Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 شهریور 1401

استایل پانک زنانه چیست؟ + خصوصیات استایل پانک

استایل پانک را بشناسید !

استایل پانک هم مثل ایدئولوژی پانک، سنت‌ گریزی را انتخاب کرد. استایل پانک بر فردگرایی و آزادی تاکید دارد. در آن زمان، زنان هم علیه کلیشه ‌های موجود در مورد پوشش زنانه قیام کردند. دختران پیرو استایل پانک، از یک سو دوست داشتند شبیه به پسران باشند و از سوی دیگر، می‌ خواستند ظرافت زنانه ‌شان را هم حفظ کنند؛ بدین ترتیب، استایل پانک زنانه و لباس ‌های زنانه مخصوص این استایل متولد شدند. این لباس ‌ها، هم ظریف و زیبا بودند و هم عناصر مردانه را در خود داشتند.

مثلاً زنان، لباس‌ های توری باله را به همراه پوتین ‌های زمخت و بزرگ مشکی می‌ پوشیدند. برخی زنان هم شلوارهای ارتشی، تیشرت و هودی به تن می کردند.

در اوایل باب شدنِ استایل پانک، تعداد و تنوع لباس‌ های مناسب برای استایل پانک در بازار زیاد نبود و طرفداران این استایل مجبور بودند لباس‌ هایشان را خودشان بدوزند یا اینکه لباس دلخواهشان را به خیاط سفارش دهند؛ اما رفته رفته، لباس‌ های پانک به ‌صورت انبوه تولید و در فروشگاه‌ های سراسر جهان، عرضه شد. رفته رفته، پانکرها بیشتر لباس‌ هایشان را از فروشگاه ‌های لباس ‌های دست ‌دوم خریدند و چنین اقدامی، انقلابی علیه مصرف‌ گرایی بود.

همان طور که گفتیم، استایل پانک بر فردگرایی تاکید دارد و هر کسی می ‌تواند سلیقه و روحیۀ خودش را در شکل‌ دهی استایلش دخیل کند؛ بنابراین، شما و هر طراح مُد می ‌توانید استایل پانک مختص به خودتان را طراحی کنید؛ مثلاً ویوین وست وود، طراحِ مُد اهل انگلستان- که به طراحی‌ های جسورانه و ساختارشکنانه شهرت دارد و طراحی لباس گروه ‌های موسیقی پانک، مانند The Exploited و Sex Pistols، را بر عهده داشت- سبکی کاملاً متفاوت از ژان پل گوتیه، طراح فرانسوی مُد دارد. در استایل پانک، هیچ  اجبار  و بایدی وجود ندارد.

استایل پانک، عناصرش را از استایل‌ های مختلف گرفت؛ اما فرهنگ ” بی ‌دی ‌اس ‌ام “، اثرگذارترین عنصر بر استایل پانک بود. تحت تاثیرِ مفهومِ بی ‌دی ‌اس ‌ام، دختران طرفدار استایل پانک، جوراب شلواری‌ های توری یا تور ماهی (فیشنت) پاره می‌ پوشیدند. در لباس ‌ها، اکسسوری‌ ها و زیورآلات هم از میخ ‌های تزیینی (spike) استفاده می‌ شود. این میخ‌ های زینتی باید کاملاً قابل رویت باشند، مثلاً شانۀ لباس، یکی از مناسب ‌ترین قسمت ها برای این میخ های تزیینی است.

طرفداران استایل پانک معمولاً شلوارهای‌ پاره می ‌پوشند یا اینکه اجسام مورد علاقه ‌شان را با سنجاق قفلی یا حتی نوار چسب، به لباس‌شان وصل می‌ کنند؛ حتی مدتی کیسه‌ های زباله به لباس پانکرها تبدیل شده بود و آن ‌ها از چرم و زنجیر برای آراستنِ لباس‌ هایشان بهره می بردند. وجود این عناصر در استایل پانک، ارتباط مستقیمی با فرهنگ بی ‌دی ‌اس ‌ام دارد.

اگر می ‌خواهید طبق اصول استایلِ پانکِ مدرنیزه شده، لباس بپوشید، لباس چرم به تن کنید. چرم از مهم‌ ترین مواد استایل پانک است. البته بسیاری از طرفداران استایل پانک، به خاطر دفاع از حقوق حیوانات، چرم مصنوعی را جایگزین چرم ‌های طبیعی کرده ‌اند. کت چرم، کاپشن چرم و شلوار چرم برای استایل پانک زنانه مناسب اند. پوشیدنِ کت چرم به همراه شلوار چهارخانه، استایل پانک شما را به ‌مراتب جذاب‌ تر خواهد کرد. اگر می‌ خواهید مثل ستاره‌ های راک پانک لباس بپوشید، فقط باید لباس ‌های چرم مشکی را انتخاب کنید.

در ضمن، کت چرمی شما نباید لزوماً ساده باشد، بلکه می‌ توانید کت‌ هایی که با نوشته‌ و طرح های مختلف مزین شده است را نیز انتخاب کنید

اکسسوری های استایل پانک چه چیز هایی هستند؟

انگشتر و دست بند های بزرگ هم برای این استایل مناسب هستند و استایل شما را زیبا میکند .به هر اندازه که دوست داشتید میتوانید انگشتر و دست بند بیندازید زیرا در این استایل هیچ محدودیتی در این موارد وجود ندارد . تتو و پیرسینگ از همان ابتدا جایگاه خودش را در این استایل دارد البته پانکر ها صرفا این کار ها را برای زیبایی نمیکنند و تتو های انها حامل پیام های سیاسی و اجتماعی آنهاست.

رنگ مشکی معمولا پر کاربرد ترین رنگ در این استایل است پسر ها و دختر ها پانک خط چشم و رژ و سایه مشکی میزنند که برای این استایل بسیار مناسب است
کلاه های پانک های طبق اصول های این استایل طراحی شده اند و میتوانند استایل زنانه را خاص کنند

دستکش های چرمی یا توری برای سبک پانک بسیار عالی هستند و میتوانند تیپ شما منحصر به فرد بسازد.

بسیاری از هنرمندان معروف هم پیرو این سبک هستند مثلا مدونا خواننده ی آمریکایی در کنسرت هایش اصول استایل پانک را رعایت میکند و مشهور ترین پانکر در میان هنرمندان است .

پانک سلتی سبکی خاص

استایل پانک سبک های خاص خودش رادارد، مثلا یکی از سبک های استایل پانک ، پانک سلتی است .این استایل پانک علاوه بر رعایت اصل کلی عنصر های استایل ایرلندی و اسکاتلندی هم در خود دارد .این گروه از طرفداران این استایل معمولاً هودی اسنیکرز، شلوار جین، تیشرت ، شلوار کار ، پوتین، تیشرت ‌های قدیمی کلاه شاپو و فلپ کپ تیشرت فوتبالی، را انتخاب کرده ‌اند. پانک‌ های سلتی، موی کوتاه را ترجیح می ‌دهند

ویژگی های استایل پانک چیست؟

استایل پانک هم سنت ها را کنار میگذارد، همانند تفکرش این استایل بر ازادی و فرد گرایی تاکید دارد .زنان هم در آن زمان ضد کلیشه هایی در مورد پوشش زنان وجود داشت، قیام کردند.

زنانی که پیرو این تفکر در استایل لباس پوشیدن خود بودند ، هم میخواستند ظرافت زنانه خود را حفظ کنند هم شبیه پسر ها باشن به همین دلیل لباس های زنانه مخصوص این استایل تولید شد .

این لباس ها هم آیتم های استایل مردانه داشتند هم قشنگ و ظریف بودند. برای مثال دخترا ها هودی ،با تیشرت و شلوار ارتشی به تن می کردند . بعضی ها هم پوتینهای بزرگ وسنگینی را به همراه لباس های توری باله می پوشیدند.

تاریخچه ی استایل پانک را بدانید

در شروع این دوره و رواج استایل پانک ، لباس های کم با تنوع محدود برای استایل پانک وجود داشت .بنابراین طرفداران این جنبش ناچارا لباس هایشان را خودشان میدوختند یا مدل مدنظر خود را به خیاط سفارش میدادند .پس از مدتی کم کم لباس های استایل پانک به شکل عمده در تمام مغازه های فروشگاه پوشاک سر تا سر دنیا عرضه شد .

پس از مدتی طرفداران این استایل  پوشاک مورد نظر خودشان را از تاناکورا ها خریداری کردند و با این کار ، علیه مصرف گرایی انقلاب کردند.همانطور که گفته شد ،هر کسی میتواند در این استایل بر اساس روحیه و سلیقه ای که دارد لباسش را طراحی کند و این به معنای فرد گرایی در استایل پانک به شمار می رود.

پس شما این اختیار را دارید که استایل پانک مورد نظر خودتان را طراحی کنید که هر طراح مد ولباس هم میتواند این کار را انجام دهد . برای مثال، طراح مد انگیلسی ویوین وست وود که به طراحی آیتم های ساختار شکن و شجاعانه معروف است و برای گروه های موسیقی Sex Pistols وThe Exploited لباس طراحی می کرد ، که طراحی لباسشان دست ویوین بوده است که سبک کارش با ژان پل گوتیه طراح اهل فرانسه فرق دارد در این روش طراحی (پانک )هیچ باید نبایدی وجود ندارد.

آغاز استایل پانک از آمریکا

استایل پانک در آغاز در آمریکا با پوشیدن تی‌شرت و جین‌های کهنه و پاره و گاها دست دوم و کثیف خود را به نمایش گذاشت که نمادی از قشر ضعیف جامعه و اعتراض به نظام سرمایه‌داری ،مصرفگرایی و تبعیض نژادی و جنسیتی حاکم بود. اولین طراحی که در آمریکا تحت تاثیر این جنبش قرار گرفت آنا سوئی بود که تاثیر زیادی بر این استایل گذاشت.
در انگلستان نیز شروع استایل پـانک با پوشیدن تی‌شرت‌هایی با محتوای اعتراضی و گاها توهین آمیز و آزار دهنده شروع شد. یکی از تی‌شرت‌های مشهور اینچنینی «سفید برفی و آقای پانک» نام داشت که هنوز هم گاهی از آن استفاده می‌شود. از طراحان مد انگلیسی که پیرو این سبک بودند می‌توان به ویوین وست وود اشاره نمود که او نیز تحولات بسیاری را ذر این استایل پدید آورد.

ویژگی های مهم تر و کلیدی تر استایل پانک

هر چی که قرار هست تو این قسمت گفته بشه توی تاریخچه‌ی استایل پانک گفته شده. اما برای جمع‌بندی و مرورشون براتون فهرست‌وار میگیم.

استفاده از:

  • کت‌های چرم مصنوعی به همراه گل‌میخ روی آنها
  • بوت،کفش‌های مارتینز، کانورس
  • جین‌های آبی و مشکی
  • جین‌های پاره و زاپ‌دار وصله و پینه شده
  • جلیقهو و کت‌های تکه‌دوزی شده
  • جوراب‌شلواری‌های توری که اغلب پارگی دارن
  • اکسسوری‌های خاص مثل چوکرهای چرمی
  • پیرسینگ‌های اغراق شده
  • تتوی بدن
  • مدل موهای‌ خشن و عجیب و غریب
  • آرایش‌های غلیظ و متفاوت، مثل رژ مشکی به همراه سایه‌ی غلیظ مشکی

کلام پایانی…

اگر به سبک پانک علاقه دارید، آسان‌ترین و ساده‌ترین راه برای داشتن این استایل، این است که به موارد ساده توجه کنید. استایل مونوکروم مشکی، رنگ موهای مختلف، تزیین کردن لباس‌هایتان با گل‌میخ و داشتن اکسسوری‌هایی با طرح اسکلت برخی از این موارد هستند. فراموش نکنید که سبک پانک یک راه برای نشان دادن عقاید و حرف‌های ناگفته است؛ پس با ذهنی باز لباس‌هایتان را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست