Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 مرداد 1401

از پارچه ابروبادی چه میدانید؟

پارچه ابروبادی چیست؟

حتماً در فروشگاه‌ها یا سایت‌های فروش پارچه و حتی در میان طراحان لباس پارچه¬هایی سبک، لطیف و خنک که ترکیبی از رنگ¬های شاد تابستانی هستند را دیده‌اید. پارچه‌هایی که معمولاً از نخ ساخته شده¬اند و برای فصل گرم سال انتخاب خوبی هستند. این پارچه‌ها معمولاً آبرفت و اتو رفت (اصطلاحاتی که به کم‌شدن سایز پارچه به علت شست‌وشو یا اتوکشی تعلق دارد) زیادی ندارند و در سال‌های اخیر طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند. پارچه ابروبادی یا ماربل¬ها از همین سبک پارچه‌ها هستند. شما نه‌تنها در لباس‌های متعدد بلکه در پارچه‌های به کار برده شده در کوسن و مبلمان نیز پارچه‌های ابرو بادی را مشاهده خواهید کرد که با رنگ‌های شاد و زیبا و ترکیب‌های چشم‌نواز به‌خوبی به کار برده شده‌اند.
نکته مهمی که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که رنگ‌های متضاد یا مکمل در این پارچه‌ها اصلا و ابدا با یکدیگر ادغام نشده و رنگ جدیدی نمی‌سازند بلکه رنگ‌ها با هنرمندی هرچه‌تمام‌تر در کنار یکدیگر ترکیب می‌شوند. البته در طرح‌های جدید پارچه‌های ابروبادی با سبکی نو مواجه هستیم که جنس پارچه نوعی سایه‌روشن دارد که به ابروبادی اطلاق می‌شود و رنگ‌های متعددی در پارچه به کار نرفته است

انواع پارچه ابروبادی را بشناسید

در حالت کلی 5 نوع پارچه ابروبادی در بازار موجود است که تقریباً ویژگی¬های یکسانی دارند و نکته مشترک بین تمامی این پارچه‌ها خنکی و مناسب‌بودنشان برای فصل گرم است. در زیر به‌اختصار این 5 نوع پارچه ابروبادی را معرفی خواهیم کرد:

  1. اسکوها و کیوی: این دو نوع پارچه به جهت شباهت‌هایی که دارند در یک گروه قرار می‌گیرند. یکی از نکات طلایی خرید پارچه این است که توجه داشته باشیم پارچه در طی زمان بور نشود و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. اسکودا و کیوی از این نوع پارچه‌های با کیفیت هستند و هر دو در طی زمان بورنمی‌شوند. همچنین هر دو اندکی براق بوده و بعد از دوخت به زیبایی بر تن می‌نشینند و مناسب ماه‌های گرم سال و خصوصا تونیک و شومیز سایز بزرگ ومانتو هستند. تنها نکته‌ای که بین این دو نوع پارچه ابروبادی تفاوت ایجاد می‌کند اتو رفت و آبرفت این دو است. اسکودا آبرفت اتو رفت ندارد اما کیوی اندکی با شست و شو و اتوکشی دچار تغییر سایز خواهد شد.

آلما: روسری و شال‌ها، شومیزهای بلند و کوتاه و مانتو سایز بزرگ خنک تابستانی در سال‌های اخیر عموماً از جنس آلما هستند. ویژگی مهم آلما چروک نشدنش است. چروک نشدن پارچه‌های لباس‌هایی که برای تابستان و فصل گرم به کار برده می¬شود از سری نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

برنوتی: ضد حساسیت بودن پارچه‌ها بسیار حائز اهمیت است. خصوصا اگر پارچه برای لباس‌های تابستانی مورداستفاده قرار گیرد که بدن در این فصل بیشتر دچار تعریق و حساسیت می¬شود. برنوتی از سری انواع پارچه‌های ابروبادی است که تماماً نخ بوده و ضد حساسیت است و مناسب برای دوخت مانتوهای سایز بزرگ خنک تابستانی. ازآنجایی‌که این پارچه نازک و سبک است بهتر است از اتوکشی مستقیم پرهیز کنید زیرا در صورت اتوکشی مستقیم رد اتو روی پارچه خواهد افتاد.

شیمر: برای دوخت مانتو، شیمرها بهترین نوع پارچه¬های ابروبادی هستند. این پارچه به دلیل داشتن آهار برای دوخت مانتو مناسب‌اند. آهار کمک می‌کند تا لباس‌هایی مانند مانتو که نیاز بیشتری به قالب دارند بهتر در تن خودنمایی کنند و همچنین چون بافت سبک و لطیفی دارند برای فصل تابستان و بهار و زیر سارافون گزینه خوبی به نظر می‌رسند. آبرفت این پارچه صفر است و با خیال راحت میتوانید این پارچه را شسته مورداستفاده قرار دهید.

ابروباد: این پارچه شباهت‌هایی به پارچه‌های ساتن دارد. البته به براقی ساتن نیستند اما از اندکی براقی برخوردار هستند. ابروبادها ترکیبی از رنگ¬های متضاد و مکمل زیبایی هستند و خنک و مناسب‌سازی شده‌اند برای دوخت شومیز، بلیز و مانتو. ابروباد‌ها همچنین پرطرف‌دارترین پارچه‌ها در میان پارچه‌های ابروبادی هستند که بسیار مورداستفاده طراحان لباس قرار می¬گیرد از پارچه ابروباد همچنین در دوخت لباس مجلسی سایز بزرگ استفاده می‌شود‌

نحوه نگهداری و شستشو

پارچه‌ها نیازمند مراقبت و نگهداری هستند. چه زمانی که هنوز به‌صورت خام و در همان حال پارچه قرار دارند و چه زمانی که تبدیل به لباس‌های متنوع شده‌اند. نحوه درست شست‌وشو، توجه به جنس پارچه و در نهایت دمای مخصوصی از آب از سری نکاتی است که باید در حین شست‌وشو به آنها توجه شود. پس در هنگام خرید این نوع از پارچه‌ها باتوجه‌به اطلاعاتی که کسب کرده اید دقت داشته باشید که پارچه مدنظر شما آیا آبرفت دارد یا خیر؟ یا اتو رفت شامل حال این نوع از پارچه می‌شود یا خیر؟ در صورت داشتن آبرفت یا اتو رفت مقدار بیشتری از پارچه را خریداری کنید تا در صورت کم‌شدن اندازه به مشکل برنخورید.
اساس پارچه ابروبادی عموما نخ و کتان است. بنابرین برای شست وشوی پارچه‌های نخ و کتان می‌توانید از ماشین‌های لباسشویی و آب با درجه حرارت تا 30 درجه استفاده کنید و زمانی که هنوز پارچه اندکی مرطوب است شروع به اتوکشی غیر مستقیم کنید. اگر هم پارچه خشک بود می‌توانید با دادن طوبت با اندکی آب شروع به اتوکشی کنید. با اعمال کردن تمامی نکاتی که گفته شد طول عمر پارچه یا لباس شما بیشتر خواهد شد و دیرتر خراب خواهندشد یا بر اساس رد اتو از بین نخواهند رفت. و در آخر توجه داشته باشید استفاده از برخی شوینده‌ها برای این پارچه‌ها مناسب نیست و قبل از خریداری شوینده و پارچه نکات لازم را از فروشنده مورد نظر بپرسید.

قیمت پارچه ابر و باد

  این پارچه‌ها سبک و خنک هستند و از این رو قیمت مناسبی دارند. قیمت آن‌ها با توجه به بافتشان متفاوت است و از متری 30 هزار تومان شروع می‌شوند تا متری 80 هزار تومان. شناخت پارچه‌های مختلف به شما کمک می‌کند انتخاب درست و آگاهانه‌تری داشته باشید. از این رو سعی کردیم در این مقاله شما را با پارچه ابر و باد که در روزهای گرم تابستان کاربرد زیادی دارد آشنا کنیم. انواع مختلف و قیمت آن‌ها را بررسی کردیم و از موارد استفاده‌ی آن‌ها گفتیم. امیدواریم خواندن این مطلب در انتخاب جنس مناسب برای لباس مورد نظر برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست