Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
5 آذر 1401

تاريخچه شورت چیست؟ +

همه چی درباره تاریخچه شورت!

شورت ها انواع مختلفی دارند و می توانند تنگ، اندازه و فیت و یا گشاد باشند. اجزای تشکیل دهند این نوع از لباس زیر ها معمولا از یک کمربند کشی که در ناحیه ی کمر قرار می گیرد تشکیل شده است که از آن دو قالب به شکل رویی پا خارج شده اند که وظیفه حفظ و پوشش از آلت تناسلی مردانه و زنانه رو به عهده دارند.

 

این قسمت از شورت که وظیفه پوشش ناحیه تناسلی را به عهده دارد باید از پارچه نخ پنبه پوشش داده شده باشد تا در شرایط دمایی متفاوت بتواند با هر نوع پوستی سازگاری داشته و مانع از رشد میکروب ها و قارچ ها ی پوستی شود.

 

بهتر است در این رابطه مقاله چگونگی جلوگیری از قارچ پوستی در ناحیه ی آلت تناسلی را مطالعه بفرمایید.

 

در کل موادی که در دوخت این نوع لباس زیر به کار می رود باید دارای لطافت و منافذی مناسب جهت چرخش هوا باشد تا بیماری های پوستی در این ناحیه را به حداقل برساند.

 

در دوره های دور شورت ها به چندین دسته تقسیم می‌شدند.

 

۱- شورت های مامان دوز
۲- شورت های حلقه ای
۳- شورت های یقه اسکی
۴- شورت های اهنی
۶- شورت های ورزشی
۷- شورت های خانواده و….
که شاید جالب باشد شماهم از تاریخچه ی چندین نمونه از این کالا باخبر شوید.

 

۱-گزینه ی اولی که خواهیم به ان پرداخت شورت های مامان دوزاست: این محصول با توجه به سابقه ی دیرینی که دارد ،مورد محبوبیت بسیاری قرار گرفت که کمپانی های مختلفی برای برآورده کردن نیاز مردم و علایق آنها دست به استخدام عده ای از مادران زدند.

 

تا این مادران با توجه به سلایق متعدد خودشون در کارخانه یا خانه، به تولید این محصول بپردازند طرح‌های این نوع شورت‌ها عبارتند از:مامان دوز گل دار،مامان دوز طرح راه راه

جالب است که بدانیم شورت‌های بابا دوز هم نیز وجود داشته همین شورت های شطرنجی مربوط به شرت‌های بابا دوز است.

 

۲- شورت های یقه اسکی: محققی به نام مایکل پوتین در مسکو با توجه به سرد سیر بودن و عدم کاربریه دیگر شورت ها در این مناطق به فکر ابداع یک شروت افتاد که عایق سرما و یخبندان باشد.

 

بلاخره در نیم ترم دوم سال تحصیلی 94-1993 در ماه ذی القعده داخل بالکن خونه ی خود دست به انجام این کار زدند.  از ویژگی های این شورت می شودبه تحت پوشش قرار دادن قسمت های زیادی از بدن بطوری که از پائین زانو و از بالا تا بالای ناف رو می پوشونه. ظرفیت های 1 تا 2.5 مترمکعبی را دربازار میشود به راحتی پیدا کرد ولی ابعاد بزرگ تر با سفارش به کارخانه تهیه میشود.

 

 

۳- شورت های اهنی: این شورت اولین بار توسط میرزا غلام رضا خان قزوینی در قزوین ابداع و به دست تولید سپرده شد. به دلیل غیر قابل استفاده بودن شورت های موجود استفاده از این نوع محصول نه تنها برای بومی ها بلکه برای دیگر شهرستانها هم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده.و این مطلب توضیح کوتاهی از تاریخچه شورت ها بوده که در مطالب بعدی به مطالب گسترده تری راجب این کالا خواهیم پرداخت.

 

اولین استفاده بشر از لباس زیر

جامعه شناسان و مردم شناسان معتقد هستند که؛ انسان اولیه تنها برای حفظ ناحیه تناسلی خود از صدمات ناشی از نور آفتاب، سرما، باد و حتی محافظت در هنگام جنگ و شکار؛ به فکر پوشش برای این ناحیه افتاده است. بسیاری این باور را دارند که؛ انسان از روی شرم و حیا برای خود لباس زیر تهیه کرده است ولی بنا به گفته بالا، این نظریه که انسان از روی عقل این کار انجام داده است؛ بیشتر سندیت دارد.

 

انسان های اولیه، نخستین شورت نخی معمولی را، از شاخه و برگ درختان و یا از پوست حیوانات؛ ایجاد می کردند. با پیدایش تمدن و گذر از دوران پارینه سنگی، با اختراع پارچه، مصریان از آن برای دوخت زیر جامه یا لباس زیر استفاده می کردند.

 

در تمدن مصر، اشراف زادگان و فراعنه مصر دو نوع لباس بر تن می کردند تا یک وجه امتیازی با سایرین داشته باشند. در واقع آنها پوشش را یک نوع برتری برای خود می دانستند.

 

لباس زیری به نام شورت!

با پایان جنگ جهانی اول دامن زنان کوتاه تر شد و لباس زیر پایین تنه زنان که از این به بعد شکل و شمایل بیشتری به شورت گرفت، کوتاهتر و کوچکتر شدند تا زمان پوشیدن دامن، قابل مشاهده نباشند. در واقع می توان ریشه اصلی پیدایش شورت لامبادا که در حال حاضر بسیار رواج دارد؛ را به این دوران برگرداند.

 

با پایان جنگ جهانی اول و کوتاه شدن شورت ها، پوشیدن آنها در خارج از مراکز روسپی خانه ها و نمایش خانه های مضحک و بی شرم، یک نوع لباس عمل مخفیانه و شرم آور به حساب می آمد.

 

اتفاقی که در سال ۱۹۴۹ توسط یک بازیکن تنیس به نام گروت موران در مسابقات تنیس ویمبلدون افتاد؛ تحولی دیگر در عرصه پوشش بانوان بود. این بازیکن، با لباس کوتاهی که توسط تدی فیلینگ طراحی شده بود در مسابقات شرکت نمود و با این حرکت تیتر اول مطبوعات در سراسر دنیا شد و به عنوان یک حرکت شجاعانه قلمداد گردید.

 

از دیگر نمایش های این نوع پوشاک در ملاعام می توان به تصویر به یاد ماندنی از بازیگر معروف مرلین مونرو در فیلم Seven Year Itch اشاره نمود. سکانس جنجالی که روی یکی از هوا کش های زیر زمینی قرار گرفته است و باد دامنش را به کناری زده است و لباس زیرش مشخص می شود.

 

تحول پوشاک زیر آقایان در قرن پانزدهم میلادی

در قرن پانزدهم میلادی شورت مردانه با اسم Codpieceشناخته می شد.این نوع شورت مانند کیسه‌ای بود که به جلوی خشتک شلوار مردان وصل می شد و ناحیه‌ی تناسلی مردان را می‌پوشاند.

 

این لباس زیر در آن دوره محبوبیت بسیار زیادی داشت و برای پنهان کردن دکمه‌های شلوار و همچنین حجم برجستهٔ دستگاه تناسلی مردان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

پیدایش شورت مردانه ‌ی اسلیپ

در سال ۱۹۳۴ مردی به نام آرتور نیبلر از کمپانی Coopers, Inc کارتی از دوست صمیمی خود در فرانسه دریافت کرد که روی آن عکس مردی دیده می‌شد که یک مایو شنا با استایل بیکینی پوشیده بود. نیلبر پس از دیدن این کارت پستال به فکر طراحی نوع جدیدی از لباس زیر افتاد. او لباس زیر جدید خود را شورت جاکی نامید.

 

این نوع لباس زیر در سال ۱۹۳۵ درشیکاگو آمریکا وارد بازار شد و با استقبال بسیار زیادی رو برو شد. پس از عرضه ی شورت های جاکی مردان تصمیم گرفتند تا شورت‌های بامکسر نسل قدیم را نیز امتحان کنند.

 

تا پایان دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی شورت‌های پادارو اسلیپ به صورت کامل جایگزین لباس‌های زیر سرهمی شدند. از طرفی شورت‌های جاکی آن چنان محبوب شدند که نیلبر در سال ۱۹۷۱ نام کمپانی خود را از Coopers, Inc به Jockey تغییر دارد.

 

قرن 19

رفته رفته در قرن 19 لباس هایی ابداع شد که یقه و سرآستین های آن قابلیت جدا شدن داشتن و قشر مرفه جامعه با جدا کردن آن، از بدنه ی لباس به عنوان زیر پوش یا لباس زیر استفاده می کردن.

 

بعدها با افزایش نیاز قشر ضعیف جامعه به داشتن و پوشیدن لباس زیر، پوششی طراحی شد شبیه به تونیک از جنس پشم یا فلانل که کارگران و دهقانان برای پوشش خود در فصول سرد سال از آن استفاده می کردند.

 

در نهایت در سال 1861 اولین مدل از لباس زیر در ایالت متحده ی آمریکا طراحی شد.این لباس به صورت یکسره بود و در بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرد. بعد ها با استقبال روز افزون از این لباس زیر مدل مردانه ی آن هم روانه ی بازار شد. به مرور این مدل به لباس زیری مناسب برای تمام قشر ها تبدیل شد.

 

با این حال هنوز استفاده از لباس زیر به امری واجب برای عموم تبدیل نشده بود. تا زمانی که در سال 1934 میلادی بازیگر معروف کلارک گیبل در یکی از فیلمهایش نقشی را ایفا کرد که در آن پیراهن خود را در حالی که هیچ پوششی زیر آن بر تن ندارد، در می آورد. این صحنه در میان مردم به حدی ناخوشایند بود که فروش این فیلم را تا حد چشمگیری کاهش داد.

 

پیدایش شورت مردانه‌ی پادار

در دوره ی بعدی تحول لباس راحتی مردانه، مردان از یک شلوارک تنگ در زیر لباس های خود به عنوان شورت استفاده می کردند.

 

در اواسط دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی کمپانی Everlast تصمیم گرفت اولین نسل از شورت های پادار یا به اصطلاح (Boxer) را طراحی کند. این شرت ها بسیار راحت تر از لباس زیر های مرسوم در آن زمان بود. با این همه در آن زمان استقبال زیادی از این لباس زیر نشد و مردان کماکان ترجیح می‌دادند از آن پوشش‌های سرهمی در زیر لباس‌های خود استفاده کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز