Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
16 شهریور 1401

‏ اورشرت چه لباسی است؟ نحوه استفاده از اورشرت را بدانید

تاریخچه اورشرت را بدانید 

هیچ منشاء مستقیمی از اورشرت در دسترس نیست،

اما می توان گفت که این طرح لباس، برداشتی از لباس نظامیان است.

این لباس به عنوان لباس جنگی در طول قرن بیستم استفاده میشده است و به دلیل مقاوت بالا و جیب های بزرگشان

محبوب نیروهای جنگی و کسانی بوده که کار سنگین انجام می داده اند.

این کت  بین سال های 1980 تا 1990 در عرصه فشن وارد شد که بعد از آن به عنوان یک لباس اصلی در دنیای کوهنوردی و

به عنوان یک لایه از لباس که هم سرما و هم گرما را خیلی خوب نگه می دارد هم استفاده می شد.

اورشرت و نحوه پوشیدن آن یک اثر خیلی قوی در دنیای مد داشت.

امروزه این لباس جز بسیار اصلی در کمد هر مردی است زیرا یک راه بسیار ساده برای ست کردن لباس ها باهم به شمار می رود

اورشرت overshirt یا بالاپوش

افراد بسیار زیادی کلمه اورشرت را نشنیده اند، اما اورشرت مانند یک گنج پنهان است که اگر آقایان کاربردهای آن را بدانند قطعا دیگر آن را رها نخواهند کرد. این مدل لباس مدلی کلاسیک است که در سال های گذشته بازخورد خوبی داشته است.

اورشرت در واقع لباسی است که می تواند در کمد هر مردی مورد استفاده قرار بگیرد.
با آن به سادگی لایه ای لباس بپوشید و سبکی خاص را برای خود به وجود آورید.

در واقع بالاپوش پیراهن مردانه پاییزی ضخیم، ژاکت سبک و یا چیزی مابین این دو است.
اورشرت ها از جنس جین، پشمی، کتان و … هستند.

شما می توانید بالاپوش را روی پیراهن مردانه تیشرت و پولوشرت و با شلوارهای کتان و جین بپوشید.

اورشرت در اصل به معنای رو پیراهنی است. اما به طور کلی نمی توان واژه خاصی را برای تعریف اورشرت استفاده کرد. مثلا می توانیم بگوییم، اورشرت نوعی کت سبک است یا یک پیراهن جلو باز که معمولا یقه و جیب دارد.

جنس این پوشش اغلب از یک نوع پارچه پشمی است. اورشرت ها برای فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان مناسب هستند. همچنین برای زمانی که به یک لباس گرم نیاز دارید، اورشرت می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. اورشرت ها انواع مختلفی دارند و محبوب ترین آنها عبارتند از:

اورشرت کبریتی بلند

این مدل اورشرت می تواند جایگزین مناسبی به عنوان مانتو در فصل پاییز باشد. جنس این اورشرت معمولا ضخیم است و جیب های بزرگی در قسمت جلو دارند. برای ست کردن این اورشرت ها شما می توانید از یک مانتو کوتاه برای زیر این پوشش استفاده کنید. شما می توانید با یک شلوار زاپ دار در قسمت زانو و با پوشیدن یک کفش اسپرت استایل خود را کامل کنید.

اورشرت کبریتی کوتاه

اورشرت کبریتی کوتاه را می توان با یک مانتوی کوتاه یا یک مانتوی بلند جلو باز ساده، به خوبی ست کرد. برای این مدل از اورشرت، نباید از مانتوهای طرح دار، فانتزی یا مجلسی استفاده کرد.

همچنین شما می توانید از مانتوهای رنگی، نیز استفاده کنید. فقط باید به رنگ اورشرت خود توجه داشته باشید. برای اورشرت های چند رنگ کوتاه می توانید از مانتوی تک رنگ ساده، راسته و یک شلوار جین کشی و یک جفت کتانی سفید استفاده کنید.

اورشرت سرمه ای

رنگ سورمه ای اورشرت را می توانید به آسانی با لباس های دیگر مانند یک تی شرت سورمه ای به زیبایی ست کنید. شلوار مناسب این اورشرت قطعا یک شلوار اسلش است و یک جفت کفش کتانی سبک ساق کوتاه، می تواند استایل شما را به خوبی تکمیل کند.

خانم ها برای این اورشرت سورمه ای، می توانند از یک تی شرت سفید و یک شال سورمه ای و یک شلوار جین چسبان یا لگ استفاده کنند. همچنین یک کالج دخترانه، می تواند جلوه زیبا و جذابی برای شما به ارمغان آورد.

اورشرت چند رنگ پارچه کبریتی

این مدل از اورشرت یکی از طرح های خلاقانه است که تکه های مختلفی از پارچه های کبریتی در کنار هم طراحی شده است. این مدل از اورشرت در دو سایز بلند و کوتاه تولید می شود. مدل بلند این اورشرت نیز مانند مدل ساده اورشرت کبریتی با یک مانتو کوتاه به خوبی ست می شود.

فقط باید دقت داشته باشید که در این مدل از اورشرت به دلیل استفاده از رنگ های مختلف، بهتر است مانتوی شما تک رنگ باشد. اما برای مدل کوتاه این اورشرت شما می توانید از مانتوهای بلند جلو بسته دارای طرح ساده استفاده کنید.

 البته چون بلندی این مدل اورشرت پایین تر از کمر شماست و پشت شما را می پوشاند، بهتر است مانتوی انتخابی شما خیلی بلند نباشد. برای تکمیل استایل خود می توانید از یک شلوار راسته یا یک شلوار جین و یک جفت کفش دخترانه تخت استفاده کنید.

پیراهن های مردانه، پیش زمینه تولید اورشرت ها

اگر دقت کرده باشید اغلب اورشرت ها مشابه پیراهن های مردانه هستند. این شباهت به دلیل استفاده همیشگی از پیراهن های مردانه به عنوان لباس رویی توسط مردان و زنان می باشد. در واقع پس از اینکه پوشیدن پیراهن های مردانه به روی تی شرت بین زنان و مردان همه گیر شد، لباسی با عنوان اورشرت طراحی و تولید شد. این لباس تولید شده ظرافت های پیراهن مردانه را ندارد، زیرا از پارچه های ضخیم تر برای تولید آن استفاده می شود. اما ظاهر کلی آن بسیار شبیه به پیراهن مردانه است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست