Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آبان 1401

تاریخچه اکسسوری ساعت مچی!

همه چی درباره ساعت مچی!

نظرات متعددی درباره اولین تمدنی که توانست زمان را اندازه گیره کند وجود دارد، بعضی ها معتقدند که هندی ها ، برخی دیگر می گویند بابلی ها ، یونانی ها، مصری ها و …. اما به خوبی می دانیم که 5000 تا 6000 سال پیش تمدن های بزرگ در آسیای میانه و شمال آفریقا برای تکمیل تقویم خود و همچنین برای اندازه گیری زمان شروع به ساختن ساعت کردند.

 

ساعت یکی از قدیمی ترین اختراع بشر است که  نیاز اندازه گیری مداوم فواصل زمانی کوتاه تر از واحدهای طبیعی یعنی : ( روز ، ماه و سال ) را برطرف می کند. ساعت یک وسیله برای اندازه گیری ، نشان دادن و نگهداری زمان می باشد.

 

نظریه های مختلفی درباره بوجود آمدن کلمه امروزی ساعت (Watch) وجود دارد : نقل شده است که کلمه “watch” از کلمه “woecce” انگلیسی قدیم است که به معنای “نگهبان” بود، زیرا توسط نگهبانان شهر برای پیگیری تغییرات زمانی در زمان پست دادن آنها استفاده می شد . نظر دیگه ای در این باره می گوید که این اصطلاح از ملوانان قرن هفدهم آغاز شد، که از آن استفاده می کردند تا ساعت های کشتی خود را تغییر دهند .

 

 کلمه ی ساعت (Clock) از زبانهای محلی ( هلندی ، فرانسه و لاتین ) یعنی از کلمات Clocca  و Clagan  که به معنی زنگ  می باشند  برگرفته  شده است . ساعت شناسان و دیگر متخصصان، اصلاح ساعت را  به معنی انحصاری یک دستگاه با مکانیسیمی برای اعلام فواصل زمان  به صورت شنیداری می شناسند  که این  دستگاه  از طریق نواختن یک زنگ ، آلات موسیقی و یا یک ناقوس فواصل زمانی را بیان  می کند.

 

در سنت  قدیمی هر  وسیله ای که  برای بیان فواصل زمانی به کار رود ولی فاقد صدا باشد را  به عنوان یک زمان نگار ( زمان شمار) می شناختند.

 

درکاربرد عمومی امروزه یک ” ساعت” به هر وسیله ای برای اندازه گیری و نمایش زمان اطلاق می شود و اینکه امروزه  ساعت های مچی قابل حمل میباشند از مواردی است که آنها نسبت به ساعت های دیواری متمایز میکند.

 

الیزابت اول انگلیس در سال 1571 یک ساعت مچی را از رابرت دادل دریافت کرد که به عنوان اولین ساعت مچی کامل  شناخته می شدقدیمی ترین ساعت مچی باقی مانده (که به عنوان یک ساعت دستبندی یا مچی معروف شده است (در سال 1806 ساخته شده است و به Joséphine de Beauharnais  (اولین همسر ناپلئون) داده شده است.

 

 از همان ابتدا، ساعتهای دستبند تقریبا به طور انحصاری توسط زنان استفاده میشدند، در حالی که مردان تا اوایل قرن بیستم از ساعتهای جیبی استفاده می کردند .

 

اولین ساعتهای مچی توسط مردان نظامی در پایان قرن 19 ، زمانی که اهمیت هماهنگ سازی مانور ها در طول جنگ بیان شد، به طور فراگیری  به رسمیت شناخته و استفاده شدشرکت Garstin لندن در سال 1893 طراحی ساعت مچی “Watch Wristlet” را ثبت کرد اما احتمالا تولید آن به دهه 1880 رسید

 

مخترع اولین ساعت مچی جهان چه کسی است؟

پیتر هنلین را نخستین سازنده ساعت مچی می‌شناسند، او در کشور آلمان نخستین نسخه ساعت‌هایی که روی مچ دست بسته می‌شدند را ساخت. کشورهای انگلیس و سوئیس پیشگامان طراحی و ساخت ساعت مچی در جهان به شمار می‌آیند.

 

 

 

اولین ساعت مچی جهان توسط چه کسانی استفاده می‌شدند؟

نخستین ساعت‌های مچی جهان توسط خانم‌ها استفاده می‌شدند و آقایان تا سال‌ها همچنان ساعت‌های جیبی را ترجیح می‌دادند. آقایان تا اوایل قرن بیستم بیشتر از ساعت جیبی استفاده می‌کردند، پس از آن استفاده از ساعت مچی بین خانم‌ها و آقایان عمومیت پیدا کرد و مدل‌های اختصاصی ساعت مچی مردانه طراحی و ساخته شد.

 

اولین ساعت‌های مچی مردان را نیروهای نظامی ارتش انگلیس در طول جنگ مورد استفاده قرار دادند. این ساعت‌ها به دلیل حضور در میدان جنگ استحکام بالایی داشتند و شکل و ساختار آن‌ها مناسب میدان‌های نبرد طراحی شده بود.

 

تاریخچه اولین ساعت در ایران

در سال 1900 بود که عبدالله جواهری واردات ساعت های ساخت سوئیس را به ایران آغاز کرد. قبل از واردات این محصولات، او با خرید قطعات ساعت و اسمبل کردن آن ها در منطقه La Chaux-de-Fonds در سوئیس شروع کرد.

 

هر دو پسر او نیز در تجارت ساعت فعالیت می‌کردند؛ یکی به نمایندگی رولکس در کشور مشغول بود و دیگری محمود، تجارت پدران خود را در سال 1947 بدست گرفت و اولین فروشگاه امگا را در تهران افتتاح کرد.

 

ساعت‌های کوارتزی چه زمانی ابداع شدند و تفاوت آن‌ها با ساعت‌های مکانیکی در چیست؟

در سال 1969 نخستین ساعت‌های کوارتزی وارد بازار شدند که تحول جدیدی در صنعت طراحی ساعت به شمار می‌آمد. بزرگترین تفاوت این دو ساعت در این است که ساعت‌های کوارتزی و دیجیتال به یک منبع انرژی مثل باطری نیاز دارند اما ساعت‌های مکانیکی بدون باطری کار می‌کنند.

 

ساعت‌های مکانیکی برای اینکه بتوانند کار کنند کوک می‌شوند، حتما ساعت‌های قدیمی که هر چند وقت یک بار باید کوک می‌شدند را به خاطر دارید. تامین انرژی در ساعت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون آن امکان کارکردن ساعت و نمایش دقیق زمان وجود نخواهد داشت.

 

در طی تاریخچه ساعت مچی بخش عمده‌ای از کار ساعت سازان به تامین انرژی ساعت و ابداع روش‌های نوین برای این کار اختصاص داشت.

 

هر روز شکل جدیدی از ساعت‌ها بر مبنای پیشرفت تکنولوژی و دستاوردهای بشر در این زمینه ارائه می‌شود. ساعت‌های هوشمند که همزمان کار چند دیوایس را انجام می‌دهند، آخرین دستاورد بشر در دنیای ساعت‌ها بوده است.

 

گالری نیک مجموعه کاملی از انواع ساعت‌های مچی برای افراد و سلیقه‌های مختلف را در وب سایت خود گردآورده است و به شما این امکان را داده که در منزل و با خیال راحت انواع ساعت‌ها را مشاهده کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

شما پس از انتخاب می‌توانید ساعت دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و بدون پرداخت هزینه ساعت را در منزل تحویل بگیرید. اگر قصد خرید ساعت مچی دارید همین الان به سایت گالری نیک سر بزنید و یک خرید راحت آنلاین را تجربه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز