Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
21 آذر 1401

انواع گردنبد چیست؟ + ویژگی گردنبد !

همه چی درباره انواع گردنبند !

آیا با انواع گردنبند زنانه آشنایی دارید؟ آیا میدانید هنگام خرید گردنبند، باید به چه نکاتی توجه کنید؟ ویژگی ها و کاربرد انواع گردنبند چیست؟ برای انواع استایل و لباس، چه گردنبند های مناسب است؟ گردنبند در ظاهر و استایل افراد چه تاثیراتی دارد؟

 

نوع یقه لباس چه اهمیتی در انتخاب گردنبند دارد؟ در این مقاله با انواع مدل گردنبند زنانه آشنا میشوید. همچنین با ویژگی ها و کاربرد انواع گردنبند آشنا خواهید شد و میفهمید که برای خرید گردنبند باید به چه نکاتی توجه کنید

 

بررسی و آشنایی با طول انواع گردنبند زنانه

گردنبندها به عنوان اولین چیزی هستند که در میان جواهرات شما خودنمایی می کنند. پس شکل، جنس و تناسب آن ها با لباس ها و اندام شما، تاثیر اساسی روی استایل شما خواهد داشت. گردنبندها را میتوان به شیوه های مختلفی دسته‌بندی کرد. در این مقاله به بررسی و آشنایی با انواع گردنبند زنانه، بر اساس طول و مدل، میپردازیم.

 

گردنبد ها در طول های مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک، مناسب افراد به خصوصی می باشد. طول انواع گردنبند های همه کاره، معمولاً در حدود ۱۶ تا ۱۸ اینچ (هر اینچ برابر 54/2 سانتی متر میباشد) است.

 

گردنبندهای همه کاره، مناسب تمامی استایل ها و موقعیت ها میباشند. به عنوان مثال؛ مناسب برای بلوزهای یقه باز، لباس ها و پیراهن های کشباف و یقه دلبری میباشند. به طور کلی ابعاد استاندارد گردنبند ها به شرح زیر است و در ادامه با هر کدام بیشتر آشنا خواهید شد:

 

گردنبند گلوبند (یقه ای): ۱۲ تا ۱۴ اینچ

گردنبند چوکر: ۱۴ تا ۱۶ اینچ

گردنبند پرنسسی: ۱۶ تا ۱۸ اینچ

گردنبند جشنی (ضیافتی): ۲۰ تا ۲۲ اینچ

گردنبند اپرا: ۲۲ تا ۲۴ اینچ

گردنبند کمند: ۳۰ اینچ به بالا

 

گردنبند یقه ای (Collar Necklace)

کوتاه ترین گردن بند را گلوبند یا گردنبند یقه ای میگویند. در گذشته برای تمام گردنبند ها، از اصطلاح یقه ای استفاده میکردند. اما امروزه تنها به کوتاه ترین گردنبندها، گردنبند یقه ای میگویند. گردنبندهای یقه‌ای کاملاً به گردن میچسبند و بالای استخوان ترقوه قرار میگیرند.

 

در حال حاضر، معمولاً گردنبند های یقه ای ضخیم هستند و به یقه‌ی پیراهن شباهت دارند. طول گردنبند های یقه ای میتواند بین 30 تا 40 سانتی متر باشد.

 

گردنبند یقه ای (Collar Necklace

 

 

این گردنبندها ممکن است از جنس فلز، روبان، مخمل و حتی چرم باشند. گردنبند های یقه ای که امروزه مد هستند بهتر است بدون گردنبندهای دیگر استفاده شوند. گردنبند یقه ای با لباس های یقه باز، یقه قایقی و زیرشانه ای، جلوه خاصی دارد

 

. همچنین برای لباس‌های مجلسی، گردنبند گلوبند، یک مکمل عالی است. بطور کلی، این نوع گردن بند، برای لباس‌هایی با یقه‌های U شکل، یقه گرد و لباس‌های دکلته مناسب است.

 

«اگر میخواهید گردنبند های شیک مناسب لباس های مجلسی را مشاهده کنید،

 

گردنبند اُپرا (Opera Necklace)

گردنبندهای اوپرا برای خانم‌هایی مناسب است که شیک و فاخر بودن را در هر مکان و زمانی دوست دارند. این مدل گردنبند را می‌توان به صورت دو لایه دور گردن و به شکل چوکر یا به صورت بلند و تک رشته‌ای استفاده کرد. بعضی گردنبندهای اپرا ممکن است تا ناف هم بلندی داشته باشند.

 

  • طول گردنبند: 76 تا 92 سانتی‌متر
  • جنس‌های موجود از این گردنبند: سنگ، مهره و مروارید
  • یقه مناسب برای این گردنبند: یقه لاک پشتی، یقه گرد و یقه ایستاده (کشیده)
  • قابل استفاده در مناسبت‌های: مهمانی‌های عصرانه، مهمانی‌های دوستانه و جشن‌های رسمی و نیمه‌رسمی

 

انواع گردنبند نمایشی (Matinee Necklace)

گردنبند نمایشی یا مَتینِی مورد علاقه خانم‌هایی است که قصد دارند تاپ یا لباس مجلسی با یقه‌های بلند بپوشند، زیرا این مدل گردنبند درست بالای سینه قرار می‌گیرد. گردنبند ماتینی ممکن است با مهره یا سنگ ساخته شده باشد. اگر سینه‌های پر یا ناحیه گردن پهنی دارید، می‌توانید از آویز هم برای این گردنبند استفاده کنید.

  • طول گردنبند: 53 تا 55 سانتی‌متر
  • جنس‌های موجود از این گردنبند: مهره، سنگ
  • یقه مناسب برای این گردنبند: یقه آویزان، یقه مردانه، یقه ایستاده
  • قابل استفاده در مناسبت‌های: مراسم رسمی کاری، محیط اداری

 

سینه‌ریز (Bib Necklace)

گردنبندهای مدل سینه‌ریز یکی از انواع گردنبند زنانه است که برای مناسبت‌های رسمی باید استفاده شود. این گردنبندها در سایزهای پرنسسی و کولار موجود هستند.

 

اغلب هم دارای یک بخش پهن و درشت در بخش زیر گردن هستند که عموماً از انواع مروارید، سنگ یا مهره برای تزئین آن استفاده می‌شود. این سنگ‌های قیمتی یا دیگر مهره‌ها به شکل گرد یا مثلثی در سینه‌ریز کنار هم چیده می‌شوند.

 

گردنبند پرنسسی

همانطور که از اسم این گردنبند مشخص است، نمایی سلطنتی و فاخر دارد. این نوع گردنبندها معمولا سنگ‌‌ها و جواهرات گرانبها و براق دارند. شکل و اندازه سنگ‌ها با هم متفاوت است و همه آنها در کنار هم قرار می‌گیرند و به سمت پایین طراحی می‌شوند تا در نهایت به سنگ بزرگ و اصلی گردنبند می‌رسند.

 

این نوع گردنبند برای لباس‌هایی مناسب است که یقه‌های باز و بدون بند دارند. برای مراسم‌های باشکوه مثل جشن عروسی می‌توانید از این نوع گردنبند استفاده کنید.

 

گردنبند زنجیری

یکی از انواع گردنبندهای مینیمال و همه‌کاره، زنجیرهای ساده است. این نوع گردنبند برای استفاده‌ی روزمره مناسب است ولی می‌توانید آن را با پیراهن‌های مجلسی و استایل‌های رسمی هم ست کنید. این نوع گردنبند برای تمام انواع یقه‌ها مناسب است و با فلزات مختلف و با طول‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود.

 

گردنبند متینه

این گردنبند برای یقه‌هایی که تا پایین باز هستند مناسب است. طول آن‌ها ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر است. این مدل گردنبند را می‌توانید با لباس‌های رسمی به‌راحتی ست کنید. این گردنبندها به‌طورمعمول با مهره و سنگ طراحی می‌شوند و از گردنبندهای اپرا کوتاه‌تر هستند و درست بالای سینه قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست