Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 مهر 1401

ویژگی لباس فرم و اداری زنانه چیست؟ +لباس رسمی اداری چگونه است؟

همه چیز در رابطه با مانتو رسمی و اداری

آیا حضور در محیط کار نیازمند پوشش خاصی است و یا میتوانیم با همان مدل مانتو هایی که به میهمانی یا سینما میرویم به محل کار هم برویم ؟

در بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ ایران مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت ها از یک طرح خاص با رنگ های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده میکنند که به لباس فرم معروف است. در مورد پوشش بانوان زمانی که صحبت از مانتو اداری یا مانتو فرم میشود اغلب تصویر اشخاص خوش پوش و کارمندان ایرلاین های هواپیمایی و متصدیان غرفه های نمایشگاهی در ذهن یاوداوری میشود.

برندهای بزرگ و مشهور اغلب با انتخاب بهترین مانتو اداری برای کارمندان خود، وجه ای بسیار بهتر و زیبا تر از سازمان یکپارچه خود در ذهن مشتریان ایجاد میکنند.

اما در برخی موارد خانم های خوش پوش در شرکت ها و کسب و کار های کوچک و یا حتی مجموعه هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد ، خود صرفا جهت ارائه شخصیتی باکلاس تر و تاثیرگذاری بیشتر از مانتو مدل فرم های خاص اداری استفاده میکنند .

درواقع شیک پوشی و خاص بودن در میحط کار همیشه با خرید مانتو فرم و مانتو اداری گران قیمت و یا رنگ و طرح های عجیب موثر نمی شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک و جذاب به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کاری و اداری می توان به راحتی خاص بودن را تجربه کرد.

رنگ این دسته از لباس های رسمی و مانتو اداری، اغلب تیره در نظر گرفته میشود و در واقع یک استانداری جهانی برای پوشش و لباس رسمی اداری است. ترکیب رنگی در اغب سازمان ها رنگ سرمه ای ، رنگ مشکی ، رنگ زغالی و رنگ طوسی می باشد.

البته این موضوع نسبی است زیرا بسیاری از شرکت ها بر اساس قوانین و رنگ سازمانی خود اقدام به تهیه مانتو اداری و مانتو فرم خود می کنند. اما غالبا انتخاب رنگ تیره بخاطر این است که کثیف شدن آن دیرتر مشخص میشود و این امر باعث می شود فاصله زمانی بیشتری بین شستوشو یونیفرم شما ایجاد شود. همچنین این دسته از رنگ ها برای مانتو اداری، دارای مزیت بسیار خوبی برای ست کردن با انواع لباس ها و اکسسوری های دیگه می باشد.

یکسان سازی در پوشش محل کار باعث گسترش استفاده از لباس های رسمی برای کارکنان شرکت ها و سازمان ها شده است. اما در نهایت نکته بسیار مهم در پوشش این دست از لباس های رسمی و مانتو اداری این است که شخص با آن احساس راحتی داشته باشد و بیانگر شخصیت شما باشد.

یک مانتو فرم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

یک مانتو فرم اداری معمولاً از جنس یک پارچه خاص است که توسط مدیر یک شرکت برای هماهنگ کردن کارکنان آن شرکت تعیین می‌شود. برخی از این مانتو‌ها، دارای یکسری پارچه‌های سفارشی با عملکردهای خاص هستند. مانتوهای فرم معمولاً متناسب با عملکرد و ویژگی‌های خاص آن شرکت طراحی می‌شوند و برخی دیگر نیز با توجه به پست‌های مختلف دوخته می‌شوند. مانتو فرم به یک مانتو با سبک خاص گفته می‌شود. چنین لباسی می‌تواند نوع کار یک شخص یا یک تیم را نشان دهد.

 سبک این لباس‌ها معمولا ساده است و متفاوت از مانتوهایی است که ما به طور معمول و در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این مانتوها نه تنها از نظر مدلشان با مانتو‌های معمولی تفاوت دارند، بلکه از لحاظ پارچه، قیمت و نوع بسته بندی نیز تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود دارد. در اصل، یک یونیفرم اداری و رسمی مطابق با استانداردهای یک شرکت خاص طراحی و دوخته می‌شود. کسی که در یک شرکت خصوصی و دولتی کار می‌کند، به طور مرتب با مدیران و افراد رسمی سر و کار دارد. در این مواقع، حتما لازم است با مانتویی مناسب این گونه مجالس در مقابل آن‌ها ظاهر شوید.

به عنوان مثال، یک مانتوی مشکی، خاکستری و سرمه‌ای با دکمه‌های ساده انتخاب خوبی است. شال و سایر لوازم جانبی مثل کفش هم باید هم از نظر رنگ و هم از لحاظ سبک، طرح و رنگ ساده‌ای داشته باشند. به عنوان مثال، یک شال و یک کفش با رنگ‌های خنثی و خاموش انتخاب بدی نیست. کفش‌ها باید جلو بسته و حداکثر با یک پاشنه کوتاه باشند. بهتر است از پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بسیار بلند و یا حتی  کفش‌های کتانی اجتناب کنید.

مناسب ترین رنگ برای مانتو اداری! 

پس از انتخاب پارچه به رنگ آن می رسیم. حتما توجه داشته باشید که یکی دیگر از عوامل مد ، انتخاب رنگ مناسب است. بعضی از رنگ ها زیبا هستند اما برای مکان های رسمی اصلا مناسب نیستند. در مکان های رسمی ، رنگ پوشش شما نظم خاص شما را به مخاطب القا می کند. البته در بیشتر دفاتر و شرکت ها برای انتخاب پوشش کارمندان یا استفاده از رنگ مارک شرکت ، پوشش های یکنواخت را انتخاب می کنند.

یک راه ساده برای خرید مانتو شلوار اداری، تهیه یک ست مشکی رسمی است و سپس هر وقت از پوشیدن آن‌ها با هم خسته شدید ، می توانید به راحتی هر کدام را جداگانه با سایر رنگ های کت و شلوار خود بپوشید.

مناسب ترین رنگ برای مانتوهای رسمی در ایران رنگ هایی مانند کرمی ، زرشکی ، مشکی ، خاکستری ، بژ ، شکلاتی و قهوه ای است. یعنی طیف وسیعی از رنگ های قهوه ای کرم ، سرمه ای و سیاه و خاکستری.

مناسب ترین سایز مانتو شلوار اداری چند است

هرگز راحتی و مد را در پوشیدن شلوار رسمی دخیل نکنید. شلوارهای گشاد و آستین کوتاه به هیچ وجه برای یک مکان رسمی مناسب نیستند.

فرم گشاد شما را شلخته و نامنظم نشان می دهد و همچنین فرم های تنگ یا شلوار کوتاه یا گشاد باعث می شود شخصیت شما رسمی نباشد و به هیچ وجه مناسب خرید مانتو اداری ارزان اینترنتی نخواهد بود.

نکات بسیار مهم که در انتخاب مانتو باید در نظر گرفت! 

1. قد مانتو

قد مانتو باید تناسب کامل با قد شما داشته باشد و با در نظر گرفتن قد خودتون مانتو را انتخاب کنید. اگر چاق هستید بهتر است مانتو اداری با قد بلند بپوشید. اگر قد کوتاهی دارید مانتو با برش های عمودی خرج کار، باعث بلند قدرتر نشان دادن شما می شود.

2. سایز مانتو

مانتو اداری تنگ انتخاب درستی برای پوشش شما نیست. کار در هر محیط کاری و شرایط کاری همیشه همراه با فعالیت است حتی اگر پشت میز نشین باشید یا حتی اگر فعالیت بدنی اصلا نداشته باشید. آنها را مانند لباس رزم در نظر داشته باشید، هر چقدر قوی باشید ولی قدرت مانور نداشته باشید شما ضعیف هستید. پس لباس کار باید راحت و سایز مناسب داشته باشد

3. جنس پارچه مانتو

چنس پارچه باید نخی یا حداقل با درصد بالایی نخ باشد. این دسته از پارچه ها باعث ایجاد حساسیت پوستی نخواهد شد و تعریق روی لباس باعث ایجاد بوی نامطبوع نمی کند.

پارچه نخی یک خصوصیت دیگر هم اگر داشته باشد به کیفیت کار بیشتر می افزاید و آن هم کش دار ( لایکرا) بودنش است مخصوصا کش دو طرفه.

ویژگی های یک مانتو غیررسمی را بدانید

برای انتخاب یک مانتو غیررسمی، این انتخاب آزادانه را دارید که به سبک مورد علاقه خود توجه کنید. رنگ مورد علاقه، جنس پارچه‌ای که معمولاً با آن راحت هستید و مانتویی که با پوشیدن آن اعتماد به نفس می‌گیرید؛ همه اینها سبک شما را مشخص می‌کند. مانتوهای غیررسمی معمولاً بر اساس محل زندگی شما مشخص می‌شوند. مثل آب و هوای آن منطقه، نوع فعالیتی که در طول روز قرار است انجام دهید و سرگرمی‌ها.

 در واقع شما باید بتوانید تشخیص دهید که چه نوع لباسی را برای موقعیت‌های گوناگون زندگی نیاز دارید و کدام‌ها اصلا به درد شما نمی‌خورند. البته ممکن است یک مانتو خاص با استایل شخصیت شما جور باشد اما هیچ مطابقتی با سبک زندگی شما نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر نمی‌توانید برای خشکشویی هزینه و وقت زیادی را صرف کنید، نباید به دنبال مانتو‌های گرانقیمت و با پارچه‌های حساس باشید. شما حتی در انتخاب نوع رنگ مانتو‌های غیررسمی نیز آزاد هستید. برای راحتی کار می‌توانید یک پالت رنگی برای خود در نظر بگیرید. داشتن پالت رنگ، احتمال ست کردن لباس‌های شما را بالا می‌برد. در نتیجه زمان کمتری را برای هماهنگ کردن لباس خود صرف می‌کنید. زیرا از قبل ترکیب رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اید.

 قطعاً انتخاب مانتویی که در آن راحت نیستید یا مراقبت از آن بسیار دشوار است و ست کردن آن با لباس‌های دیگر خیلی سخت و چالش برانگیز باشد، مطابق سلیقه بسیاری از خانم‌ها نیست. مانتو همیشه نسبت به شال، شلوار و حتی کفش‌ها نیز برجسته‌تر به نظر می‌رسد و بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین در انتخاب سبک و مدلی که به شما بیاید بسیار دقت کنید. در ست‌کردن‌ مانتو با دیگر آیتم‌ها، باید کاری کنید که بیشتر توجه به سمت مانتو برود. در عین حال استایل شما شلوغ و نامرتب نباشد.

به عنوان مثال، یک مانتو طرح‌دار چهار خانه‌ای که از رنگ‌های خنثی تشکیل شده است، بهتر است با یک شلوار خنثی ست شود. اگر مانتوی شما یک زمینه خنثی دارد و یک رنگ شاد داخل آن به کار گرفته شده است، می توانید شلوار و کفش را هم رنگ زمینه مانتو انتخاب کنید و کیف و روسری را با طرح‌های روی مانتو ست کنید. یک روش دیگر هم، ست کردن طرح مانتو با رنگ‌های مشابه است که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

به طور کلی، در انتخاب مانتو‌های غیررسمی و مانتو مجلسی محدودیت کمتری وجود دارد. شما حتی در انتخاب انواع رنگ‌ها نیز آزاد هستید و می‌توانید مطابق خلاقیت خود پیش بروید. بر خلاف لباس‌های رسمی و اداری، در استایل‌های معمولی شما می‌توانید از پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف و به طور همزمان استفاده کنید. در تعداد اکسسوری‌ها نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. می‌توان از انواع اکسسوری‌های پارچه‌ی، فلزی یا دریایی که بسیار محبوب هستند استفاده کرد. در انتخاب مانتو‌های غیر رسمی، انتخاب سایز اصلا اهمیت ندارد. شاید شما دوست داشته باشید که از چند آیتم آور سایز به طور همزمان استفاده کنید.

در لباس فرمتان احساس راحتی کنید

زمانیکه در حال انتخاب مانتوی فرم مناسب برای محیط کارتان هستید به اینکه با پوشیدنش در محل کارتان راحت باشید نیز فکر کنید. مانتویی بخرید که به راحتی با آن کار کنید. حتی اگر مثل معلم ها مدام در حال حرکت و فعالیت نباشید و از صبح تا پایان ساعت کاریتان پشت میز بنشینید، این دلیل بر انتخاب مانتویی تنگ که سایزتان نیست نمی باشد. وقتی پشت یک میز نشسته اید قطعا باید باکامپیوتر و اسناد مختلف کار خواهید کرد، بنابراین راحت بودن از قسمت آستین و بالا تنه حیاتی محسوب می شود. مانتویی که دکمه هایش به زور بسته می شود قطعا محیط کار را برایتان غیر قابل تحمل خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست