Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 مهر 1401

ترفندهای خیاطی را بدانید! + دانستنی های خیاطی!

همه چیز در رابطه با دانستنیهای جذاب خیاطی

امروز هنر خیاطی به یکی از مهمترین هنرهای جهان صنعت تبدیل شده است و می توان با تکیه بر قواعد تجارت، از خیاطی درآمد کسب کرد و ثروت بسیاری به دست آورد, اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به فکر کسب درآمد از خیاطی افتاده اید و می خواهید با کمک این هنر، شغلی برای خود دست و پا کنید، بهتر است در گام اول به سمت یادگیری آن بروید و خود را برای کسب دانستنی های ساده و مهم خیاطی آشنا کنید,جالب است بدانید خیاطی سراسر پر شده است از نکات ریز و درست و دانستنی های متعدد که یک خیاط ماهر باید تمامی آنها را بشناسد و با یک یک نکاتش آشنا باشد,در این متن قصد داریم به شما مطالبی را بگوییم که شاید به نظرتان ساده بیاید و تاثیر آنچنانی در روند خیاطی شما نداشته باشد اما باید بگوییم این چنین نیست و هر خیاط ماهری در ابتدای راه این نکات را رعایت کرده و به مرور توانسته با تکیه بر آنها ضمن راحت کردن روند خیاطی، به یک خیاط معتبر تبدیل شود, پس اگر قصد دارید در مسیر آموزش خیاطی قرار بگیرید و به خیاطی ماهر تبدیل شوید، دانستنی های ساده و مهم خیاطی را نیز باید بدانید پس لطفا این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.
نخ کردن سوزن را سریعتر انجام دهید.

حتما پیش خود می گویید نخ کردن سوزن که کاری راحت است اما باید بگوییم که اگر شما قرار است خیاطی را به عنوان حرفه خود انجام دهید، باید روزی چندین و چند بار سوزن نخ کنید، اگر چنین کاری به راحتی و سرعت انجام نشود، سبب می شود شما به مرور از انجام آن خسته شوید و نخ کردن سوزن برایتان به یک معضل جدی تبدیل شود,از همین رو یک نکته مهم و کاربردی را به شما آموزش می دهیم که به کمک آن و با راحتی بتوانید چندین و چند بار سوزن نخ کنید بدون آن که به زحمت بیوفتید و وقت زیادی صرف نمایید,راحت ترین راه نخ کردن سوزن، استفاده از اسپری مو است زیرا شما می توانید کمی از آن را ابتدای نخ خود پاشیده و سبب شوید نخ کمی سفت شود و پرزهای آن از بین برود. در این شرایط است که نخ کردن سوزن به یک کار آسان تبدیل شده و زمان کمی از شما می گیرد. پس حتما یک اسپری مو در کنار لوازم خیاطی خود داشته باشید و هر وقت خواستید سوزن نخ کنید، از آن استفاده کنید.

چندین بار از سوزن چرخ خیاطی استفاده کنید

یکی از مهمترین نکاتی که باید همواره به یاد داشته باشید تا بتوانید بیشترین سود را از خیاطی خود ببرید، این است که سعی کنید هزینه های خود را به حداقل برسانید و چندین و چند بار از ابزارهای مهم خیاطی استفاده کنید,همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین لوازم خیاطی، سوزن چرخ خیاطی است که اگر به درستی استفاده نشود، مدام شکسته و کند می شود, میانگین استفاده از سوزن چرخ خیاطی بین ۶ الی ۸ ساعت کار است اما می توانید با استفاده از یک ترفند بسیار ساده، این زمان را حتی تا دو برابر افزایش دهید و هزینه خرید سوزن را به حداقل برسانید, اما راهکار تیز کردن سوزن چرخ خیاطی چیست؟
شما می توانید با کمک یک برگه سنباده، سوزن چرخ خیاطی خود را تیز کنید آن هم به این شکل که کاغذ سنباده را زیر سوزن قرار دهید و سعی کنید بدون استفاده از نخ، همچون یک پارچه آن را بدوزید,این رفت و آمد مداوم سوزن بر روی برگه سنباده، سبب تیز شدن آن می شود و امکان استفاده مجدد از آن را فراهم می آورد.

حتما انگشتانه تهیه کنید

خیاطی با سوزن سر و کار دارد و ممکن است هر لحظه دستتان به خصوص انگشتانتان آسیب ببینند به همین دلیل بهتر است پیش از هر کاری انگشتانه تهیه کرده و در موارد مورد نیاز از آن استفاده کنید زیرا تنها کافی ست چند بار پشت سر هم دستانتان آسیب ببینند آن وقت است که نسبت به خیاطی دلسرد می شوید و آن را کنار می گذارید,اگر به هر دلیل انگشتانه در اختیار نداشتید، می توانید ابتدای انگشتان خود را با چسب زخم بپوشانید تا از آسیب احتمالی با سوزن جلوگیری کنید.

دکمه ها را نگه دارید و دور نندازید

اگر تصمیم گرفته اید دکمه لباس قدیمی خود را عوض کنید یا حتی لباس را دور بیاندازید، بهتر است دکمه ها را از لباس جدا کرده و در یک ظرف آنها را نگه دارید, شاید به نظرتان این کار بی اهمیت بیاید اما مطمئن باشید در زمانی به یک دکمه نیاز پیدا می کنید و این ظرف پر از دکمه می تواند به کمک شما بیاید و نیازتان را تامین کند,البته برای آن که دکمه های یک شکل در میان سایر دکمه ها گم نشوند، بهتر است از میان سوراخ های دکمه های یک شکل نخ رد کرده و همچون یک دستبند دو سر نخ را بهم گره بزنید آن وقت است که برای استفاده از دکمه های هم شکل نیازی نیست تمامی دکمه ها را از قوطی یا ظرف دکمه ها خالی کرده و برای پیدا کردن دکمه های هم شکل زمان صرف کنید.

جلوگیری از ایجاد رسوب در اتو بخار چگونه است

یکی از ابزاری که در حرفه ی خیاطی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد اتو است. اگر از اتو بخار استفاده می کنید ممکن است پس از مدتی در اتو بخار رسوب هایی ایجاد شود. برای جلوگیری از ایجاد رسوب در اتو بخار و جلوگیری از سفیدک زدن لباس ها در هنگام اتو، پیشنهاد می کنیم که در مخزن اتوی خود به همراه آب، نصف پیمانه سرکه اضافه کنید تا شاهد ایجاد رسوب در اتو بخار خود نباشید.

جاسوزنی خیاطی چیست؟

جاسوزنی؛ اگر دماسنج منزل شما شکسته است، قالب خالی آن برای نگه داری از سوزن های بلند و نازک بسیار مناسب است. *زیپ کهنه؛ زیپ را به مقدار کمی نشاسته و آب آغشته کنید تا هنگام دوختن آن مشکلی نداشته باشید. *جلوگیری از افتادن دکمه ها؛ وسط دکمه ها را لاک بی رنگ بزنید تا دیرتر از لباس جدا شود. *انگشتانه؛ در موارد اضطراری که انگشتانه در دسترس شما نیست، چند چسب زخم دور نوک انگشت بچسبانید. *جاقرقره؛ کارتن تخم مرغ برای قراردادن قرقره مناسب است

نحوه ی گذاشتن دکمه

در گذاشتن دکمه و جا دکمه برای لباس های مردان و زنان باید به این نکته توجه داشت که جای قرار گیری دکمه و جا دکمه در لباس های مردان و زنان متفاوت است و صرفا به خاطر شباهت هایی که ممکن است در برخی از لباس های زنان و مردان وجود دارد نباید تصور کرد که دکمه و جادکمه در هر دو لباس در یک قسمت قرار می گیرند.

دانستنیهای خیاطی چیست؟

*آهن ربا؛ این وسیله را همیشه در سبد خیاطی تان داشته باشید تا با حرکت دادن آن روی فرش سوزنی را که هنگام خیاطی کردن گم کرده اید، به آسانی پیدا کنید! *اضافه پارچه ها؛ اضافه پارچه ها را در کیسه ای کنار چرخ خیاطی بگذارید تا برای درست کردن عروسک های پارچه ای و بالشت از آن استفاده کنید. *چرخ خیاطی؛ آن را روی ابر اسفنجی با ضخامت ۴سانتی متر قرار دهید تا لرزش آن کم شود و لیز نخورد.

*دوخت علامت و تکه دوزی؛ پشت علامت ها را چسب بزنید و در مکان تعیین شده بچسبانید و حتما دور آن را بدوزید زیرا چسب با شستن پاک می شود. *پدال چرخ خیاطی؛ برای جلوگیری از لیز خوردن پدال چرخ خیاطی، کمی ابر روی آن بچسبانید. *روغن کاری چرخ خیاطی؛ پس از روغن کاری و پیش گیری از روغنی شدن پارچه، ابتدا روی کاغذ خشک کن چرخ کنید.

*ذخیره کردن الگوها؛ الگوها را در کیسه پلاستیکی نگه دارید. برای جلوگیری از پاره و چروک شدن، آن را با کمی نشاسته و آب اسپری کنید. *یقه های پیراهن مردانه؛ استفاده از گوش پاک کن برای حفظ شکل پیراهن بسیار مناسب است زیرا قسمت پنبه ای گوش پاک کن از پارچه بیرون نمی زند. *افتادگی قسمت زانو؛ در قسمت زانوی شلوار کودکان، از داخل لایه ای بچسبانید یا بدوزید تا از افتادگی آن جلوگیری شود. *روبان؛ لبه آستین ها و جیب های فرسوده را روبان دوزی کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست