Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
25 آذر 1401

برطرف کردن چروک پیشانی چگونه است؟

چین و چروک پیشانی با افزایش سن ایجاد می‌شود. این فرایند جز طبیعی از روند پیری است. اما با تغییراتی در سبک زندگی می‌توان این روند را کند کرد. برای جلوگیری از پیری زودرس و صاف ماندن پوست پیشانی می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

 

  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. اشعه خورشید تاثیر زیادی در روند پیری دارد. روزانه از کرم ضدآفتاب با SPF بالای 15 استفاده کنید.

 

  • استرس را مدیریت کنید. استرس طولانی‌مدت باعث چروک شدن پوست می‌شود. برای کاهش استرس از روش‌هایی مانند یوگا، مدیتیشن، رایحه‌درمانی و خواب کافی استفاده کنید.

 

  • آب زیاد بنوشید. پوست خشک زودتر دچار چین و چروک می‌شود. آبرسانی از داخل به بیرون بسیار مهم بوده و باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

 

  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. افزایش مصرف ویتامین C و اسید لینولنیک (اسید چرب امگا 3) در رژیم غذایی خشکی پوست و خطر چین و چروک را کاهش می‌دهد.

 

  • سیگار را ترک کنید. یکی از عوامل اصلی پیری زودرس سیگار است. دود سیگار تولید کلاژن را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را کمتر می‌کند.

 

چگونه چروک پیشانی را از بین ببریم؟

اگر خطوط پیشانی شما کم است، می‌توانید با محصولات مراقبت از پوست و انجام روش‌هایی مانند لایه‌برداری، بافت پوست را بهبود دهید.

 

اما اگر این خطوط عمیق شده‌اند، دیگر نمی‌تواند برای درمان و رفع چروک پیشانی فقط به محصولات مراقبتی تکیه کرد. در این شرایط باید به پزشک مراجعه کنید تا انواع روش‌های پزشکی بررسی شود.

 

برای درمان خط اخم به دلیل عمیق بودن آن احتمال دارد، متخصص تزریق فیلر یا ژل را توصیه کند. برای رفع خطوط افقی پیشانی نیز بوتاکس می‌تواند راه‌حل خوبی باشد.

 

بهترین روش برای از بین بردن خطوط پیشانی چیست؟

از میان روش‌های مختلف پزشکی نمی‌توان بهترین روش را معرفی کرد. متخصص باید باتوجه‌به میزان چین و چروک پیشانی و نیاز مراجعه‌کننده بهترین روش را پیشنهاد دهد. گاهی خطوط بسیار کم بوده و نیازی به انجام روش‌های پزشکی نیست.

 

اما گاهی پزشک برای پیشگیری از افزایش چین و چروک روش‌های پزشکی مانند تزریق بوتاکس، فیلر، لیفت با نخ یا پی آر پی را پیشنهاد می‌دهد. متداول‌ترین روشی که در کلینیک‌ها انجام می‌شود، تزریق بوتاکس است. این روش علاوه بر درمان خط پیشانی، یک نوع روش پیشگیری هم به حساب می‌آید.

 

آموزش ماساژ پیشانی برای از بین بردن چین و چروک پیشانی چگونه است؟

تکنیک‌های مختلفی برای ماساژ پیشانی وجود دارد که می‌تواند به افزایش گردش خون در این ناحیه کمک کند. مقداری روغن به دستان خود بمالید و انگشتان خود را در مرکز پیشانی قرار دهید.

 

با فشار کمی انگشتان را به سمت بیرون حرکت دهید. حرکت دیگری که می‌توانید انجام دهید، این است که از ابروها تا خطر رویش مو حرکات روبه‌بالا انجام دهید.

 

برای انجام حرکات عمودی باید از انگشت شست استفاده کنید. اما در حرکات عمودی انگشتان دیگر باید نزدیک به هم قرار بگیرند و ماساژ انجام شود.

 

چین و چروک پیشانی از چه سنی شروع می‌شود؟

از حدود ۲۰ سالگی خطوط افقی روی پیشانی ایجاد می‌شود. اما چین و چروک‌هایی که به‌وضوح دیده شوند، معمولا پس از ۳۰ سالگی خود را نشان می‌دهند. این خطوط افقی به دلیل بالابردن ابروها و حالات تکراری صورت در سنین پایین ظاهر می‌شوند.

 

راه درمان چین و چروک پیشانی در جوانی چیست؟

معمولا در جوانی چین و چروک این ناحیه بسیار خفیف بوده و با محصولات مراقبت از پوست می‌توان تا حدودی چروک‌ها را کاهش داد. اما اگر احساس می‌کنید دچار پیری زودرس شده‌اید و قبل از ۳۰ سالگی چروک‌ها به‌وضوح دیده می‌شوند، باید برای درمان و پیشگیری از افزایش چروک‌ها به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

راه درمان چین و چروک پیشانی در جوانی چیست؟

 

سیگار کشیدن

افرادی که سیگار می کشند به دلیل اثرات منفی نیکوتین، که یکی از اجزای اصلی توتون است، بیشتر در معرض پیری زودرس پوست هستند. نیکوتین باعث کوچک شدن رگهای خونی شده و خون رسانی به پوست را کاهش می دهد

 

. در نتیجه، پوست شما اکسیژن و مواد مغذی کافی که از طریق خون منتقل می شود را دریافت نمی کند و آسیب ناشی از آن به صورت پیری زودرس پوست ظاهر می شود.

 

قرار گرفتن در معرض سایر مواد شیمیایی موجود در دود سیگار با ایجاد اختلال در تولید کلاژن و الاستین، که دو ماده اساسی سازنده پوست هستند، آسیب را شدیدتر می کند. بنابراین، با هر بار قرار گرفتن در معرض دود سیگار، پوست انعطاف پذیری و جوانی ذاتی خود را از دست می دهد.

 

حرکات تکراری صورت

چین خوردگی دائمی پیشانی طی سال ها و به دلیل حرکت های تکراری صورت و در اثر انقباض مکرر عضلات زیرین ایجاد می شود. چین و چروک هایی که به دلیل انقباض های مکرر عضلات زیرین متصل به آن روی پوست ایجاد می شوند، به چین و چروک های حرکتی معروف هستند.

 

هنگامی که ماهیچه منقبض می شود، پوست روی آن چروک شده، و خطوط موج مانندی میان توده های عضلانی را شکل می گیرد. انقباض مکرر همان ماهیچه ها باعث بیشتر شدن این چین و چروک و ماندگاری خطوط حاصل می شود. چین و چروک های پیشانی عمدتاً به دلیل اخم کردن یا تنگ کردن چشم ها به وجود می آیند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست