Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 شهریور 1401

آوانگارد چه استایلی است؟ + ویژگی های استایل آوانگارد

آوانگارد استایلی عجیب اما جذاب!

کسبِ تجربه ‌های جدید و معرفی ایده ‌های خلاقانه‌ و فراتر از هنجارها و اصول اجتماعی، بخش‌ های جدایی ناپذیر جنبشِ آوانگارد هستند. در واقع، جنبشِ آوانگارد بر پایۀ تجربه و آزمایش ‌گری بنا شده، زیرا همواره در حال تغییر و تحول است، رو به جلو پیش می‌ رود و گزینه‌ های جدید را کشف می‌ کند. هنرمند آوانگارد، با تکیه بر بافتِ اجتماعی و رویکرد تجربی، طراحی می‌ کند. در واقع، یک طراحِ آوانگارد مُد برای پیشرفت و بروز خلاقیتش، راه‌ های مختلف را امتحان می‌ کند و همواره به سوی تکامل پیش خواهد رفت.

تاریخچه‌ استایل آوانگارد را بدانید!

در وهلۀ اول، جنبش آوانگارد شامل هنرمند، طراح، موسیقیدان، نویسنده و متفکرانی می ‌شود که با ارزش ‌های فرهنگی معمول مخالف اند. آوانگارد یعنی اندیشیدن و آفرینشی فراتر از هنجارهای جامعه. هِنری ماتیس، پابلو پیکاسو، دیوید لینچ و جسکون پولاک، از مشهورترین هنرمندان آوانگارد به شمار می ‌روند. در زمینۀ ادبیات هم می‌ توان به نویسندگان اثرگذاری همچون ارنست همینگوی و جیمز جویس اشاره کرد.

جنبش آوانگارد، رفته رفته، به سبکی از زندگی تبدیل شد و همان طور که گفتیم، جنبشِ آوانگارد، صنعتِ مُد را نیز متحول کرد و باعث شد طراحان از ایده‌ های معمول و سنتی فاصله بگیرند. این جنبش در دهۀ 1960 آغاز شد و در همان زمان هم بسیار چالش ‌برانگیز بود. استایل آوانگارد، تاریخِ تکاملی پرفراز و نشیبی داشته و هر طراحِ آوانگارد، مُد استایل مختص به خودش را خلق کرده است. نمی‌ توان خاستگاه استایل آوانگارد را به طور دقیق مشخص کرد؛ اما طراحان ژاپنی، تاثیرِ شگرفی بر شکل گیری این حوزه و معرفی آن به جهان داشته‌ اند.

استایل آوانگارد از دل بافت جامعه بیرون می‌‌ آید و می ‌تواند بیانگر دوره و زمان ما باشد. استایل آوانگارد از نوعی احساسِ بودن و وجود داشتن سرچشمه می ‌گیرد. هر کسی درک و شناختی منحصربه ‌فرد از استایل آوانگارد دارد؛ در نتیجه، هر کسی به شیوه ‌ای جداگانه با استایل آوانگارد ارتباط برقرار می سازد. استایل آوانگارد راهی برای بیان درون انسان است؛ این استایل راویِ داستانِ  درون شماست.

چگونه وارد استایل آوانگارد شویم؟

پیش از هر چیزی، به یاد داشته باشید که آوانگارد، نوعی زیبایی شناسی‌ برخلاف هنجارها و اصول است و نباید آن را با اوت کوتور (haute couture ) اشتباه بگیرید. اوت کوتور و آوانگارد متفاوت از یکدیگر هستند؛ اوت کوتور، عبارتی فرانسوی و به معنای «دوخت در سطح بالا» یا «فشن سطح بالا» است. پوشاک اوت کوتور، طراحی بسیار ظریف و پیچیده‌ ای دارند و در دوختِ آن‌ ها نیز از پارچه‌ های بسیار گران‌ قیمت استفاده می ‌شود. خانه ‌های بزرگ مُد، پوشاک گران‌ قیمتِ اوت کوتور را تولید می ‌کنند. البته طراحان پوشاک اوت کوتور از استایل آوانگارد هم الهام می ‌گیرند.  لباس‌ های آوانگارد بسیار خلاقانه ‌تر طراحی شده، معمولاً تک رنگ هستند و از چندین لایه تشکیل شده‌ اند.

اگر می‌ خواهید براساس اصول آوانگارد لباس بپوشید، باید همۀ اصول را بر هم بزنید؛ برای مثال، لزوما نباید پیراهن را به عنوان پیراهن استفاده کنید، بلکه می‌ توانید آن را به دامن مبدل سازید یا مثلاً ژاکت را به تاپ تبدیل کنید. همه چیز به فکر و سلیقۀ شما بستگی دارد. تیپ آوانگارد برای نمایشِ درون شماست، پس با خیال راحت استایلتان را شکل دهید. کت ‌های آوانگارد خیلی بلند هستند و دامن ‌های آن خیلی کوتاه. می ‌توانید شلوارک و شورت را جایگزین دامن کنید؛ شلوارک سرمه ای به همراه بلوز زنانه سفید، استایل آوانگارد شما را جذاب می‌ کند. پوشیدن دستکش هم به جذابیت و خاص بودن استایل شما می ‌افزاید.

برخی از طراحان مُد، لباس ‌هایی را طراحی می ‌کنند که با پوشیدنِ آنها، توجه‌ ها به سوی شما جلب، و همه از حضورتان آگاه شوند. استایل آوانگارد به شما اعتماد به نفس و جسارت می‌ دهد؛ اما ابتدا باید درونتان را به ‌خوبی کنکاش کنید و ببینید کدام ابعادِ این استایلِ رادیکال و ساختارشکن، متناسب با روحیات و درونیاتِ شماست. ما در مسیر این کنکاش، به شما کمک می ‌کنیم. در ادامه، به شما خواهیم گفت که چگونه ظاهرتان را شخصی و منحصربه ‌فرد کنید و با اصول و هنجارها بجنگید.

تاثیر آوانگارد بر صنعتِ مُد چگونه بود؟

جنبش آوانگارد از وفادارترین جنبش ‌های هنری و ادبی است که همۀ ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. همان طور که گفتیم، جنبشِ آوانگارد بر تفکر طراحان مُد نیز تاثیر گذاشت. نحوۀ بُرشِ لباس ‌ها و سایز آن ‌ها، تحت تاثیر این جنبش تغییر کرد. مُدِ آوانگارد نگاهی رو به جلو دارد و همیشه پویا و در حال تحول است. هنرمندان و طراحان آوانگار، جسارت پیش رفتن برخلاف جریان ‌ها را دارند و هیچ ابایی هم از بیان ایده ‌های غیر معمولشان ندارند. ساختارشکنی مبنای استایل آوانگارد است.

معمولاً طراحان آوانگارد لباس‌ هایی را طراحی می ‌کنند که هم برای زنان مناسب هستند و هم برای مردان. ساختارِ لباس‌ های آوانگارد بسیار چالش برانگیز است و الگوهای آنها نیز براساس تجربه‌ و سلیقۀ طراح شکل می گیرد، نه اصول طراحی لباس. البته در عصر حاضر، برخی از طراحان آوانگارد ترجیح می‌ دهند لباس‌ هایی را طراحی کنند که چندان عجیب و غریب نباشند و باب سلیقۀ افراد بیشتری قرار بگیرند؛ به عبارت دیگر، هدف آنها فروش و کسبِ منفعتِ بیشتر است.

استفاده بی قید و گوناگون از رنگ ها در استایل آوانگارد

استایل آوانگارد به هیچ ترکیب رنگی مقید نیست و معتقد است که تمام رنگ ها می‌توانند در کنار یکدیگر پوشیده شوند و کوچکترین مشکلی پیش نیاید!

البته در برخی ایونت های این سبک که دارای تم خاصی باشند، دیزاینرها تنها از رنگ مشخص شده در طراحی ها استفاده می‌کنند و ویژگی آوانگاردی استایل را در طراحی و دوخت لباس یا آرایش موها و چهره پیاده می‌کنند

استفاده از پوشش حیوانات و پرندگان در استایل آوانگارد

الهام از پوشش حیوانات و پرندگان در استایل آوانگارد

استایل آوانگارد تلفیقی از هنر و فرهنگ سبک فوق مدرن در فشن است و هنر بدون پیام و مضمون، معنایی ندارد. در فشن شوهای تم دار این استایل که مدل ها همگی در یک سبک ظاهر می‌شوند، می‌بینیم که همگی پیام خاصی را در استایل خود نشان می‌دهند.

الهام از طبیعت، کوه ها، دریا، دشت و حیوانات در استایل، یکی از موضوعات مورد علاقه ی آوانگارد هاست. به تعبیر منتقدان، این توجه خاص به حیوانات می‌تواند حاوی پیامی حمایتی باشد.

دقت و صرف وقت؛ توجه به جزئیات

استایل آوانگارد به جزئیات توجه زیادی دارد. این سبک در تقابل زیاد با مدوفشن سریع یا همان فست‌فشن (fast fashion) است. طراحان آوانگارد به ریزه‌کاری‌ها در دوخت و طراحی دقت زیادی دارند. مکان و دلیل به‌کارگیری دکمه‌ها، زیپ‌ها، کمربندها و هر چیز دیگری با دقت فراوان و بنا به دلیلی خاص مشخص می‌شود.

 سرتاپا یک‌رنگی؛ مونوکروم‌ بودن

یکی دیگر از مهم‌ترین شاخصه‌های استایل آوانگارد مونوکروم‌بودن است. استایل مونوکروم استایلی است که در آن، سرتاپا از یک‌ رنگ انتخاب می‌شود. این ایده از دنیای آوانگاردها به بخش‌های دیگر دنیای مدوفشن هم سرایت کرده و از آن استقبال هم شده است.

یک‌رنگ‌‌بودن استایل اجازه نشان‌دادن جزئیات بیشتر را می‌دهد و این چیزی است که استایل آوانگارد در پِی آن می‌گردد. البته از رنگ‌های مختلف در کنار هم در استایل‌های این سبک هم استفاده می‌شود ولی تعدد رنگ‌ها معمولاً چندان زیاد نیست.

کلام آخر

با استایل آوانگارد آشنا شدید. از آن خوشتان آمد؟ به نظرتان پیام و هدفش به‌اندازه کافی مهم و جذاب هست؟ درکتان از این استایل چه بود؟ رهایی و خلاقیت بی‌مرزی که چنین سبکی ارائه می‌کند، قابل‌اعتنا و تقدیر است اما هیاهو و هزینه‌های پیرامونش هم منطقی است؟ شما چه فکر می‌کنید؟

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست