Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 شهریور 1401

سرهمی ( جامپسوت) چیست؟ + انواع سرهمی کدامند؟

سرهمی( جامپسوت) چیست؟

جامپسوت و یا سرهمی به مدل لباسی گفته میشود که به صورت یک تکه بوده و کل بدن به غیر از کف پا و کف دستها را پوشش میدهد.

قطعا یک جامپسوت با پارچه ی طرح دار برای خانمی با اندام لاغر مناسب و یک جامپسوت ساده و یک رنگ برای خانم های توپر انتخاب مناسب تری هست.

البته این اصلا بدان معنی نسیت که خانمهایی با اندام برجسته نتوانند جامپ سوت طرح دار بپوشند.

تاریخچه ایی  کوتاه از جامپسوت یا سرهمی

تاریخچه جامپسوت یا سرهمی جالب هست و می تواند ما را با این لباس که این روزها دوباره مد شده، بیشتر آشنا کند.

پوشیدن جامپ سوت یا سرهمی (Overall) به کشور امریکا بازمیگردد.

این لباس ابتدا برای چتربازان طراحی شده بود تا بتوانند به راحتی در هوا معلق باشند و در عین حال بدنشان از تغییر دما در آسمان ایمن بماند.

اما امروزه در خیلی از مشاغل مانند خلبانان، تعمیرکاران ماشین آلات ،فضانوردان، برای کودکان و همچنین در صنعت مد و فشن از این مدل لباس استفاده میشود.

جامپسوت یا سرهمی ابتدا درسال ۱۸۹۰ میلادی توسط لیوای استرائوس آمریکایی طراحی شد و جنس آن از جین بود.

انواع اورال یا سرهمی کدامند؟

مثل هر لباس دیگری، اورال‌ هم انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد. چه در خانه و چه در شهر مشغول خوش‌گذرانی با دوستان خود باشید یا حتی در یک مهمانی ، لباس‌های اورال با طراحی ساده و مینیمال خود، راهی عالی و سریع برای داشتن استایلی شیک و جذاب هستند.

سرهمی

این مدل اورال که به سرهمی معروف است، درواقع شلواری است که از ناحیه کمر به بالاتنه لباس وصل شده است. تنوع طرح و رنگ‌های این مدل از اورال‌ها، آن‌ها را به لباسی کاربردی برای هر مکان و مناسبتی تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر لباس اورال مجلسی به یکی از محبوب‌ترین لباس‌ها در میان خانم‌ها برای مهمانی‌ها تبدیل شده است.

شلوار پیش‌بندی

شلوار پیش‌بندی کلاسیک‌ترین و سنتی‌ترین انواع اورال‌ها هستند. این مدل بالاتنه‌ کامل ندارد و معمولاً دارای یک جیب در ناحیه جناغ است. قسمت پیش سینه به‌وسیله دو بند به پشت یا کمر شلوار وصل می‌شود. این مدل لباس سبکی اسپرت و کژوال دارد و بیشتر از جنس جین تولید می‌شود.

اورال شلوارکی

اورال شلوارکی شامل دو  مدل قبلی می‌شود با این تفاوت که همان‌طور که از اسمش پیدا است، در قسمت پایین‌تنه به‌جای شلوار، با شلوارک طرف هستیم. این مدل لباس در میان دختران جوان به‌شدت محبوب است.

چه زمانی باید سرهمی را بپوشیم

موقعیت‌های رسمی

هنگام شرکت در مناسبت‌های رسمی، زنان اغلب به این فکر می‌افتند که پیراهن تنها گزینه آن‌ها است، درحالی‌که یک اورال جذاب تأثیری شیک‌تر از یک کت‌وشلوار خواهد داشت. یک لباس اورال مجلسی می‌تواند به‌اندازه یک پیراهن زیبا و جذاب باشند و درعین‌حال استایلی خاص برای شما رقم بزند. بنابراین برای مهمانی بعدی که پیش رو دارید، یک سرهمی براق و خوش دوخت انتخاب کنید که استایل شما را برجسته کند. فراموش نکنید که چند اکسسوری ساده و درعین‌حال شیک هم حتماً به آن اضافه کنید.

موقعیت‌های غیررسمی

اگر به دنبال انتخاب یک استایل راحت برای استفاده روزمره خود هستید، بی‌شک نمی‌توانید از یک سرهمی کژوال چشم‌پوشی کنید. اورال‌های اسپرت، بسیار راحت، شیک و بهترین گزینه برای رهایی شما از شلوار جین و تی‌شرت‌های تکراری هستند. شما می‌توانید از بین انواع مدل‌های پنبه‌ای یا جین در طیف وسیعی از مدل‌ها موردی را پیدا کنید که مناسب استایل شما باشد. لباس‌های سرهمی گشاد که دارای کمر کشی هستند، معمولاً برای دختران جوان جذاب و مناسب هستند. می‌توانید سرهمی خود را با یک بوت کوتاه، صندل توری یا کتانی ست کنید و از ظاهر راحت و جذاب خود لذت ببرید.

سرهمی برای چه فصلی متناسب است؟

ازآنجایی‌که این سبک لباس در طرح‌ها و پارچه‌ها مختلفی تولید می‌شود تقریباً در هر فصلی قابل پوشیدن است. مثلاً اورال‌های از جنس جین ضخیم برای فصول سرد سال کاملاً مناسب‌اند و حتی به‌راحتی می‌توانند گرمای بدن شما را زیر  کاپشن یا پالتو تأمین کنند. از طرفی در فصول گرم سال هم، اورال‌هایی با پارچه‌های خنک و یا شلوارکی، لباس مناسبی برای فعالیت‌های روزمره هستند.

نکات طلایی در انتخاب سرهمی

  • خانم‌های قدبلند و لاغراندام بهتر است اورال‌های طرح‌دار یا رنگ‌های شاد را انتخاب کنند.
  • برای خانم‌هایی با اندام پر یا قدکوتاه، گزینه مناسب اورال‌های راه‌راه یا تک‌رنگ است.
  • افرادی که ران های بزرگی دارند، بهتر است مدل‌هایی با دم پای آزاد‌تر و گشاد انتخاب کنند.
  • آن دسته از افرادی که به دنبال راحتی بیشتر هستند توصیه می‌شود، سرهمی‌هایی با دامن شلواری انتخاب کنند

کلام آخر…

امید واریم از مطالعه این پست لذت برده باشید و توانسته باشیم به شما در انتخاب خریدتان کمک کرده باشیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست