Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 آبان 1401

تاریخچه انگشتر چیست؟

همه چی درباره تاریخچه انگشتر !

از آنجایی که مس و طلا اولین فلزاتی بودند که توسط انسان کشف شده و مورد استفاده قرار گرفتند، قدیمی‌ترین انگشتر ها هم از همین جنس هستند

 

مصر باستان، رم و بین النهرین (بابل و بخشی از ایران)، نخستین تمدن های جهان بودند و اولین انگشترها نیز در این مناطق یافت شده است. آن زمان هنوز سنگ های قیمتی مورد توجه نبودند اما پس از مدتی جای خود را به عنوان نگین روی انگشترهای طلا پیدا کردند.

 

جایگاه انگشتر در تاریخ جهان

در گذشته جنس انگشتر از آهن، مس، مفرغ (نوعی آلیاژ که روی مس کار می‌شود) و طلا بود. هر منطقه بنا به فرهنگ و باورهایشان، از انگشتر استفاده می‌کردند که به مرور زمان با کشف انواع فلزات و سنگ های زیبا، استفاده از این اکسسوری ها در بین همه مردم رواج بیشتری پیدا کرد.

 

مصر

در مصر انگشتر طلا، دارای نگین مخصوص فراعنه و دربار بود و فقط ثروتمندان این نوع انگشتر را داشتند. اما مصر جزء اولین تمدن هایی بود که در آن استفاده از انگشتر به عنوان زیور آلات، جهت زیبایی بین زنان رواج زیادی داشت. حتی در بین برخی مردم عادی هم مس مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

 

 

انگشتر در رم

در رم باستان انگشتر از جنس آهن هم بود اما برده ها اجازه استفاده از انگشتر نداشتند. این به آن دلیل بود که در این منطقه انگشتر حکم مهر را داشت. به همین دلیل علاوه بر پادشاهان، تاجران هم از آن استفاده می‌کردند. همانطور که می‌دانید مهر نشانه قدرت و تاثیر گذاری است.

 

در یونان، فرهنگی وجود داشت که دامادها با دادن انگشتر به عروس، توانمندی اقتصادی خود را اثبات می‌کردند. ریشه حلقه ازدواج نیز به همین فرهنگ بر می‌گردد.

 

انگشتر در بین النهرین

وقتی سخن از بین النهرین می‌شود، باید خاورمیانه امروزی را با همه کشور هایش در نظر بگیریم.

 

در این منطقه هم مانند مصر فقط پادشاهان و اعضای آن ها از انگشتر استفاده می‌کردند. پادشاهان ایرانی علاقه بسیاری به سنگ های قیمتی داشتند. به همین دلیل انگشتر های آنان دارای نگین های گرانبهایی بود. زنان دربار ایرانی از انگشتر های طلا و مس که در آن زمان طراحی شده بود استفاده می‌کردند.

 

انگشتر بعد از اسلام

بعد از اسلام انگشتر نقره بیشتر مورد توجه قرار گرفت. این به آن دلیل بود که در دین اسلام استفاده از طلا برای مردان حرام عنوان شد.

 

در دین اسلام نگین انگشتر اهمیت ویژه ای دارد و حتی روی این نگین ها نوشته یا متن‌هایی که به آن ذکر می‌گویند بیشتر مورد توجه است. بیشترین سفارش در دین اسلام برای نگین انگشتر، سنگ عقیق است. به همین دلیل، انگشتر عقیق در میان مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

انواع انگشتر

همان طور که گفته شد انگشترها با توجه به جنس، کاربرد، و نوع نگین دسته بندی می‌شوند. همچنین از لحاظ جنس، شامل موارد زیر می‌شوند:
1.    طلا
2.    نقره
3.    مس
4.    تیتانیوم
5.    فدیوم
6.    استیل

 

جایگاه انگشتر در روم، استفاده انگشتر به عنوان حلقه ازدواج

در روم و یونان باستان دقت زیادی به ظرافت و جزئیات ساخت یک انگشتر می‌شد.

 

تا قبل از میلاد مسیح جنس انگشتر رومی‌ها از آهن بود و برده‌ها نمی‌توانستند انگشتری داشته باشند. این رومی‌ها بودند که در زمان ازدواج حلقه‌ای را به عنوان نشان ثروتمندی و دارا بودن داماد، به عروس هدیه می‌دادند و از اینجا بود که انگشتر حلقه وارد رسومات ازدواج شد.

 

در زمان قدیم از مفرغ و مس برای ساخت انگشتر استفاده می‌شده بعدها طلا وارد صنعت انگشترسازی شد و سطح مس را با طلا می‌پوشاندند، اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه با کمک دستگاه‌های پیشرفته و کامپیوتری، شما می‌توانید طرح دلخواه خود را سفارش دهید تا با بهترین کیفیت ساخته شود.

 

قدیمی‌ترین انگشتر دنیا

در کشور چک و در حدود ۲۱۰۰۰ سال پیش انگشتری از جنس استخوان ماموت وجود دارد که عنوان قدیمی‌ترین انگشتر دنیا را به خود گرفته است.

 

در ایران قدیمی‌ترین انگشتر متعلق به ۵۵۰۰ سال پیش است که فیروزه بوده و در استان خراسان کشف شده است.

 

انگشتر چه نمادی دارد؟

 

 انگشتر زمانی که در هر انگشت از دست قرار می گیرد در اصل نماد و نشانه های متفاوتی را نشان می دهد.

 

انگشت کوچک:

انگشت کوچک، اولین انتخاب برای آقایانی است که می خواهند به راحتی از یک انگشتر استفاده کنند، چراکه انگشتر در انگشت کوچک برخلاف انگشت حلقه هیچ معنا و مفهوم مذهبی یا فرهنگی ندارد و مانند انگشتر در انگشت چهارم یا انگشت انگشتری هیچ تداخلی با انگشت اشاره ندارد و انگشتر در این انگشت بیشتر به چشم می آید. شما می توانید انگشتر را در حالتی استفاده کنید که بیشتر جلب توجه نمایید.

 

برای افرادی که به طالع بینی و ستاره شناسی علاقه دارند انگشت کوچک نماد هوش و عقیده شخص می باشد. سیاره ی مربوط به انگشت کوچک سیاره ی عطارد است که عنصر اصلی آن جیوه است. آنچه مسلم است شما نمی توانید انگشتری از جیوه که مایع و سمی است داشته باشید.اما به این نکته توجه کنید اگر انتخاب شما انگشتر طلا برای انگشت کوچک است به طلا سازی رفته و با توجه با سایز انگشتتان آن را سفارش دهید.

انگشت چهارم یا انگشت حلقه:

 

در بیشتر قسمت های ایالات متحده آمریکا و هم چنین آمریکای شمالی و جنوبی انگشت چهارم در رابطه با مسأله ازدواج نشانه گذاری شده است: یک حلقه روی انگشت چهارم دست راست به معنای نامزدی می باشد در حالی که روی انگشت چهارم دست چپ نشان دهنده ی ازدواج است.گفته می شود تقریبا تمام مرد ها یک حلقه ی ساده ی طلا یا نقره را به عنوان انگشتر ازدواج انتخاب می کنند. برای مردان انداختن یک انگشتر بزرگ جواهر با چندین نگین معمولا به  حلقه ازدواج قلمداد نمی شود.

 

این به این معنی نمی باشد که افراد انگشتر های عجیب یا هنری را به عنوان حلقه انتخاب نمی کنند بلکه این عمل در بازه های زمانی متفاوت کمتر مرسوم بوده است و مردم بیشتر حلقه های ساده یا تک نگین را انتخاب می کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست