Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 مهر 1401

انواع شال و روسری زنانه را بشناسید! + انواع دوخت شال کدامند؟

همه چیز در رابطه با شال و روسری!

روسری، یک تکه پارچه ساده است که دور گردن یا شانه‌ها و گاهی اوقات روی سر پیچیده می‌شود. روسری اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی وجود دارد. روسری‌های متداول شامل روسری‌های مستطیلی، مثلثی و مربعی هستند. این لباس نه تنها برای گرم نگه داشتن شما استفاده می‌شود، بلکه امروزه یک ابزار مد محبوب نیز هست. در صورت استفاده صحیح، روسری‌ها می‌توانند ظاهر شما را متحول کنند. انواع جنس روسری و جنس شال در بازار وجود دارند که هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز و علاقه شخصی خود تهیه و از روسری و شال مورد نظر خود استفاده کند.

در انتخاب هر کالایی که با پارچه تولید می‌شود، همیشه جنس پارچه یکی از مهمترین ملاک‌های انتخاب به شمار می‌رود. روسری و شال هم از این قاعده مستثنی نیستند و البته از مهمترین‌ها هستند چرا که در پوشش سر با توجه به فصول مختلف سال باید از جنس خاصی متناسب با دمای آن فصل استفاده شود تا در فصل سرد سال در سرما مقاوم بوده و در فصل گرم نیز خنکی به همراه داشته باشد. انواع روسری زمستانه یا شال زمستانه برای فصول سرد سال مناسب هستند.

روسری مزایای زیادی دارد که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده باشید. به غیر از گرم نگه داشتن شما در هوای سرد و بهبود استایل شما، می‌توانند مزایای بسیار دیگری نیز به همراه داشته باشند. روسری می‌تواند به شما کمک کند وقتی زیر آفتاب بعد از ظهر بیرون می‌روید، پوست خود را از نور سوزان خورشید نجات دهید. پیچیدن روسری دور شانه‌ها نه تنها شیک به نظر می‌رسد بلکه از پوست بازوها نیز در برابر برنزه شدن محافظت می‌کند.

انواع الیاف شال و روسری را بدانید! 

شال و روسری پشمی

این دسته از الیاف نیس زیر مجموعه پارچه های پنبه ای می باشند، اما به نسبت پارچه های نخی ضخامت بیشتری داشته و مناسب فصل های سرد سال می باشند. این الیاف به دلیل محبوس ساختن گرما باعث میشود تا در فصل زمستان احساسی مطبوع داشته باشید و شما را در برابر سرما محافظت میکنند. دسته ی شال و روسری پشمی مناسب برای ست کردن با لباسهای ضخیم زمستان می باشند. اگر دانشجو و یا کارمند هستید، شال های پشمی بهترین انتخاب جهت استفاده بر روی مقنعه در فصل زمستان هستند. شال و روسری پشمی به ندرت چروک میشوند و بهتر است موقع اتو کردن آنها پارچه ای روی آنها قرار داده و از قرار دادن مستقیم اتو بر روی آنها خودداری کنید.

شال و روسری حریر

پارچه هایی به شدت لطیف و نازک بوده و بسیار سبک هستند. طرح و نقش های متنوعی در آنها به چشم میخورند و از طیف رنگ های ملایم و کمرنگ تا رنگ های شاد و زنده در آنها به چشم میخورد. تا حدی سر میخورند و اگر روز پرمشغله ای دارید بهتر است استفاده از شال و روسری حریر را برای روزی دیگر و استفاده در مجالس و مهمانی ها موکول کنید. مناسب برای ست کردن با لباسهای مجلسی می باشند و گزینه ای خوب برای استفاده در جشن های برپا شده در محیط های عمومی همچون کافی  شاپ و …هستند.

 دوخت انواع شال را بشناسید! 

  • شال‌دور دست دوز: این نوع شال نسبت به شال‌های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند، و مخصوص مهمانی‌های رسمی می باشند. اگر برای استفاده روزانه می خواهید پول اضافی هدر ندهید.
  • شال‌دور چرخ دوز: دور تا دور این شال‌ها به وسیله چرخ دوخته می شود، قیمت آن ها در مقایسه با مدل های دست دوز بسیار پایین تر است. در واقع می توان گفت در هر جایی می توان از آن ها استفاده کرد.

قواره‌شال چیست

  • شال‌قواره ۱۶۰: در واقع این قواره برای نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به آن ها‌شال نوجوان هم گفت، طول این شال ها ۱ متر و شصت سانتی متر است.
  • شال‌قواره ۱۷۰: این نوع شال بدترین قواره شال‌می باشد، در واقع خیلی کوتاه هستند و از دور گردن باز می شوند. پیشنهاد می کنم از خرید شال با این قواره خودداری کنید.
  • شال‌قواره ۱۸۰: بیشتر شال‌هایی که در بازار به چشم می بینید، قواره ۱۸۰ هستند. کمتر کسی پیدا می شود، که با پوشیدن این سایز مشکل داشته باشد. یک سایز استاندارد است.
  • شال‌قواره ۲۰۰: در واقع می توان گفت استانداردترین قواره برای شال می باشد، اگر به دنبال یک شال‌‎هستید که از نظر اندازه استاندارد باشد می توانید این قواره را انتخاب کنید.
  • شال‌قواره ۳۰۰: این شال‌ها دارای طول سه متری هستند، به این شال‌ها شال‌هنرمندی هم گفته می شود. بیشتر برای چهره های مشهور استفاده می شوند.

نکات مهمی که‌هنگام خرید شال‌باید به آن توجه کنید و بعد انتخاب کنید! 

  • قیمت‌شال: قبل از شروع خرید میزان بودجه را برای خرید شال‌مشخص کنید، هنگامی که میزان بودجه را مشخص کنید، خود به خود خیلی از مدل ها از دامنه انتخاب شما خارج می شوند و انتخاب برای شما راحت می شود.
  • نوع‌شال: ابتدا مشخص کنید، شال‌را برای کجا قرار است، استفاده نمایید. برای منزل می خواهید، یا برای محل کار، مهمانی خصوصی یا مراسمات رسمی. اگر برای استفاده روزانه می خواهید نیاز به جنس های گران قیمت نیست و جنس های نخی مناسب می باشند.
  • جنس‌شال: به جنس شال‌هم توجه داشته باشید، اگر به دنبال خرید اجناس ارزان و حراجی هستید، نباید انتظار کیفیت جنس را داشته باشید. برای خرید جنس باکیفیت باید مقداری هم هزینه کنید.
  • سایز‌شال: شال‌هم مانند روسری دارای سایزهای مختلفی است که در قسمت های قبلی تمامی سایزها با جزئیات کامل توضیح داده شد. شما می توانید با توجه به سن و موقعیت کاری و اجتماعی خود سایز آن را مشخص کنید.
  • نوع دوخت: لبه های شال‌معمولا به دو روش دوخته می شوند، روش دست دوز که بسیار هم گران قیمت هستند و روش چرخ دوز که قیمت مناسب تری دارند اگر برای مهمانی رسمی نمی خواهید بهتر است مدل چرخ دوز را انتخاب کنید.
  • بررسی‌شال: تمامی قسمت های شال‌را مورد بررسی قرار دهید نباید، دارای هر نوع زدگی و پارگی باشد، بیشتر وقت ها شال‌ها موقع پرو کردن توسط مشتری های قبلی نخ کش می شوند پس به این نکته توجه کنید.

شال و روسری نخی چگونه است؟ 

الیافی از زیر مجموعه پارچه های پنبه ای و بسیار نازک و سبک هستند و برای فصول گرم سال همچون اواخر بهار و تابستان جزو بهترین گزینه ها می باشند. رنگ بندی های متفاوتی داشته و در طرح هایی دلربا تولید می شوند. به سبب سبکی و عبور گرما گردش هوای مناسبی را به همراه داشته و می توان گفت که اصلا سر نمیخورند. میزان چروک شدن شال و روسری نخی متوسط بوده و در قسمت های جمع شدگی مثل گره روسری چروک شده ولی به راحتی چروک آنها با اتوی ملایم رفع می شود. مناسب برای ست کردن با انواع لباس ها بوده و جزو بهترین انتخاب ها برای مصرف روزانه و کاری می باشند

مزایای استفاده از شال و روسری چیست؟ 

از جمله مزایایی که می‌توان برای این تکه پارچه ساده بیان کرد شامل موارد زیر است :

 گرم نگه داشتن در هوای سرد
• افزایش استایل و شیک‌ تر شدن ظاهر فرد
• محافظت از پوست در هنگام قرارگیری در معرض آفتاب و جلوگیری از برنزگی پوست
• جلوگیری از گره خوردن موها در آب و هوای دارای گرد و غبار و باد

روسری های قواره کوچک

امروزه دسته دیگری به شال و روسری با نام مینی اسکارف اضافه شده است . روسری سایز کوچکی که در طرح های مختلف با پارچه های متنوع تولید می شود . امروزه خرید مینی اسکارف نیز محبوبیت و طرفداران زیادی بین بانوان پیدا کرده است . از این مدل روسری به عنوان دستمال سر ، دستمال گردن ، دستمال اکسسوری و … نیز استفاده می شود .

شستشوی انواع شال زنانه چگونه است؟ 

نکاتی که در شستشوی شال و روسری باید به آنها توجه کنید، اولین قدم بررسی لیبل دوخته شده و یا مارک انواع شال و روسری است.

اغلب این لیبل ها اطلاعات مفیدی در اختیار شما میگذارند، مانند:  دمای آب،مواد شوینده ی مصرفی و نکاتی از این قبیل

  • هرگز شال و روسری خود را در ماشین لباسشویی نیندازید. آنها را با آب ولرم و مقداری شامپو و یا مایع ظرفشویی بشویید.
  • اگر لکه ای بر روی انواع شال و روسری شماست ابتدا مقداری شامپو را مستقیما روی لکه ریخته و با انگشت و همانند کرم، شامپو را روی لکه پخش کرده و یک ربع صبر کنید و سپس شال و روسری خود را بشویید.
  • در صورتی که شال و روسری شما پشمی و سنگین است و بافت درشتی دارد از آویزان کردن آن خودداری کنید و آنرا بر روی سطحی صاف قرار دهید تا به مرور خشک شود. میتوانید از دو حولی در زیر و روی روسری خود برای تسریع در خشک شدن استفاده کنید.
  • هرگز اتو را مستقیما بر روی شال و روسری قرار ندهید. در ابتدا از ملایم بودن حرارت اتو مطمئن شوید و سپس پارچه ی سفید تمیزی را روی شال و روسری خود پهن کرده و اتو را روی پارچه بکشید و فراموش نکنید که همیشه شال و روسری را از پشت اتو کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست