Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 شهریور 1401

استایل ماکسیمال چگونه است؟ + با استایل ماکسیمال آشنا شوید!

اگر با هنر مینیمال آشنا هستید بهتر است بدانید در هنر مکتبی به نام «ماکسیمالیسم» هم وجود دارد که دقیقا نقطه‌ی مقابل مینیمالیسم است. ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی بر اشباع فضا از طرح و رنگ و جزییات زیاد تأکید دارد و طی سالیان متمادی هم در هنر نقاشی، هم در دکوراسیون و معماری و هم در صنعت مدل و فشن تأثیر‌گذار بوده است. استایل ماکسیمال که معمولا در بین سلبریتی‌ها محبوب است، در صنعت مد و فشن بر ترکیب شلوغ و اغراق‌آمیز طرح‌ها، رنگ‌ها و اکسسوری‌های متعدد در استایل تأکید دارد. در این مقاله ابتدا بر پیشینه‌ی استایل ماکسیمال مرورری می‌کنیم و سپس به ویژگی‌ها و المان‌های این استایل پرطرفدار خواهیم پرداخت‌

ماکسیمال انتخابی آسان نیست

استایل ماکسیمال   استایل ماکسیمال یکی از شلوغ ترین و متنوع ترین استایل های دنیای مد و فشن است. در کمد لباس یک ماکسیمالیست انواعی از رنگ ها و طرح های جسورانه و خاص را می توان یافت. ماکسیمالیست ها هرگز برای اضافه کردن یک اکسسوری به استایل خود شک و تردید ندارند. آنها طرح ها و رنگ های متنوع را در کنار گردنبند، دستنبند، انگشتر و سایر اکسسوری ها ست می کنند. اما این بدان معنی نیست که در مورد انتخاب و هماهنگی این جزئیات فکر نمی کنند. برای رسیدن به استایل ماکسیمال لازم است با وسواس و حوصله ی زیاد تکه های مختلف لباس و اکسسوری را در کنار هم قرار دهید تا به نتیجه قابل قبولی برسید. در واقع سبک ماکسیمال می تواند به نوعی تفریح با مد و فشن می باشد و شما را تا حد زیادی سرگرم کند.

کودک درون تان را در ماکسیمال بروز دهید

فلسفه اصلی استایل ماکسیمال حداکثرگرایی است و شاید یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن راحتی در انتخاب است. در سبک ماکسیمال کودک درون تان مجال بروز می یابد تا بتوانید به راحتی به فکر خرید بلوز زنانه طرحدار و شلوارهای رنگی باشید. رنگ های شاد و جیغ با طرح ها و چاپ های خاص و متنوع که شاید از نظر خیلی ها هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند، به کودک درون تان اجازه می دهد تا هر آنچه دوست دارد را آزادانه انتخاب کند و استایلی جدید و متفاوت بیافریند.

پیشینه‌ی استایل ماکسیمال از چه زمانی است؟

پیشینه‌ی ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی به عصر «باروک و روکوکو» در سده‌ی هیجدهم میلادی می‌رسد، زمانی که برخی از هنرمندان به اشباع فضای آثارشان از طرح‌ها، رنگ‌ها و جزییات متعدد روی آوردند و معتقد بودند برای غنی بودن در هر هنری باید از بیشترین ترکیبات و جزییات در آثار استفاده کرد. مکتب هنری ماکسیمالیسم بر نمایان کردن و نشان دادن تمامی جزییات دلالت داشت و زیبایی را در افراط می‌دید.

اما پیشینه‌ی استایل ماکسیمال در صنعت مد و فشن را می‌توان در ابتدای دهه‌ی نود میلادی جستجو کرد، زمانی که طراحان مد ژاپنی سبک طراحی مینیمال را در صنعت مد جهان وارد کردند و متعاقبا عده‌ای از طراحان سبک ماکسیمال را در تقابل با این سبک وارد صنعت مد و فشن کردند.

استایل ماکسیمال بیش از همه مورد توجه سلبریتی‌ها به خصوص هنرمندان عرصه‌ی موسیقی پاپ قرار گرفت، چرا که سبک خاص و پر زرق و برق و جسورانه‌ی ماکسیمال بسیار جلب توجه می‌کرد و از آنجایی که سلبریتی‌ها علاقه داشتند مورد توجه عکاس‌ها و رسانه‌ها قرار بگیرند این نوع سبک پوشش خاص را چه برای شرکت در برنامه‌ها و مراسم هنری و چه برای استایل روزمره‌شان انتخاب می‌کردند. به تدریج استایل ماکسیمال در بین عموم مردم طرفداران خاص خود را پیدا کرد و افرادی که دوست داشتند استایلشان جسورانه باشد به این سبک پوشش پرزرق و برق روی آوردند.

چطور ماکسیمالیست جذاب شویم

همانطور که گفتیم آزادی در انتخاب یکی از دلایل اصلی پرطرفدار بودن سبک ماکسیمال است. اما برای اینکه استایل زیبا و خاص خود را داشته باشید لازم است تا همانقدر که آزادانه عمل می کنید و طرح ها و رنگ های مختلف را در کنار یکدیگر می گذارید وسواس مخصوص به خود را نیز داشته باشید. اول از همه سعی کنید تا تیشرت های طرحدار را با شلوارهای رنگی ست کنید. بعد به فکر خرید کیف زنانه و کفش مناسب با آن باشید و در آخر از گردنبندها و گوشواره و دستبندهایی که این استایل شما را تکمیل می کنند بهره بگیرید. فراموش نکنید که حداکثرگرایی عناصر بصری شما را برای رسیدن به سبک ماکسیمال یاری می کند تا سبک و استایلی متفاوت و خیره کننده داشته باشید. انتخاب لباس، نقش مهم اکسسوری ها و استفاده از رنگ های جیغ و پرحرارت المان های اصلی این سبک محسوب می شوند.‌

سبک ماکسیمال نماد کدام قشر جامعه است؟

سبک مینیمالیست را نماد قشر خاص، مرفه و ثروتمند جامعه می دانند. اگر به سبک ماکسیمال به عنوان سبکی که در آن می توانید هر لباسی که دارید را با اکسسوری های مختلف بپوشید، نگاه کنید این سبک هزینه بر نیست. اما با نگاهی درست به لباس ملکه و پادشاهان و افراد مشهور و سرشناس، استفاده از رنگ های گرم در کنار اکسسوری های مختف و آویزان کردن مدال های افتخار و طلا و لباس های چند لایه رد پای ماکسیمال را در استایل آنها متوجه می شوید.

رنگ ها در استایل ماکسیمال چه طور است

رنگ های گرم، پر حرارت و جیغ برای این استایل بسیار مناسب است. فراموش نکنید که در انتخاب رنگ باید جسور باشید و به سراغ رنگ های براق بروید که ببیننده را مجذوب خود نماید. رنگ های نئونی یکی از انتخاب های عالی برای استایل ماکسیمال است.

ویژگی‌های استایل ماکسیمال را بدانید

افراط، ابداع، پیچیدگی، بی‌پروایی و فرم‌های اغراق‌شده از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های استایل ماکسیمال محسوب می‌شوند. در استایل مینیمال  همه چیز از برش لباس تا جنس و طرح پارچه‌ها بر سادگی و سهولت کاربری و استفاده‌ی بهینه از متریال و پارچه تأکید دارد، در حالی که در استایل ماکسیمال تمامی این قوانین نقض می‌شود؛ لباس‌ها ممکن است اور‌سایز طراحی شوند و پر از طرح و تزیینات و تجملات باشند.

از لحاظ شلوغی و لایه‌لایه بودن شاید بتوان استایل بوهو را به استایل ماکسیمال نزدیک دانست اما این دو استایل در سبک پوشش و المان‌هایشان با یکدیگر تفاوت دارند چرا که در استایل ماکسیمال بر تجمل، فرم‌گرایی و زرق و برق تأکید زیادی می‌شود در حالی که در استایل بوهو به جای تجملات بیشتر به سمت طرح های سنتی و بومی حرکت می‌کنیم.

چطور به سبک ماکسیمال لباس بپوشیم؟

چنانچه می‌خواهید به سبک ماکسیمال لباس بپوشید باید به اندازه‌ی کافی جسور باشید چرا که با پوشیدن لباس‌های متفاوت، طرح‌های شلوغ و رنگ‌های بولد جلب توجه خواهید کرد. اما این شلوغی به معنی شلخته بودن نیست، بلکه باید با توجه به سلیقه‌ی شخصی‌تان به نحوی هوشمندانه آیتم‌های ماکسیمال را با یکدیگر ترکیب کنید که استایل‌تان شلخته به نظر نرسد. در انتخاب آیتم‌های ماکسیمال دستتان باز است، می‌توانید بر حسب سلیقه‌ی شخصی‌تان و نکاتی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد به سراغ انواع و اقسام آیتم‌های ماکسیمال بروید و استایل مورد‌ نظرتان را بسازید.

برش و سیلوئت لباس‌ها در سبک ماکسیمال

در سبک مینیمال برش لباس‌ها با بهینه‌ترین حالت ممکن و به دور از هر نوع مصرف‌گرایی انجام می‌شود، در حالی که در استایل ماکسیمال کاملا برعکس است و لباس‌ها ممکن است در بی‌قاعده‌ترین حالت خود طراحی شوند اما در مجموع سیلووئت‌های زیبایی دارند. به عنوان مثال بلوزی را انتخاب می‌کنید که آستین‌های پف‌دار اغراق شده، سرشانه های بزرگ اپل‌دار و یا یک پاپیون خیلی بزرگ دارد و فرمی اغراق‌آمیز پدید آورده است.

پالت رنگی در استایل ماکسیمال

مینیمال و ماکسیمال همان‌گونه که نام‌های متضادی دارند در ویژگی‌های ظاهری هم عکس یکدیگر هستند. اگر در سبک مینیمال از رنگ‌های اصلی، خنثی و سرد استفاده می‌کنیم، در استایل ماکسیمال به سراغ رنگ‌های بولد و تند و گرم می‌رویم.

هر چه ترکیب‌های رنگی بیشتری را در آیتم‌هایتان داشته باشید استایل‌تان به ماکسیمال نزدیک‌تر است. به عنوان مثال رنگ‌هایی مانند صورتی بولد و پررنگ، فسفری، طلایی، قرمز پررنگ و بنفش رنگ‌هایی هستند که در استایل ماکسیمال بیشتر مورد کاربرد قرار می‌گیرند.

طرح زمینه و چاپ لباس‌ها

طرح زمینه و چاپ روی لباس‌ها بسیار در استایل ماکسیمال اهمیت دارد، در استایل کژوال معمولا سعی می‌کنیم یکی از آیتم‌ها را طرح دار و سایر آیتم‌ها را ساده انتخاب کنیم تا استایل شلوغ نباشد، اما در استایل ماکسیمال می‌توانید به سراغ انواع و اقسام طرح‌های مختلف بروید و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال پیراهن چهارخانه‌تان را با دامن گل‌دار بپوشید یا یک شلوار با طرح‌های انتزاعی انتخاب کنید و آن را با یک بلوز خالدار ست کنید. انواع و اقسام گل‌دوزی‌ها و دیگر تزیینات لباس هم استایل‌تان را بیشتر به استایل ماکسیمال نزدیک می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست