Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 آبان 1401

تاریخچه کیف چیست؟

همه چی درباره تاریخچه کیف!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کیف چگونه و توسط چه کسی ایجاد شد؟ کیف یکی از لوازم مهم برای زندگی روزمره ما بوده و همیشه لوازم ارزشمند خود را با آنها حمل کرده ایم. کیف توسط فرد خاصی اختراع نشده و جرقه ای در ذهن کسی نبوده است، بلکه یک نیاز اساسی بوده است تا مردم خودشان برای ساخت آنها دست به کار شوند. در ادامه ما شرح پیشرفت کیف را به صورت امروزی برای شما شرح می دهیم.

 

کیف در واقع در زمان های قدیم به عنوان کیسه شناخته می شد که یک ابزار رایج مانند ظرف و از جنس نرمی بود. بر اساس یافته هایی که در تاریخ ثبت شده است اولین کیف ها بیشتر از جنس پوست حیوانات، پنبه یا الیاف گیاهی بافته می شدند و با رشته هایی از همان جنس محکم می شدند تا لوازم داخل آن به بیرون نریزد.

 

با وجود سادگی آنها، این کیسه ها برای توسعه تمدن بشری اساسی و بنیادی بوده اند، زیرا آنها به انسانها این امکان را می دادند که حتی مواد غذایی یا هر چیزی با ابعاد مناسب را جمع آوری کنند و با خود به همه جا حمل کنند.

 

تاریخچه کیف

کیف ها حدود صدها سال است که توسط زنان و مردان مورد استفاده قرار می گیرند و در آن زمان به دلیل نبود جیب در لباس ها، کیف ها کاربرد بیشتری داشتند. کیسه هایی که در قسمت مقدمه توضیح داده ایم، تا زمان مصر باستان رواج داشته اند و بسیاری از حروف تصویری هیروگلیف مصری مردهایی را با کیف هایی که به دور کمرشان بسته اند، نشان می دهند.

 

در قرن چهاردهم میلادی بسیاری از مردم از کیسه های کشی برای جلوگیری از سرقت استفاده می کردند که در آن می توانستند پول خود را حمل کند. این کیسه ها از طریق طناب بلند که به “کمربند” وصل می شد، دور کمر بسته می شدند.

 

تاریخچه کیف دستی مدرن

در اوایل دوره مدرن در اروپا کیف زنانه تنها برای یک منظور به کار می‌رفت؛ حمل سکه. این کیف‌ها خیلی کوچک بودند و از پارچه نرم یا چرم ظریف ساخته می‌شدند و بیشتر آقایان از آن استفاده می‌کردند تا خانم‌ها. در قرم هفدهم در اروپا گلدوزی یکی از هنرهای ضروری زنان به شمار می‌رفت و خانم‌ها حتما باید پیش از ازدواج این هنر را فرامی‌گرفتند به همین دلیل در این دوره کیف‌های گلدوزی شده زیبایی ساخته شده و توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

در قرن هجدهم فشن در اروپا با تاثیر از هنر یونان و روم باستان به سمت سادگی و فرم‌های لاغر و کشیده تمایل پیدا کرد (دوره نئوکلاسیسیسم) و خانم‌ها به کیف‌های ظریف‌تر و مرتب‌تر که ظاهری پف و شلخته نداشته باشد علاقه پیدا کردند و به این ترتیب کیف‌های قلاب دوزی معرفی شدند. این کیف‌ها از ابریشم یا مخمل تهیه می‌شدند و با یک بند جمع شده و با همان بند حمل می‌شدند.

 

این کیف ابتدا در فرانسه محبوب شد سپس راه خود را به بریتانیا باز کرد و به عنوان “کیف ضروری” هم شناخته شد. این تنها ترند کیف تا آن زمان بود که توسط مردان مورد استقبال قرار نگرفت و به کیف مختص خانم‌ها تبدیل شد.

 

تولد کیف دستی بزرگ

در اوایل قرن نوزدهم با اختراع خط آهن و ارتباط کشورها با یکدیگر کیف‌های مدرن راه خود را به سراسر اروپا باز کردند. در این دوره با افزایش سفرهای ریلی استفاده از کیف‌های بزرگ و چمدان نیز بسیار باب شد چون کیف‌های معمولی برای حمل لوازم در سفر جای کافی نداشت.

 

در سال ۱۸۴۱ یه تاجر انگلیسی به نام ساموئل پارکینسون متوجه شد که همسرش در سفر چندین کیف کوچک دستی حمل می‌کند بنابراین به سازندگان کیف، یک کیف بزرگ دستی سفارش داد تا همه وسایل خود را یکجا حمل کند. این کیف هرچند با انتقاداتی همراه شد و برخی معتقد بودند حمل کیف به این بزرگی و سنگینی برای خانم‌ها مناسب نیست اما به سرعت در اروپا محبوب شد و به تدریج فرم مدرن‌تری به خود گرفت و امروز هم در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

کیف در دوران باستان

تاریخچه کیف به بیش از 5000 سال قبل بازمی‌گردد. در سال 1991 در کوه‌های آلپ پیکر مردی به نام اوتسی (قدیمی‌ترین مومیایی طبیعی کشف شده در اروپا) به همراه یک کیف دستی در کنارش کشف گردید. جنس این کیف باستانی از پوست بز کوهی و بندی نیز به آن متصل بوده است.

شواهد بیشتری از کیف عهد باستان را می‌توان در حروف تصویری مصری یافت که در آن چند مرد کیسه‌هایی را به دور کمر خود حمل می‌کنند. از شواهد دیگر می‌توان به دوران‌ مذکور در انجیل اشاره کرد، جایی که یهودا اسکاریوتی (اسخریوطی) به عنوان کسی که کیف حمل می‌کند، معرفی شده است. از نمونه‌های دیگر می‌توان به سنگ‌نگاره مرد آشوری به همراه کیفی در دست اشاره نمود.

کیف در دوران رنسانس

در طول قرن‌های شانزدهم و هفدهم میلادی، مد و فشن به طرز قابل توجهی تغییر کرد و در تولید البسه زنانه از پارچه بیشتری استفاده می‌شد. به همین سبب خانم‌ها دیگر مانند گذشته نمی­‌توانستند کیف خود را به صورت جداگانه و خارج از لباس حمل کنند و همین مساله باعث شد تا کیف‌هایی که درون لباس جای می‌گرفتند ابداع شود.

در این دوران، مد و فشن مردانه و در پی آن کیف‌های مردانه نیز تغییر کردند. با ابداع جیب در حدود سال 1670، آقایان دیگر مانند گذشته کیف‌هایی که به دور کمر بسته می‌شد را با خود حمل نمی‌کردند و برای نگهداری و حمل پول از کیسه‌های کوچک‌تری که درون جیب قرار می‌گرفت استفاده می‌کردند. این کیسه‌های کوچک در آینده به کیف پول تبدیل شدند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز