Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 آبان 1401

بند کفش چیست؟ + انواع بند کفش را بشناسید !

همه چی درباره بند کفش!

بند کفش برای بستن کفش به کار می رود. بند کفش معمولا به صورت یک جفت بند رشته ای است که هر یک برای یک لنگه کفش به کار برده می شود. این محصول برای تنظیم میزان محکمی کفش به کار برده می شود تا بتوان بسته به شرایط مدنظر کسی که کفش را می پوشد آن را شل و سفت کرد.

 

هر بند کفش معمولاً از طریق سوراخ‌هایی که بر دو لبه بالایی کفش واقع شده به کفش قلاب می‌شود. شل کردن آن موجب درآمدن کفش از پا و سفت کردن آن موجب ماندن کفش در پا می‌شود.

 

معمولا کفش های مختلف اعم از اسپرت، چکمه و برخی کفش های رسمی از بندکفش استفاده می کنند. کفش هایی که از چرم مصنوعی کفش استفاده می کنند هم می توانند بنددار باشند.

 

اجزای بند کفش

بند کفش ها از دو قسمت جداگانه تشکیل می شود. یک بخش دو سر آن است که اگلت نامیده می شود و قسمت برجسته و سفتی است که کمک می کند تا از سوراخ های کفش عبور کند. بخش دیگر بند کفش قسمت بین دو سر آن است که معمولا نرم و طناب مانند است.

 

اگلت­‌ها، در واقع اجزایی هستند که بندها را به هم متصل نگاه می­‌دارند. آن‌ها سربندهای سخت و نوک­‌تیزی در انتهای رشته بندها هستند که به پوشنده اجازه می­‌دهند بند را به سرعت از سوراخ‌­های کفش عبور دهد. آ‌ن‌ها بسیار کاربردی بوده و معمولا از جنس پلاستیک یا فلز ساخته می‌­شوند.

 

این قطعات به طور معمول ظاهر ساده­‌ای دارند، اما گاهی اوقات برخی از این اگلت‌­ها با طراحی‌­های خاص و از جنس مس یا برنج تولید می‌­شوند.

 

کاربردهای بند کفش

بند کفش دو کاربرد بسیار مهم و اساسی دارد.

کاربرد اولیه آن تنظیم میزان شل یا محکمی کفش در پا است. معمولا در زمان پوشیدن و در آوردن کفش ، بندهای آن را باز می کنند و پس از پوشیده شدن کامل بندهای آن را می بندد. البته گاهی بدون باز و بسته کردن بند کفش هم امکان پوشیدن و درآوردن کفش وجود دارد.

 

کاربرد ثانویه بند کفش زیبایی است. امروزه این محصول در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شود که ترکیب آن با رنگ بندی خود کفش باعث ایجاد تنوع در طرح و مدل های آن می شود. در واقع این بخش هم جزیی از سبک پوشش شما است.

 

بندهای رنگی را می توان با انواع کفش­‌ها ترکیب کرد. برای مثال، رنگ‌­های متضاد ظاهر بسیار زیبایی دارند. پوشیدن بندهای رنگی، آن‌ها را به یکی از اجزاء سبک پوشش تبدیل کرده و آن‌ها را در معرض دید قرار خواهد داد. در واقع، انتخاب رنگ و نوع آن گوشه‌­ای از شخصیت فرد را به نمایش گذارد.

 

رنگ های بند کفش

امروزه با پیشرفت صنایع رنگ های متنوع و جذابی برای این محصول به بازار ارائه شده است.

 

رایج­‌ترین رنگ­‌ها برای بند کفش، بندهای سیاه و یا قهوه‌­ای هستند؛ چرا که آن‌ها رنگ‌­هایی خنثی بوده و با هر چیزی ترکیب می‌­شوند. گاهی اوقات، شما کفش‌­های قهوه­‌ای را با یک جفت بند قهوه‌­ای مطابقت داده و یا حتی می­‌توانید از رنگ‌­های قهوه‌­ای مایل به زرد یا بژ نیز در این ترکیب استفاده کنید.

 

معمولا، استفاده از بند کفش رنگی برای افراد جوانی که کفش‌­های ورزشی می‌­پوشند مرسوم و متداول می‌­باشد، اما ما قطعا فکر نمی‌­کنیم که تنها تقاضاهای موجود برای این بندها از جانب این افراد باشد.

 

تاریخچه بند کفش

تاریخ پیدایش بندکفش خیلی با تاریخ پیدایش کفش فاصله ای ندارد . اما تا قرن ۲۰ چندان شناخته شده نبودند . مطمنا تا قبل از پیدایش بند برای کفش افراد با مشکلاتی روبرو بودند مانند لغزیدن پا در کفش و بیرون آمدن پا از کفش . تا اینکه بعدا از دکمه و قلاب در بالای کفش ها استفاده کردند .

 

تاریخ اختراع بند کفش با تاریخ اختراع خود کفش فاصله چندانی ندارد. اما تا همین اواخر به صورت امروزی چندان شناخته شده نبود. نبود بند کفش مشکلاتی نظیر لغزیدن کفش در پا و بیرون آمدن کفش از پا را ایجاد می کند که با اختراع دکمه و قلاب در بالای کفش و استفاده از این محصول این مشکلات حل شد.

 

در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مزوپوتامیاها (ساکنین عراق، شرق سوریه، جنوب شرق ترکیه و جنوب غرب ایران) تکه‌های چرمی زیراپا قرار می‌دادند که هم اندازه و دقیق متناسب با اندازه کف پا بود و با استفاده از بندهائی به پا و قوزک پا بسته می‌شدند .

 

بدون وجود این بندها، زیره‌هائی که برای پوشیدن ساخته می شدند و استفاده می‌شدند تقریباً بی‌خاصیت بودند. صندل‌های یونانیان باستان نیز چیزی شبیه به همین مدل صندل ها بود. اما کفش‌ های رومی‌های باستان به‌طوری بود که جلوی کفش بالا آمده بود و بندها تا قسمت‌های بالائی پا نیز کشیده شده بودند .

 

سربازان رومی شیوه استفاده از صندل‌ها را در غرب اروپا گسترش دادند تا جائی‌که سربازان این منطقه‌ها نیز پاهای خود را در زمان جنگ تا جای ممکن می‌پوشاندند .

 

اگر انواع امروزی را ملاک بگیریم می توانیم بگوییم بند کفش و چشمی مربوط به کفش در ۲۷ مارس ۱۷۹۰ اختراع شدند.

 

انواع مختلف بند کفش

بند کفش تخت: این بندها معمولا در کفش­‌های غیررسمی، اسپورت یا ورزشی، و مدل­‌های روزمره یافت می­‌شوند. این نوع معمولا برای مدت زمان طولانی­‌تری بسته خواهد ماند، و به همین علت است که این بندها برای کفش­‌هایی مورد استفاده قرار می­‌گیرند که در حین انجام فعالیت­‌های فیزیکی سنگین پوشیده می­‌شوند.

 

بند کفش گرد: این بندها معمولا برای محیط­‌ های ظریف و برازنده توصیه می­‌شود. این نوع قطعا رواج بالایی نداشته و بهترین ظاهر خود را با لباس رسمی پیدا خواهند کرد. 

 

بند کفش مغناطیسی: نوع خاصی از بند کفش هستند که اساسا کفش‌­های بندی را به کفش‌ های بدون بند تبدیل می­‌کنند. این نوع بند جایگزین بند کفش جهت باز و بست بند کفش تنها با یک حرکت بدون نیاز به گره با قدرت فوق العاده بالا و کاربری آسان می باشد.

 

بند کفش های مغناطیسی مناسب برای همه سنین و افراد می باشند، و شما با نصب این وسیله روی کفش های خودتان دیگر نیازی به گره زدن بند کفش ندارید و قادرید تنها با یک حرکت به صورت آهنربایی بند کفش را باز و بسته نمایید. مناسب برای کفشهای ورزشی،کتونی،رسمی و…

 

نکات مهم هنگام خرید بند کفش

نوع کفش: اولین نکته ای که باید هنگام خرید بند کفش به آن توجه کنید این است که چه کفشی دارید. ورزشی، پیاده روی، بوت یا نیم بوت و غیره. تا متناسب با آن بند کفش خریداری کنید.

 

نوع بند کفش: در مرحله بعدی، شما باید نوع بند کفشی که می خواهید را مشخص کنید: بند کفش صاف، بند کفش گرد، بند بیضی، بند کفش لوله ای و یا بند کفش کشی. شاید شما از جمله افرادی هستید که حوصله بستن بند کفش را ندارید که پیشنهاد ما به شما بند کفش مغناطیسی می باشد. و یا نمی خواید بند کفش زیاد سفت باشد و به پای شما فشار آورد که در این مواقع بند کشی مناسب است.

 

جنس بند کفش: بند های کفش در جنس های مختلفی تولید می شوند، برخی از آنها از جنس نخ بوده و بدون الیاف مصنوعی هستند. برخی نیز از الیاف مصنوعی مانند پلی استر ساخته می شوند. الیاف مصنوعی دوام و مقاومت بالایی در برابر ساییده شدن یا پارگی دارند به همین جهت عمری طولانی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست