Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
20 آذر 1401

تاریخچه روسری مینی اسکارف چیست ؟

تاریخچه روسری مینی اسکارف!

شال و روسری علاوه بر نماد زنانگی، یک اکسسوری جانبی شیک و مورد توجه در دنیای مد هستند. در کشورهای غربی که حجاب آزادتر است، روسری ها و مینی اسکارف ها بیشتر جنبه تزیینی دارند. شال به عنوان لباس برای اهداف خاص استفاده می شود.

 

یک شال می تواند در روزهای گرم موهای شما را از تابش مستقیم خورشید حفظ کند؛ در یک روز طوفانی از به هم ریختن مدل موهایتان جلوگیری کند و در شرایطی خاص (مانند کار در مزرعه و یا آزمایشگاه های شیمیایی) داشتن روسری می تواند از بروز آسیب های احتمالی به موها جلوگیری کند. روسری ها و شال ها در ابعاد و شکل های مختلف به بازار عرضه شده اند.

 

مینی اسکارف چیست؟

مینی اسکارف (یا بی بی اسکارف) نامی است که به روسری هایی با قواره های کوچک (معمولا بین ۶۰ الی ۷۰ سانتی متری) داده شده است. روسری های معمولی، قواره بزرگ هستند و معمولا تا پایین شانه ها می رسند.

 

مینی اسکارف ها در واقع شکل فانتزی روسری های معمولی هستند که طول آن ها تا نزدیکی شانه ها می رسد و با یک گره خیلی کوچک و فانتزی در زیر گردن، بسته می شوند.

 

مینی اسکارف ها بیشتر در دسته لباس های مجلسی و لوکس قرار می گیرند و از آن ها می توان در استایل های مهمانی و رسمی استفاده کرد. کاربرد این دسته از روسری ها در استایل های روزانه اندک است.

 

مینی اسکارف ها یکی از اکسسوری های محبوب در میان غیر مسلمانان نیز هستند. توجه دنیای مد به این نوع از اکسسوری تا حدی زیاد است که نام های بزرگی همچون گوچی، فندی و لویی ویتون نیز اقدام به طراحی و توزیع مینی اسکارف هایی با استاندارد های برند های خود کرده اند.

 

دنیای مینی اسکارف ها بسیار متنوع است و شما می توانید اسکارف محبوب خود با طرح و جنس مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. مینی اسکارف ابریشم، مینی اسکارف ساتن و مینی اسکارف هایی با طرح برند های مطرح، از جمله انتخاب های محبوب در میان زنان و دختران جوان هستند.

 

بی بی اسکارف ها از چه زمانی محبوب شدند؟

شال و روسری از زمان مصریان باستان در پوشش زنان مورد توجه بوده اند. معمولا از این اسکارف ها به عنوان یک اکسسوری و همچنین محافظی برای موها در برابر گرما و تابش مستقیم نور خورشید، استفاده شده است. با این حال اولین ردپای مینی اسکارف ها در دهه ۱۹۳۰ میلادی و در میانه دنیای مد غرب به چشم می خورد.

 

در این دوران، زنان شیک پوش غربی تمایل داشتن از کلاه و روسری در استایل خود به صورت همزمان استفاده کنند. آن ها مینی اسکارف ها را به صورت شالی مینیمال و ساده به دور گردن خود می بستند. با این حال این ترند در دهه ۱۹۳۰ بسیار جزئی بود و خیلی زود محو شد.

 

دهه ۱۹۵۰، اوج محبوبیت بی بی اسکارف ها

در دهه ۱۹۵۰، مینی اسکارف ها بار دیگر با قدرت به دنیای مد بازگشتند. در این دهه مینی اسکارف ها به عنوان یک شال به دور گردن و یا هدبندی برای تزئین مدل موهای جذاب این دهه، مورد استفاده قرار می گیرند. بستن یک مینی اسکارف به دور گردن در این دهه بسیار مورد توجه بود.

 

بی بی اسکارف ها در این دهه معمولا از جنس نایلون بودند و به شکل مربع هایی با سایز های ۲۰ الی ۴۰ سانتی متری برش می خوردند. زنان شیک پوش این دوران، این نوع از اسکارف ها را تا می کردند تا مثلث های کوچکی شکل بگیرد و سپس آن را به صورت هدبند و یا شالی به دور گردن می بستند.

 

 

تاریخچه مینی اسکارف

مینی اسکارف ها، ریشه‌ای طولانی در تاریخچه مد و پوشاک دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کاربرد این روسری‌های زیبا تنها در مد ایرانی نیست و شما به راحتی می‌توانید ردپای آن را در مد هالیوودی و اروپایی نیز مشاهده نمایید. اسکارف‌های کوچک، اکسسوری‌های لوکسی هستند که سال‌ها توسط مردم ایرانی و غربی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

 ریشه این اکسسوری به دهه 40 تا 50 میلادی باز می‌گردد. در اکثریت فیلم‌های هالیوودی آن زمان به وضوح متوجه علاقه مردم به این اکسسوری خواهید شد. چراکه در هر فیلمی بازیگرهای زن حتی برای یک بار هم که شده باشد، استایل خود را با این مدل اکسسوری کامل می‌کردند.

 

انواع مینی اسکارف

بی بی اسکارف ها که حالا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع روسری بن دختران و بانوان شده، دارای طرح‌های متنوعی است. طرح‌های متنوع آن به شرح زیر است.

 

طرح گوچی: این طرح که برند گوچی را به تصویر می‌کشد، یکی از طرح‌های بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود و توانسته توانسته در دل خانم‌ها حسابی جا باز کند.

 طرح راه راه: یکی از شیک‌ترین طرح‌هایی است که تا به حال دیده‌اید، این طرح نیز مورد پسند عده زیادی از خانم‌های جوان می‌باشد. استفاده از این سبک استایل زیباتری را برای شما رقم می زند.

مینی اسکارف توری یا گیپور: اینمدل برای مصارف مجلسی، گزینه انتخابی خوبی می‌باشد. جذابیت آن با وجود رنگ‌های مختلف چند برابر شده است. پس اگر می‌خواهید پوشش سر خود را در مجالس و یا حتی مهمانی‌ها حفظ کنید، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.

مینی اسکارف ساتن: این روسری کوچک که از جنس ساتن برخوردار است همراه با جذابیت فراوانی که دارد، به طوری که پوشیدن آن تغییری خوب را در چهره شما به وجود می‌آورد. با توجه به این که ساتن از سری جنس‌های براق به شمار می‌آید لذا براقیت خاصی را در این مدل خواهید دید.

طرح رنگین کمان: این طرح ظاهر شاد و جالب توجهی ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد که این مدل شاد و رنگی مناسب برای استفاده در فصل‌های گرم سال باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست