Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
25 آذر 1401

از بین بردن سیاهی دور چشم چگونه است ؟

سیاهی دور چشم باعث از دست دادن شفافیت و زیبایی صورت شما می شود. پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و به دلایل مختلف این قسمت از پوست آسیب پذیرتر است. تیرگی دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند. شناسایی علت مشکل می تواند به درمان موثر آنها کمک کند

 

. مردم معمولاً فکر می کنند این مشکل به دلیل خستگی و کمبود خواب است. اگرچه این  نیز می تواند یکی از دلایل باشد اما دلایل دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به بیان علل و درمان آن خواهیم پرداخت

 

.

برای خلاص شدن دائمی از سیاهی دور چشم های خود، نخست شما باید علت ایجاد شدن این مشکل را بیابید. اصولا دلایل ایجاد این مشکل، به سبک زندگی اشتباه شما برمیگردد. ولی گاهی میتواند نشان از مشکل جدی برای سلامتی شما باشد.

 

آیا وجود سیاهی، حلقه های تاریک و پف اطراف چشم شما نشانه مشکل جدی برای سلامتی است؟ پاسخ آن در بیشتر موارد خیر است. با این حال اغلب مردم واقعا احساس میکنند که وجود این حلقه های تاریک، ظاهر آن ها را پیرتر، خسته تر و بیمار نشان میدهد.

 

دلایل ایجاد تاریکی های زیر چشم

همان گونه که پیشتر در مطلب( سیاهی دور چشم، چرا و چگونه ایجاد می شود؟ درمان آن چیست؟) گفتیم، ایجاد سیاهی های اطراف چشم عمدتا به دلیل خستگی بیش از حد در فرد ایجاد می شوند ولی عوامل دیگری نیز در ایجاد این معضل دخیل هستند. از جمله:

 

  • داشتن حساسیت و آلرژی های فصلی
  • بیماری رینیت آلرژیک (تب یونجه)
  • درماتیت آتوپیک (اگزما)
  • درماتیت تماسی
  • وراثت و عوامل ژنتیکی
  • بی نظمی در رنگدانه های صورت
  • مداوم چشم هایتان را بمالید
  • آنمی در اثر فقر آهن
  • به صورت مستمر در معرض نور خورشید بدون عینک دودی و پوشش های محافظتی قرار بگیرید
  • افزایش سن: با افزایش سن شما، با روند کاهش کلاژن سازی و چربی پوست رو به رو هستیم، که منجر به لاغری و رنگ پریدگی پوست و برجسته تر شدن رگ های خونی زیر چشمان شما میشود.
  • رنگ پوست تیره تر: هر چه پوست شما تیره تر باشد، تجمع رنگدانه ها و ملانین در آن بیشتر است. بنابراین میزان سیاهی اطراف چشم نیز بیشتر میشود.

کمبود خواب و خستگی

خستگی و کمبود خواب می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. همچنین می تواند شما را رنگ پریده تر نشان دهد ، که باعث می شود چشم های شما تیره تر به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که هر شب هفت تا هشت ساعت می خوابید. رسیدن به خواب کافی می تواند به کاهش ظاهر سیاهی چشم شما نیز کمک کند.

 

سن

پیری یکی دیگر از دلایل عمده تیرگی دور چشم است. هرچه پیرتر می شوید ، پوست شما نازک تر می شود .  در نتیجه چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست را از دست می دهید. بالا رفتن سن و نازک شدن پوست اطراف چشم باعث برجسته شدن رگهای خونی و ایجاد تیرگی در اطراف چشم می شود.

 

 ژنتیک

وراثت و ژنتیک همچنین می تواند نقش زیادی در ایجاد و تسلط این مشکل داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که اگر کسی زیر چشمانش تیرگی داشته باشد ، ممکن است این مورد در برخی دیگر از اعضای خانواده فرد نیز دیده شود.

 

 خستگی چشم

خیره شدن به صفحه تلویزیون یا رایانه می تواند فشار چشمگیری در چشم شما ایجاد کند. این فشار می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف چشم شود. در نتیجه ، پوست اطراف چشم شما می تواند تیره شود.

 

هنگام خواب از بالش بلند استفاده کنید.

اگر تیرگی اطراف چشمانتان یک مشکل صبحگاهی است، احتمالا به دلیل وضعیت قرارگیری سرتان هنگام خواب بوده است. اگر هنگام خواب سر پایین تر از بدن قرار گیرد، جریان مایعات به طرف سر هدایت می شود و می تواند باعث سیاهی دور چشم شود. به پشت خوابیدن و استفاده از یک بالش بلند در بهبود این وضعیت موثر است.

 

اعجاز ماسک صورت خیار را فراموش نکنید

برش های خیار را به عنوان روی ناحیه ی چشم ها قرار دهید تا خستگی و تورم چشم هایتان را کاهش دهند. آب و ویتامین C موجود در خیار به مرطوب کردن و تغذیه پوست کمک می کنند. خیار همچنین حاوی ماده ای به نام سیلیکا است که برای داشتن پوستی با بافت سالم ضروری می باشد.

 

از چای کیسه ای به عنوان مرهم استفاده کنید

چای کیسه ای می تواند در کاهش تیرگی و پف اطراف چشم موثر باشد. از آن جایی که کافئین موجود در چای دارای خاصیت آنتی اکسیدانت است به سلامت پوست نیز کمک می کند. شما می توانید از انواع چای سیاه، سبز و یا دمنوش های گیاهی دیگر هم استفاده کنید.

 

به این ترتیب که بعد از قرار دادن چای کیسه ای درآب جوش آن را خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود، حتی برای نتیجه ی بهتر می توانید در این مرحله چای کیسه ای را درون فریزر قرار دهید تا همزمان کمپرس سرد هم داشته باشید. سپس آن را روی چشمانتان قرار دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست