Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مهر 1401

اتو کردن شلوار چگونه است؟ + خط اتو چگونه ایجاد می‌شود؟

همه چیز در رابطه با اتو کردن شلوار و خط اتو

قبل از صحبت کردن راجع به اتو کردن شلوار مردانه بهتر است یک سری نکات کلی راجب اتو کردن را بدانیم که برای هر لباس با هر جنسی مفید است و به ما کمک می‌کند صحیح‌تر لباس‌هایمان را اتو کنیم.

  1. حتما از میز اتو استفاده کنید، چون هم ایمن‌تر است و هم کار راحت‌تر می‌شود.
  2. اتو را روشن کرده و پس از انتخاب درجه مناسب منتظر روشن شدن سنسور یا چراغش شوید.
  3. حتما قبل از استفاده، از تمیز بودن سطح آن مطمئن شوید. برای این‌کار کافیست یک پارچه نمدار روی سطح اتو بکشد تا تمیز شود. اگر اتو کثیف باشد ممکن است لباس شما را لک‌دار کند. لکی که به این سادگی‌ها پاک نمی‌شود.
  4. همانطور که تمیز بودن اتو مهم است، تمیز بودن لباس قبل از اتو کردن نیز مهم است و باعث می‌شود از تثبیت کثیفی روی پارچه جلوگیری شود.
  5. اگر می‌خواهید سطح اتو را تمیز کنید می‌توانید مقداری نمک این کار را انجام دهید. مقداری نمک را روی یک پارچه مرطوب بریزید و زمانی که اتو شما کمی گرم شد پارچه را روی اتو بکشید تا سطح اتو شما تمیز شود.
  6. محفظه آب اتو را تا خط نشان پر کنید. استفاده از اتو همراه با بخار کیفیت کار شما را بالا می‌برد.
  7. امروزه تمام اتو‌ها پیشرفته‌تر شده‌اند و روی آن‌ها قسمتی برای تنظیم درجه حرارت وجود دارد. بسته به جنس پارچه، حرارت مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای لباس‌های نخی و کتان بهتر است درجه حرارت را بالا ببریم تا لباس بهتر اتو شود. برای الیاف مصنوعی درجه حرارت کم و لباس‌های پشمی درجه حرارت متوسط تا زیاد بهترین انتخاب است. گاها در برخی لباس‌ها نیز برچسبی وجود دارد که اطلاعاتی مربوط به درجه حرارت و جنس لباس داده است.
  8. اگر روی لباس برچسبی درباره اطلاعات لباس وجود نداشت و شما نیز اطلاعی راجع به جنس پارچه نداشتید، بهتر است برای احتیاط از درجه پایین کار کنید.

خط اتو انداختن شلوار مردانه

یکی از مواردی که در ایستایی زیبایی شلوار مردانه نقش مهمی دارد؛ خط اتو شلوار پارچه ای است. حتمالا دیده‌اید شلوارهایی که خط اتوی بسیار تیز و شق و رقی دارند، در ایجاد تیپی زیبا نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کنند. اگر روی شلوار شما خط اتو وجود داشته باشد که کار شما راحت است. با دقت درزها را طبق همان خط قبلی روی هم بگذارید و اتو بزنید. بسته به جنس شلوارتان چند بار اتو را بکشید تا کاملاً صاف شود.

مواظب باشید که روی شلوار یا خطوط دوخت کنار آن، بیش از یک خط نیافتد. اگر جنس شلوار شما لطیف است می‌توانید آن را  وارونه کنید، سپس شروع به اتو کشیدن کنید. یا پارچه نازک ونخی روی شلوار قرار دهید سپس اتو بکشید  با دقت انجام دهید تا خطی روی شلوار نیفتد.

نکات مهم در حین اتو زدن شلوار مردانه

  1. نکته بسیار مهم برای اتو کشیدن شلوار مردانه این است که سعی کنید اتو را روی پارچه نکشید زیرا باعث براق شدن پارچه خواهد شد. همانطور که در بالاتر نیز گفته شد فقط کافیست اتو را روی نقطه‌ای که چروک است فشار دهید؛ که به این کار پرس کردن می‌گویند.
  2. می‌توانید هنگام پرس کردن از بخار نیز استفاده کنید تا چروک‌ها راحت‌تر باز شوند و کار برای شما آسان‌تر شود.
  3. یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از برق افتادن پارچه‌ی شلوار، گذاشتن یک پارچه نخی و نازک بین شلوار و اتو است.
  4. بلافاصله پس از اتو کردن شلوار آن را به چوب رختی آویزان کنید تا حالت اتو کشیده خود را حفظ کند.
  5. برای اتوکشی شلوار مردانه بهتر است کمی شلوار را قبل از اتو زدن مرطوب کنید تا راحت‌تر اتو شود.

نکات کلیدی تر برای اتو کردن لباس

۱- شلوار نم دار بهتر اتو می‌شود: بهتر است بعد از اینکه شلوار را از خشک کن بیرون آوردید، اقدام به اتو کردن آن بکنید، در این زمان امکان حرکت اتو بر روی پارچه ساده تر بوده و زمان کمتری برای رفع چروک شلوار صرف می‌شود.

۲- همزمان چند شلوار و یا پیراهن را اتو کنید: برای صرفه جویی در زمان و زمان انرژی می‌توانید همزمان دو شلوار را بر روی هم قرار داده و شروع به اتو کردن کنید، البته این مساله نیازمند دقت بیشتری است و در غیر این صورت خط اتو لباس جا به جا می‌شود.

۳- هرگز لباس کثیف را اتو نکنید: این کار باعث می‌شود که لک و هابر روی لباس ماندگار شده و به راحتی تمیز نشوند.

۴- دمای مناسب برای اتو انتخاب کنید: برای شلوارهای پشمی و شلوارهایی که از اجناس ظریف تهیه شده‌اند حتما از درجه پایین اتو استفاده کنید.

۵- اتو را تمیز کنید بهتر از چند وقت یکبار سطح اتو را تمیز کنید تا مانع از ایجاد لک بر روی لباس شود.

جیب شلوار را اتو بکشید

پیش از هر چیز باید آسترهای داخلی لباس را اتو بکشید. در این صورت ابتدا جیب‌های شلوار را اتو بزنید، زیرا در صورتی که آستر داخلی لباس چروک باشد، لایه رویی نیز چروک می‌شود. در نتیجه شلوار نیز به سادگی اتو و صاف نمی‌شود.

کمر شلوار را اتو بکشید

پس از اتو کشیدن جیب‌ها، نوبت به اتوی کمر شلوار است. کمر شلوار را صاف کنید و آن را اتو بزنید. سپس اتو را به سمت قسمت‌های پایین شلوار بکشید و خط اتو یا پلیسه‌ها را تنها با نوک اتو کمی فشار دهید. مراقب باشید که قسمت زیرین شلوار زیر پرس اتو، چروک نشود.

شلوار را به خشکشویی تحویل بدهید

اگر خیال شستشوی کت و شلوار را در خانه دارید، توصیه می‌کنیم قید این کار را بزنید و کت و شلوار خود را به یک خشکشویی معتبر بسپرید. چرا که کت و شلوار دارای آستر است و جنس و دوخت این نوع لباس‌ها به گونه‌ای است که با آبشویی معمول خانگی از بین می‌روند. به این ترتیب لبه‌های کت حتی پس از اتو کشیدن جمع می‌شوند.

اتو کشیدن شلوار نیز به دقت بالا و زمان کافی نیاز دارد. یک اشتباه باعث می‌شود که خط اتو کج شود و ظاهر و زیبایی شلوار از بین برود. حتی ممکن است دمای اتو را به درستی تنظیم نکید و شلوار مورد علاقه‌تان بور شود یا به اصطلاح برق بیافتد.

خشکشویی‌های معتبر با اتوهای استاندارد شلوار و لباس‌های شما را به درستی اتو می‌کشند و در ایجاد خط اتو شلوار مهارت دارند. در این صورت شما نیز می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و با اطمینان خاطر اتوی لباس‌هایتان را به خشکشویی بسپرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست