Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 آبان 1401

تاریخچه تیشرت چیست ؟

همه چی درباره تاریخچه تیشرت !

تاریخچه تیشرت: وقتی صحبت از تیشرت می شود، ایده ها اغلب در دو دیدگاه قرار می گیرند. اکثر افراد اعتقاد دارند تیشرت برای هر مکان و هر مناسبتی کاربرد دارد و بدون هیچگونه تأمل یک تیشرت از کمد خود برمیدارند و میپوشند. دسته ی دوم که تعدادشان زیاد هم نیست، تصور میکنند تیشرت کاملا نوجوانانه و ظاهری شلخته دارد و هر گز نباید از تیشرت غیر از سالن های ورزشی و کنار ساحل استفاده کرد !! ما می خواهیم راه میانه ای را پیشنهاد کنیم: تیشرت ها به عنوان یک لباس کلاسیک و همه جا پوش برای بعضی موارد مناسب هستند و در مواردی مناسب نیستند. اجازه دهید در این مقاله این موضوع را از جهات مختلف برسی کنیم و روش هایی برای بهترین استایل و بدترین استایلی که میشود هنگام پوشیدن تیشرت داشت را مورد نقد و برسی قرار دهیم.

کد لباس چیست؟ تیشرت ها برای مناسبت های رسمی یا محل کار مناسب نیستند (مگر اینکه در یک دفتر بسیار معمولی کار کنید). هر جا که احساس کردید باید خیلی مودب و عصا قورت داده باشید، بیخیال تیشرت شوید، زیرا تیشرت ها بهترین گزینه برای پاتوق های خودمانی و جمع های دوستانه هستند.

چقدر جنب و جوش دارید؟ هرچه فعالیت بیشتری داشته باشید؛ مانند فعالیت شدید کاری یا ورزش کردن، پوشیدن تیشرت برای شما مناسب تر است.

شما چند سال دارید؟ تی شرت برای مردان جوان مناسب تر از کسانی است که بالای ۵۰ سال سن دارند.

فیزیک بدنی شما چگونه است؟ نه تنها تیشرت بلکه تمامی لباس ها برای اندام های ورزیده، زیباتر هستند. اگر  لاغر یا چاق هستید پیراهن و کت گزینه ی بهتری برای شماست، اما اگر مایلید تیشرت بپوشید بهتر است به فرم سرشانه و آستین ها توجه کنید. همچنین در صورتی که رنگ تیشرت با پوست شما هارمونی داشته باشد میتواند برای شما مناسب تر باشد. البته قابل ذکر است منظورمان از لاغر و چاق خیلیییی لاغر و خیلیییی چاق است !!!

داستان تی شرت

برای رسیدن به تاریخچه تی شرت، بهتر است کمی درباره این لباس آگاهی پیدا کنیم. اگر یک تی شرت را به صورت صاف قرار دهید، به صورت حرف (T) در‌می‌آید. اما آیا هیچ می‌دانستید که اسم این لباس راحتی به دلیل شکل آن، نام گذاری شده است؟

درصد بسیاری از افراد یا این موضوع را نمی‌دانند یا علاقه ای به دانستن آن ندارند. اما اینکه درباره آنچه می‌پوشید حداقل اطلاعات جزئی داشته باشید، نه تنها بد نیست، بلکه می‌تواند روحیه کنجکاوانه شما را به رخ بکشد.

برخی اعتقاد دارند که تی شرت یک پیراهن نخی تک جنسیتی است. اما این روزها شاهد این موضوع هستیم که تی شرت‌ها در رنگ‌های متنوع هم برای آقایان و هم برای بانوان در حال تولید و عرضه هستند. البته کودکان هم از این قاعده مستثنا نیستند. تی شرت در ابتدا توسط بازیگران برجسته هالیوود استفاده و در فیلم‌های گوناگون به تصویر کشیده شد.

بعد از آن استفاده از تی شرت به سرعت در بین زنان بازیگر هم رواج پیدا کند. تی شرت امروزه با فراز و نشیب‌های زیادی که دارد، به یک بک گراند برای طراحان مد و یک لباس جذاب و روزانه برای افراد عادی تبدیل شده است.

شروع تغییرات در تی شرت

شاید قرن نوزدهم به دلیل اینکه تاریخ آغاز تحول تی شرت بود، به عنوان مبدأ پیدایش و استفاده از این لباس شناخته شده باشد. در این زمان ظاهر تی شرت دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شد. در آن زمان فناوری بافندگی باعث شد که ظاهر لباس‌ها متناسب تر و متنوع تر از قبل باشند. تاریخچه تی شرت به سمت و سوهای زیادی کشیده شده است.

برای مثال در جایی گفته می‌شود که ابتدا ملوانان بریتانیایی از این لباس آن هم در رنگ سفید به عنوان تی شرت‌های فلانل سفید برای پوشیدن زیر لباس‌های پشمی خود استفاده می‌کردند. این رسم به سرعت در بین طبقه کارگر بریتانیا در آن زمان پذیرفته شد و مردان در تعطیلات آخر هفته خود از تی شرت به عنوان لباس بیرونی استفاده کردند.

اما اهالی ایالات متحده تاریخچه تی شرت را به اولین استفاده از آن در این کشور مرتبط می‌دانند. بعد از محبوبیت کت و شلوارهای اتحادیه بود که شرکت نساجی و بافندگی (PH Hanes) تصمیم گرفت تا ظاهر لباس را تغییر دهد و چیزی بسازد که مردان بتوانند به جای بستن دکمه‌های لباس، آن را از بالای سر بپوشند.

رواج پیدا کردن تیشرت:

تیشرت ها در ابتدا به عنوان لباس زیر دوخته می شدند، اما در حال حاضر اغلب به عنوان یک تکه لباس برای پوشش بالاتنه، پوشیده می شوند. تیشرت ها همچنین به عنوان ابزاری برای بیان خود و تبلیغات، با هر ترکیب قابل تصوری از کلمات، هنر و عکس برای نمایش مورد استفاده قرار می گیرند.

تیشرت های پیام دار :

از دهه 1960، تیشرت ها به عنوان فرمی برای توصیف شخص مورد استفاده قرار گرفتند. تیشرت های چاپ شده از سال 1970 تاکنون یک فرم استاندارد بازاریابی برای محصولات عمده آمریکایی مانند کوکاکولا و میکی موس بوده است.

همچنین معمولا برای گرامیداشت یک رویداد یا اعلام بیانیه سیاسی یا شخصی استفاده می شوند. از دهه 1990، برای شرکت هایی با هر وسعت استفاده از تیشرت با آرم و نشان شرکت یا به عنوان بخشی از کمپین های تبلیغات عمومی خود، معمول شده است. از اواخر دهه 1980 و به ویژه دهه 1990، تیشرت هایی با آرم برجسته نام طراح، مخصوصا در میان نوجوانان و جوانان محبوب شده است.

این پوشاک به مصرف کنندگان اجازه می دهد سلیقه و علاقه خود را برای مارک های معروف به شیوه ای ارزان و در عین حال تزئینی به نمایش بگذارند. تیشرت های فیلم و برنامه های تلویزیونی می توانند تصاویر بازیگران، آرم ها و نقل قول های خنده دار از فیلم یا برنامه تلویزیون را داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست