Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 مهر 1401

انواع شلوار رسمی زنانه کدامند؟ + شلوارهای رسمی چگونه هستند؟

همه چیز در رابطه با انواع شلوار رسمی زنانه!

شلوارها در ابتدا برای استفاده مردان بودند و طی قرن‌های متوالی، زنان همواره از دامن به‌عنوان پوشش پایین‌تنه استفاده می‌کردند. از قرن 18 و 19 به بعد، زنان با تلاش فراوان از طریق مد و فشن و طراحی لباس‌های هنجار شکنانه برای زنان توانستند استفاده از شلوار را برای زنان به امری عادی تبدیل کنند. به همین دلیل، شلوار برای زنان کشورهای اروپایی و آمریکایی نشانی از آزادی، قدرت و برابری جنسیتی نیز به شمار می‌آید.

در 100 سال گذشته شاهد استفاده از شلوارها در ایران نیز بوده‌ایم و امروز، بانوان ایرانی از شلوار در انواع پوشش رسمی، مجلسی، خیابانی و راحتی استفاده می‌کنند. شلوارها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها به دلیل بهره‌گیری از طرح، پارچه و جزئیات متفاوت، کاربرد منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. معمولاً در محیط‌های رسمی از شیک‌ترین و درعین‌حال، ساده‌ترین شلوارها استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و انواع شلوارهای رسمی و اداری آشنا شوید

 رنگ‌های تیره انتخاب کنید

در دوخت شلوارهای رسمی زنانه عمدتاً از رنگ‌های تیره و شکیل استفاده می‌شود. برای مثال، استفاده پارچه‌ای به رنگ زرد، سبز، قرمز و امثال آن در شلوارهایی که با جنس پارچه و طرح مناسب پوشش رسمی، این شلوار را کاملاً از حالت رسمی خارج می‌کند. در دوخت شلوارهای رسمی معمولاً از رنگ‌های مشکی، خاکستری تیره و… استفاده می‌شود. این شلوار همچنین می‌تواند با رنگ مانتو یا کت زنانه انتخاب شود. در این صورت، ممکن است رنگ‌های سرمه‌ای، قهوه‌ای و آبی نفتی نیز برای دوخت شلوار رسمی کاربرد پیدا کنند.

از شلوارهای آور یا بسیار تنگ استفاده نکنید

با توجه به اینکه شلوار رسمی زیر یک مانتوی نسبتاً بلند و جلوبسته پوشیده می‌شود، استفاده از شلوارهای گشاد جلوه زیبای لباس فرم یا پوشش اداری شما را از بین می‌برد و موجب نامنظم و غیرموجه نشان دادن استایل شما می‌شود. البته همچنان می‌توان از شلوارهای گشاد و دمپا در ترکیب با لباس‌های رسمی و غیر اداری استفاده کرد.

از طرف دیگر، شلوار رسمی نباید بسیار تنگ باشد. شلوارهای تنگ، خیلی چسب یا به‌اصطلاح «جذب» معمولاً از جنبه رسمی بودن پوشش شما می‌کاهند. برای مثال، شلوارها بگی، دامن‌شلواری و لگ کاملاً غیررسمی هستند. به‌این‌ترتیب، استفاده از شلوارهایی کاملاً سایز یا فیت بدن شما می‌تواند بهترین انتخاب برای تکمیل استایل کاملاً رسمی شما باشد.

به نوع پارچه حتما دقت کنید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شلوارهای رسمی، نوع پارچه استفاده‌شده در تولید آن‌ها است. بسته به نوع پارچه استفاده‌شده در دوخت شلوارها، کاربرد آن‌ها نیز می‌تواند تغییر کند؛ حتی اگر طرح و رنگ آن‌ها یکسان باشد. این پارچه‌ها باید جلوه‌ای ما داشته باشند. پارچه‌های چرم، طرح چرم، براق و امثال آن به‌هیچ‌عنوان در دوخت شلوارهای رسمی استفاده نمی‌شوند. برای دوخت شلوارهای رسمی و اداری زنانه معمولاً از این پارچه‌ها استفاده می‌شود:

  • پارچه فاستونی: پارچه فاستونی در میان پارچه‌های نخی دسته‌بندی می‌شود و هرچه درصد پشم در الیاف آن بیشتر باشد، مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر به شمار می‌آید. در عوض، با افزایش درصد الیاف پلی‌استر و ویسکوز شاهد کاهش انعطاف‌پذیری، دوام، کیفیت، ارزش و قیمت پارچه و شلوارهای رسمی دوخته‌شده با آن هستیم.
  • پارچه کرپ: پارچه کرپ ترکیبی از الیاف ابریشم، ریون، پنبه، پشم، استات و الیاف مصنوعی است. از این پارچه معمولاً در دوخت کت‌وشلوارهای رسمی و اداری، کت‌ودامن، لباس شب، لباس بلند و کت‌وشلوار زنانه استفاده می‌شود. در میان انواع مختلف پارچه کرپ، فلورانس کاربرد بیشتری در دوخت لباس فرم اداری و شلوارهای رسمی دارد؛ اما از انواع پارچه کرپ حریر و کرپ گاباردین نیز استفاده می‌شود.
  • پارچه گاباردین: یکی از شلوارهای مناسب برای استفاده در فصل‌های سرد، انواع دوخته‌شده با پارچه گاباردین است که به دلیل ضخامت و مقاومت زیاد، برای دوخت لباس‌های پاییزی و زمستانی مناسب‌تر است. این پارچه ممکن است از نوع پلی‌استر 100 درصد، ابریشمی یا پشمی باشد.
  • پارچه فلامنت: یکی از بهترین انواع پارچه برای شلوار رسمی با ماندگاری بالا، پارچه فلامنت است. این پارچه با شستشو تغییر نمی‌کند و در برابر سایش و پرز دادن مقاومت مطلوبی دارد. به دلیل قدرت کشسانی بالای پارچه فلامنت، نرمی و راحتی آن در هنگام استفاده مداوم به‌خوبی حس می‌شود

شلوار پالازو

یکی دیگر از شلوارهای رسمی، شلوار پالازو است که در میان انواع شلوار دمپا و گشاد دسته‌بندی می‌شود. با توجه به طرح گشاد شلوار که از مد دهه 1960 میلادی نشات می‌گیرد، نمی‌توان از آن برای تکمیل یک لباس فرم اداری استفاده کرد. بااین‌حال، همچنان شلوار پالازو را در میان انواع شلوار رسمی و نیمه‌رسمی دسته‌بندی می‌کنند. اینکه بتوانید شلوار پالازو را در ترکیب با یک استایل رسمی، نیمه‌رسمی یا کژوال بپوشید، کاملاً به نوع و رنگ پارچه به‌کاررفته در دوخت آن بستگی خواهد داشت.

شلوار پالازو در انواع کوتاه و بلند نیز طراحی و عرضه‌شده‌اند. در استایل رسمی عمدتاً از انواع بلند آن استفاده می‌شود. این شلوار در ترکیب با یک کفش پاشنه‌بلند می‌تواند به جلوه استایل رسمی شما بیفزاید. از انواع رسمی شلوار پالازو می‌توان در محل کار بدون نیاز به لباس فرم، جلسات و مهمانی‌های رسمی و… استفاده کرد.

شلوار جین

شلوار جین یکی از مدل‌های شلوار رسمی زنانه است که اگر محل کار شما قوانین خاصی مغایر با آن نداشته باشد، می‌توانید از آن در محیط کارتان استفاده کنید. شلوار جین، خود انواع مختلفی دارد و امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های جذابی در بازار یافت می‌شود. طممئنا شلوار جین آبی رنگ بریا محیط کار زیاد مناسب نیست و بهتر است از رنگ‌های مشکی و طرح‌های ساده شلوار جین برای محیط کار خود استفاده کنید. از آنجایی که شلوار جین بیشتر حالت اسپورت دارد و از جنبه رسمی بودن مقداری فاصله دارد، اغلب توسط بانوان شاغل به عنوان پوشش رسمی انتخاب نمی‌شود؛ اما شما می‌توانید با یک انتخاب مناسب از بین انواع شلوارهای جین، این مدل شلوار را هم انتخاب کرده و استفاده کنید.

  • شلوارهای کردی یا سنبادی یکی از انواع شلوار زنانه اسپرت و راحتی

شلوارهای کردی، شلوارهای مناسب استایل های راحت و محلی به حساب می آیند که فقط مختص مردان نیستند. بلکه زنان نیز در طرح های زیبایی از این نوع شلوارها در منزل و حتی محافل سنتی استفاده می‌کنند. نام دیگر این نوع شلوارها، شلوار حرمسرا است که به انگلیسی Harem نامیده می‌شود.

  • شلوارهای سرهمی یکی از خاص ترین انواع شلوار زنانه

این نوع شلوارها که در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری بین دختران جوان پیدا کرده است، شلوارهای پیش بندی نیز نامیده می‌شود. به این نوع شلوارها در انگلیسی Overall  و یا jumpsuits می‌گویند. این نوع شلوارها بندی دارند که جلو و عقب شلوار را از کنار گردن به هم متصل می‌کند. شلوارهای سرهمی، یکی از خاص ترین انواع مدل های شلوار زنانه است که نوع راحتی آن یک شلوار زنانه در منزل به حساب می‌آید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست