Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مرداد 1401

برای طبیعت گردی چه لباس هایی باید بپوشیم

فصل بهار و تابستان فصل اوج طبیعت‌گردی و لذت بردن از فضای باز است. بیشتر دوستداران طبیعت در این دو فصل در روزهای آخر هفته برای گشت‌وگذار در طبیعت وقت می‌گذارند و از این فرصت بیشتر استفاده می‌کنند. اگر شما هم طبیعت‌گردی را دوست دارید یکی از وسایلی که باید برای آن تهیه کنید، لباس طبیعت‌گردی است. در ادامه با دیجی‌استایل همراه باشید تا در مورد لباس طبیعت‌گردی و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، بیشتر بخوانید.

نکاتی کلیدی درباره لباس طبیعت‌گردی بدانید

اگر در حال آماده کردن وسایل خود برای طبیعت‌گردی هستید، احتمالا یکی از مهم‌ترین چیزهایی که برای خرید آن سردرگم شده‌اید، لباس طبیعت‌گردی است. اگر نمی‌دانید لباس طبیعت‌گردی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، این نکات را به خاطر داشته باشید.

چرا باید لباس طبیعت‌گردی بپوشیم و نکات را رعایت کنیم؟

هر فعالیتی لباس مخصوص به خود را دارد. مثلا اگر آشپزی یا قنادی می‌کنید به کلاه و پیشبند نیاز دارید یا اگر دونده هستید باید کفش ورزشی مناسب داشته باشید. طبیعت‌گردی هم به خاطر ویژگی‌هایی که دارد و شرایط خاصی که در آن قرار می‌گیرید، به پوشش خاصی نیاز دارد.

هدف از پوشیدن لباس طبیعت‌گردی نشان دادن لباس‌های شیک و گران‌قیمت نیست. لباس‌های طبیعت‌گردی معمولا قیمت بالاتری دارند چون دارای ویژگی‌های خاص هستند. هدف از پوشیدن این لباس‌ها این است که از شما در برابر شرایط خاص مثلا آب‌وهوای نامناسب، حفاظت کنند؛ مراقب سلامت پوست، سلامت پای شما باشند و در سرما و گرما، به شما احساس امنیت و آرامش بدهند.

پس اگر فکر می‌کنید لباس طبیعت‌گردی یک هزینه‌ی اضافه است و نیازی به آن ندارید، بهتر است که در تصمیم خود تجدید نظر کنید. بیشتر لباس‌های عادی ما برای شرایط خاص طبیعت مناسب نیستند

لباس طبیعت‌گردی برای فصل پاییز و زمستان

شاید فکر کنید که در پاییز و زمستان به‌خاطر سرد شدن هوا، کسی به سراغ طبیعت‌گردی نمی‌رود. ولی عاشقان طبیعت، فرقی نمی‌کند که در چه فصلی باشند، از هر فرصتی برای گشت‌وگذار در طبیعت استفاده می‌کنند. عده‌ی زیادی در فصل پاییز و زمستان به طبیعت می‌روند و در این دو فصل به‌خاطر سرمای هوا و تغییرات ناگهانی دما و همین‌طور احتمال بارندگی، همراه داشتن لباس مناسب، اهمیت بیشتری دارد.

در این دو فصل بهتر است که لباس‌های بیشتری همراهتان داشته باشید. طبیعت‌گردی فعالیتی است که معمولا خیلی زود باعث کثیف شدن لبا‌س‌های شما می‌شود به‌خصوص اگر در فصل بارندگی باشد. در طبیعت هم معمولا امکان شستن و خشک کردن لباس وجود ندارد. بنابراین سعی کنید یکی دو دست لباس اضافه بردارید تا همیشه لباس خشک و تمیز داشته باشید.

در این دوفصل بهتر است برای گرم‌تر نگه داشتن بدن، لایه لایه لباس بپوشید. چند لباس روی هم بپوشید در حالی که لباس‌های زیریش از جنس الیاف طبیعی و قابل تنفس باشند تا عرق بدن از آن‌ها خارج شود.

در فصل‌های سرد سال، رطوبت لباسی که به بدن نزدیک باشد، باعث می‌شود که سرمای بسیار بیشتری را احساس کنید.

حتما جوراب گرم داشته باشید تا پاها را از یخ‌زدگی محافظت کنید.

در پاییز و زمستان حتما کلاه سرتان کنید. این کلاه باید کاملا محکم و اندازه‌ی سر باشد.

لباس‌های لایه‌های بیرونی بهتر است که از جنس الیاف مصنوعی باشد. بیرونی‌ترین لایه ضخیم‌ترین لایه است. بهتر است که این لایه از جنس الیاف ضدآب باشد. چه برای لباس‌های بالاتنه، چه برای لباس‌های پایین‌تنه مثل شلوار، ضخیم‌ترین لایه باید بیرونی‌ترین لایه و ضدآب باشد.

اگر لباس ضخیم ضدآب ندارید می‌توانید از کاورهای ضدآب که نازک هستند استفاده کنید. این کاورها درست مثل یک پالتوی بلند و گشاد روی سایر لباس‌ها پوشیده می‌شود. کاروها معمولا خیلی نازک‌اند و اگر آن‌ها را تا کنید، خیلی کوچک و جمع‌وجور می‌شوند و لازم نیست نگران حجم زیاد آن‌ها در وسایل خود باشید.

کفش مناسب طبیعت‌گردی

مهم‌ترین بخش پوشش برای طبیعت‌گردی، کفش مناسب است. در طول سفر و برنامه‌ی طبیعت‌گردی خود، بیشتر اوقات در حال پیاده‌روی هستید. در محیط‌های خشن طبیعی، روی سنگ، در رودخانه و فضاهای مرطوب، در جاهایی که خار و خاشاک وجود دارد، باید راه بروید. در نتیجه، داشتن کفش مناسب اهمیت زیادی دارد.

این کفش علاوه بر محکم بودن باید راحت باشد. ساعت‌های طولانی باید این کفش را بپوشید و با آن راه بروید. اگر کفشتان راحت نباشد، خیلی زود خسته می‌شوید و به‌جای لذت بردن از طبیعت‌گردی با انواع و اقسام دردها دست‌وپنجه نرم خواهید کرد.

کفش طبیعت‌گردی باید ضدآب باشد. در طبیعت ممکن است لازم باشد که از محیط‌های مرطوب بگذرید و حتی از داخل رودخانه عبور کنید. کفش شما باید بتواند پا را در برابر رطوبت حفظ کند. علاوه‌براین، باید کفش شما بلند باشد و تا بالای مچ ادامه پیدا کند. بلند بودن کفش مانع از ورود آب به داخل کفش می‌شود.

وقتی از محل کمپینگ یعنی فضاهایی که مخصوص چادر زدن در نظر گرفته‌شده دور می‌شوید، کفش‌های باز، صندل و دمپایی نپوشید. در اطراف فضای کمپینگ ممکن است که فضای مناسبی برای پوشیدن کفش‌های باز هم وجود داشته باشد ولی وقتی فاصله بگیرید، با پستی‌ها و بلندی‌ها، قسمت‌های ناهموار و… روبه‌رو می‌شوید.

اگر فضای کافی برای بردن کفش اضافه دارید، بهتر است که بیش از یک کفش طبیعت‌گردی داشته باشید. به‌هرحال در طبیعت ممکن است کفش ما پاره شود یا خیس شود. اگر امکان خشک کردن و تعمیر آن نباشد، مجبور می‌شوید یک کفش پاره و خیس را در کل مدت سفر بپوشید

لباس طبیعت‌گردی برای فصل بهار و تابستان چه لباس هایی است؟

در این فصل از سال در طبیعت معمولا اختلاف دمای شب و روز زیاد است و موقع انتخاب لباس باید این نکته را در نظر بگیرید. برای روز لباس خنک و برای شب لباس‌های گرم‌تر همراه داشته باشید.

لباس‌های روز باید از جنس الیاف طبیعی مثل کتان و لنین باشند. این پارچه‌ها بسیار سبک‌وزن هستند و عرق را جذب می‌کنند. به‌همین دلیل در ساعات اوج گرما، باعث گرم شدن بدن شما نمی‌شوند. پلی‌استر هم انتخاب خوبی است و بهترین گزینه لباس‌هایی از جنسی ترکیبی پلی‌استر و کتان است.

بهتر است لباس‌های گشادتر و خنک‌تر انتخاب کنید. رنگ لباس‌ها باید از رنگ‌های روشن باشد تا گرما را بیشتر جذب نکند. رنگ‌های تیره معمولا گرمای بیشتری جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که زودتر و بیشتر، گرمتان شود.

لباس‌های تابستانی باید پوشیده باشند. یعنی برای طبیعت‌گردی نباید لباس‌های آستین‌کوتاه یا شلوارک بپوشید. چون در بهار و تابستان، تابش آفتاب شدیدتر است و خیلی زود دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید.

برای حفظ سلامت صورت و چشم‌ها حتما از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنید. عینک ضدآفتاب برای حفاظت از چشم‌ها، اهمیت زیادی دارد.

ممکن است فکر کنید که شلوارک‌ها برای طبیعت‌گردی در تابستان، انتخاب خوبی هستند ولی این شلوارک‌ها غیر از آفتاب‌سوختگی باعث مشکلات دیگری هم می‌شوند. پوشیدن شلوارک پاهای شما را در معرض نیش حشرات و گیاهان زهرآگین قرار می‌دهد. در مجموع در طبیعت هر چقدر بدن شما پوشیده‌تر باشد بهتر است.

لباس‌هایی بخرید که رطوبت را خیلی زود از دست بدهند. در صورتی که امکان شستن لباس‌ها را داشته باشید، می‌توانید خیلی زود لباس‌های کثیف را بشویید و در طبیعت خشک کنید.

شب‌ها اگر هوا سرد شد، از تکنیک لایه لایه لباس پوشیدن استفاده کنید. البته برای تابستان باید لباس‌های گرم شما، نازک‌تر از لباس‌های زمستانی باشند. هودی‌های نازک و گرم‌کن‌های ورزشی انتخاب خوبی برای طبیعت‌گردی هستند.

اگر لباس بیشتری همراهتان ببرید بهتر از این است که در طول شب سردتان شود و نتوانید بخوابید. پس فراموش نکنید که حتی در تابستان هم به چند دست لباس بیشتر برای طبیعت‌گردی نیاز دارید.

موقع طبیعت‌گردی چه لباسی نپوشیم تا اذیت نشیم؟

غیر از لباس‌هایی که باید همراهتان باشد، بد نیست نگاهی به فهرست لباس‌ها و اکسسوری‌هایی بیاندازید که نباید بپوشید. این لباس‌ها معمولا یا غیرضروری هستند یا حتی پوشیدن آن‌ها باعث آسیب به خودتان می‌شود.

لباس‌های گران و زیورآلات

همه‌ی ما دوست داریم همیشه شیک‌پوش باشیم حتی در طبیعت‌گردی. اما لباس‌های شیک و گران‌قیمت از برندهای لوکس، مناسب طبیعت‌گردی نیستند. لباس‌های شما در دل طبیعت در معرض آفتاب، بارندگی و آلودگی قرار دارند. با پوشیدن لباس‌های پرزرق و برق و نامناسب برای طبیعت، فقط باعث اتلاف هزینه می‌شوید، لباس‌های شیک خود را از دست می‌دهید و بار اضافه با خودتان می‌برید.

زیورآلات هم یکی از آن چیزهایی است که در طبیعت اصلا به کارتان نمی‌آید و گاهی‌اوقات حتی می‌تواند دست‌وپا گیر هم باشد. احتمال گم شدن آن‌ها هم وجود دارد پس زیورآلات را قبل از آغاز سفر برای طبیعت‌گردی، در خانه بگذارید.

لباس‌های جین

لباس‌های جین بسیار پرکاربرد هستند و همه‌ی ما در کمدمان چند لباس جین داریم. ولی بهتر است که این لباس‌ها را موقع طبیعت‌گردی نپوشید. این لباس‌ها در برابر تغییرات دمایی شدید، از بدن شما محافظت نمی‌کنند و رطوبت را هم داخل خودشان نگه می‌دارند. به‌همین دلیل با پوشیدن آن‌ها ممکن است بیشتر احساس سرما بکنید.

عطرها و رایحه‌های قوی با بوی خوش

شاید تعجب کنید ولی عطرهای تند و رایحه‌های قوی می‌تواند حیوانات وحشی را تحریک کند و به شما حمله کنند. مطمئنا نمی‌خواهید با زدن یک عطر گران‌قیمت در دل طبیعت، توجه حیوانات وحشی را جلب کنید.

لباس‌های سفید و روشن

بهتر است برای طبیعت‌گردی لباس‌های سفید نپوشید. معمولا در طبیعت لباس‌های ما تمیز نمی‌مانند حتی اگر حسابی مواظب باشیم. طبیعت‌گردی یک فعالیت پرجنب‌وجوش است که با آب‌ و خاک و طبیعت در ارتباط است. پس نباید توقع داشته باشید که لباس شما همیشه تمیز بماند. لباس‌های سفید بیشتر و زودتر از رنگ‌های دیگر کثیف می‌شوند.

به‌جای لباس سفید از رنگ‌های روشن و پاستلی استفاده کنید. رنگ‌های کرم، سبز سیج و… رنگ‌های مناسبی برای طبیعت هستند و زیاد آلودگی را نشان نمی‌دهند.

لباس‌های خیلی گشاد و خیلی تنگ

موقع طبیعت‌گردی باید کاملا راحت باشید. لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد عملکردهای طبیعی بدن را مختل می‌کنند و مانع از حرکت راحت و آزادانه‌ی شما می‌شوند. لباس‌های گشاد ممکن است دست‌وپاگیر باشند و به جایی گیر کنند. همیشه لباسی متناسب با اندازه‌ی بدن بپوشید.

دمپایی‌های ابری و نرم

بدترین چیزی که می‌توانید در طبیعت بپوشید، دمپایی‌های ابری است. حتی اگر در کمپ‌های مخصوص چادر می‌زنید که کف صاف و سنگفرش شده دارند، باز هم از دمپایی ابری استفاده نکنید. از دمپایی ابری فقط در فضای داخل چادر یا در حمام استفاده کنید.

لباس طبیعت‌گردی چه ویژگی‌هایی دارد که باید بدانیم؟

اگر در حال تهیه کردن وسایل طبیعت‌گردی هستید، به‌طور خلاصه این ویژگی‌ها را به خاطر داشته باشید. لباس‌های طبیعت‌گردی، چه برای فصل سرما چه برای فصل گرما، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

وزن کم و سبک

برای طبیعت‌گردی معمولا وسایل زیادی همراهمان داریم و دوست نداریم بردن لباس‌های اضافه باعث زیاد شدن وزن وسایل شود. در طبیعت‌گردی هر چقدر که سبک‌تر سفر کنید، گردش لذت‌بخش‌تری خواهید داشت. اما برای سبک کردن بازتان، وسایل لازم را حذف نکنید بلکه لباس‌های سبک‌تر انتخاب کنید.

نگهداری راحت

لباس‌هایی بخرید که نگهداری از آن‌ها کار سختی نباشد. بعضی از لباس‌ها را باید در شرایط خاصی بشویید یا حتما اتو بزنید. این لباس‌ها فقط زحمت شما را زیاد می‌کنند و وقتتان را می‌گیرند.

حجم

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لباس‌های طبیعت‌گردی، حجم کم آن‌ها است. کوله‌پشتی‌های طبیعت‌گردی حجم محدودی دارند و باید تمام وسایل خود را داخل آن جا دهید چون نمی‌توانید دو کوله‌پشتی را با هم حمل کنید. لباس‌هایی بخرید که حجم کمی دارند و با تا کردن، جای کمی داخل کوله‌پشتی می‌گیرند.

دوام زیاد و با مقاومت

لباس‌های طبیعت‌گردی معمولا زیاد شسته می‌شوند و در معرض خراب شدن سریع قرار دارند. لباس‌هایی بخرید که دوام زیادی دارند و با چند بار شسته شدن یا کشیده شدن روی زمین، خراب نمی‌شوند. ممکن است لباس‌های مقاوم، قیمت بیشتری داشته باشند ولی بدون شک ارزش هزینه کردن دارند چون مجبور نمی‌شوید دائما لباس جدید بخرید و آن‌ها را جایگزین کنید.

خشک شدن سریع لباس

خشک شدن سریع لباس یکی از ویژگی‌های حیاتی آن در سفرهای طبیعت‌گردی است. در طبیعت، لباس‌های ما زیاد خیس می‌شود و اگر زود خشک نشوند، مجبور می‌شویم آن‌ها را عوض کنیم یا با همان لباس خیس، به گردش خود ادامه دهیم. نگه داشتن لباس‌های نم‌دار در چادر یا کوله، باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. پس لباس‌هایی بخرید که با وزش باد و تابیدن کمی آفتاب، خیلی زود خشک شوند.

جمع‌بندی و کلام آخر…

لباس طبیعت‌گردی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید برای گشت‌وگذار خود در طبیعت تهیه کنید. لبا‌س‌های مخصوص طبیعت‌گردی باید مقاوم و باکیفیت، کم‌حجم و سبک‌وزن باشند و خیلی زود خشک شوند. لباس مناسب را باید با توجه به فصل انتخاب کنید و بعضی از لباس‌ها مثلا کفش‌های روباز اصلا برای پوشیدن در طبیعت مناسب نیستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز