Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 آبان 1401

انواع عینک را بشناسید! ویژگی عینک آفتابی !

همه چی درباره انواع عینک !

با نگاه به اطرافمان می بینیم که از هر چند نفر حداقل یکی به مقصود خاصی از عینک استفاده می کند. بر حسب نوع کاربرد، نوع عینکی که استفاده می شود متفاوت می باشد.

 

1)  عینک های آفتابی: 

هدف از استفاده از این عینک ها، مراقبت در برابر اشعه های مضر خورشید می باشد، برخی نیز به دلیل زیبایی از آن استفاده می کنند. نکته ای که در این جا باید توجه کرد این است که برخی از این عینک ها باعث آسیب رساندن به چشم می شوند.

 

به طور کلی اگر مانعی رسیدن نور به چشم ها را بگیرد، مردمک چشم گشاد می شود و احتمال ورود نورهای خارجی به چشم بیش تر می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی نیاز به استفاده از عینک آفتابی را دارید حتما در انتخاب آن دقت کنید.

 

2)  عینک های طبی:

ایئ عینک ها در مدل های گوناگون و با مواد مختلفی ساخته می شوند. اگر برای معایب دوربینی و نزدیک بینی استفاده شوند به شکل محدب و مقعر ساخته می شوند و اگر برای درمان لوچی چشم استفاده شوند به شکل منشور ساخته می شوند.

 

در ساختن عینک های طبی حتما باید به نکات زیر توجه نمود:

الف) ساختمان فریم                  ب) ساختمان دماغه

ج) ساختمان دسته ها                 د) ساختمان اندپیس

 

3)  عینک های طبی – آفتابی:

این عینک ها هم مصارف طبی دارند و هم برای ترمیم اختلالات انکساری چشم ها به کار می روند و هم از آن ها برای جنبه زیبایی استفاده می شوند. این عینک ها دارای شیشه های فتوکرومیک هستند که درجه تیرگی شیشه توسط خود بیمار تعیین می شود.

 

4)  عینک های صنعتی و حفاظتی:

این عینک ها در مشاغل مختلف مانند آهنگری، جوشکاری و رادیولوژی و غیره به کار می روند تا از چشم ها در برابر اجسام خارجی و اشعه ها محافظت می کنند.

 

5)  عینک های متفرقه:

کاربرد این عینک ها محدود و در مواقع خاص می باشد. از میان این عینک ها می توان به عینک های خاص برای نابینایان، عینک های سمعک دار برای ناشنوایان و عینک های ورزشی برای ورزشکاران نام برد.

 

 

الف) عینک های سمعک دار

این عینک ها، برای اشخاصی که مشکل شنوایی دارند بکار می رود.

 

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

به دلیل افزایش شدت و مدت زمان نور خورشید در فصل گرما ضرورت استفاده از عینک آفتابی دو چندان میشود. در طول روز عینک آفتابی علاوه بر اینکه با تعدیل نور باعث دیدن راحتتر محیط اطراف میشود از آسیب به شبکیه و عدسی چشم نیز جلوگیری کرده و باعث میشود تا در نور زیاد چشم ها دیرتر احساس خستگی کنند.

 

از مزایای دیگر آن میتوان به جلوگیری از آب مروارید،ناخنک چشم و تغییر در مرکز دید نیز اشاره کرد زیرا قرار گرفتن طولانی مدت چشم در معرض نور شدید شانس ابتلا به آسیبهای چشمی را افزایش میدهد.

 

رنگ شیشه‌های عینک آفتابی، طیف وسیعی از رنگ روشن تا رنگ کاملا تیـره را در بر می‌گیـرد که در چهـار گـروه زیر طبقه‌بندی می‌شوند که هر کدام در شرایط خاص کاربرد دارد:

 

  • در گروه اول رنگ شیشه عینک کاملا یکنواخت است و دارای هیچگونه سایه روشن یا تیره نمیباشد. این لنزها شدت نوری که به چشم میرسد را به طور یکسان کاهش میدهند.

 

  • لنزهایی که قسمت بالایی آنها تیره تر بوده و به مرور در قسمت پایینی لنز، رنگ آن روشنتر میشود. این لنزها با توجه به این‌که در بعضی شرایط، شدت نور در بالای سر نسبت به روی زمین بیشتر است طراحی شده اند و نسبت فوقانی شیشه‌ها را تیره‌تر می‌سازند تا شدت نور در قسمت های بالایی را تعدیل کند.

 

  • در گروهی از لنزها، قسمت بالا و پایین شیشه عینک تیره و بخش میانی آن روشن است. در بعضی شرایط مثل ماهیگیری که شدت نور فوقانی و نیز انعکاس نور از سطح زمین یا آب زیاد است، این دو قسمت را تیره و قسمت میانی شیشه‌ها را روشن می‌سازند.

 

  • سطح خارجی برخی شیشه‌های عینک آفتابی آینه ای یا به اصطلاح جیوه ای است زیرا این‌گونه شیشه‌ها طیف وسیعی از پرتوها را برمی‌گردانند که شامل مادون قرمز نیز می‌شود و در نتیجه از گرم شدن چشم نیز جلوگیری می‌کند.

 

عینک آفتابی بلوک کننده نور آبی

اینکه نور آبی برای چشم مضر باشد، هنوز مورد بحث است. عدسی هایی که جلوی عبور نور آبی را می گیرند، ته رنگ کهربایی داشته و سبب می شوند محیط اطراف به رنگ زرد یا نارنجی دیده شود.

 

لنزهای رنگی سبب می شوند که اشیای دور، به ویژه در شرایطی مثل برف یا غبار واضح تر دیده شوند. از این نظر عینک های آفتابی کهربایی مزبور بیشتر توسط اسکی بازان، شکارچیان، قایقرانان و یا خلبانان استفاده می شود.

 

عینک های پلاریزه یا ضد انعکاس

عینک آفتابی پلاریزه – عدسی های پلاریزه خیرگی نور خورشید را که از سطوحی صاف مثل سنگ فرش خیابان ها و یا سطح آب انعکاس می یابد، از بین می برند. از این نظر در مواردی مثل رانندگی یا ماهیگیری می توانند بسیار مفید باشند.

 

“پلاریزاسیون” عدسی های مزبور هیچ تاثیری بر جذب اشعه UV نخواهد داشت، ولی بسیاری از عدسی های پلاریزه امروزی خاصیت جذب اشعه UV را نیز دارند.

 

بر چسب عینک مورد نظر خود را از این نظر بررسی کنید که آیا بیشترین خاصیت جذب UV را دارد؟

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست