Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
12 آبان 1401

تاریخچه لباس هودی چیست؟ + هودی لباسی گرم برای سرما !

همه چی درباره تاریخچه هودی !

در دنیای امروزه با این­که اکثر تولیدکنندگان لباس همواره پیرو مد روز بوده‌­اند و تا حد امکان سعی بر این دارند که تولیدات خود را بر اساس ترندهای روز روانه بازار کنند اما این تولیدکنندگان هودی هستند که موفق‌تر از سایرین ظاهر شدند. اگرچه تولیدکنندگان هودی موفق­تر از سایر رقبای خود توانسته‌­اند بازار را به دست گیرند اما ترند هودی در جهان دائما در حال تغییر بوده است و هر ساله شاهد مدل‌های تازه این پوشیدنی پرطرفدار هستیم. اما آیا می‌دانید هودی اولین بار در چه سال و برای چه تولید شد؟ اگر جواب این سوال را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم تاریخچه هودی را در ادامه با ما دنبال کنید.

تاریخچه

در سال 1920 ، بنجامین راسل جونیور ، بازیکن خط حمله تیم فوتبال آلاباما، از خارش مداوم ناشی از لباس پشمی فوتبال کلافه شد. راسل جونیور با پدرش که صاحب یک شرکت تولیدی بود همکاری کرد تا گزینه بهتری پیدا کند. در آن زمان ، شرکت تولیدی راسل پیراهن و زیراندازهای زنانه و بچه گانه می ساخت.

آنها با شناخت جنس بادوام و راحت پنبه ، یک پیراهن تمرینی جدید تولید کردند که در سراسر کارخانه تولید می شد. این پیراهن کشدار و یقه ای – تولید شده از جنس لباس زیر زنانه برای استفاده به عنوان پیراهن فوتبال مردانه – تبدیل به یک پیراهن نمادین شد. راسل در ادامه بخش جدیدی از کارخانه خود را با تمرکز بر تولید ژاکت های ورزشی بنا کرد، که به شرکت ورزشی راسل تبدیل شد.

تاریخچه هودی

امروزه هودی برای تمامی سنین و تمام اقشار اجتماعی بدون درنظر گرفتن کشور یا سابقه و فعالیت اجتماعی طرفدار زیادی پیدا کرده است اما آیا در گذشته هم همینگونه بوده است؟

قرن 12: اولین لباس­های کلاه­دار

تولید اولین هودی مربوط به قرون وسطی در اروپا است که به عنوان بخشی از پوشاک تولیدی آن زمان بوده است. در آن سال‌ها راهدارها و کارگرانی که در فضای باز در فصل سرما مشغول به کار و فعالیت بوده‌­اند از یک لباس کلاه­دار برای در امان ماندن در برابر سرما و برودت هوا استفاده می‌کردند. در آن زمان تنها هدف از پیدایش هودی و اختراع این لباس پرطرفدار فقط یک لباس ساده کلاهدار با قابلیت محافظت از افراد در شرایط بد آب ­و هوایی بوده است.

واژه هودی برگرفته از کلمه Hod که منشا آن کلمه Hat به معنای کلاه است گرفته شده است. بدین ­ترتیب که کلاه‌هایی ساده به لباس کارگران و راهداران متصل شده بود که بتوانند در شرایط باد و باران و برف در سرما دوام بیاورند و به فعالیت خود ادامه دهند.

هودی به عنوان مد دانشگاهی و تحصیل

از اوایل دهه 1960 دانشگاه‌­ها اقدام به چاپ نام و نشان خود بر روی هودی­ کرده‌­اند. هم­چنین این روزها در سراسر جهان به ویژه در ایالات متحده امریکا چاپ نام و نشان تجاری بر روی سوئیشرت و هودی رایج است. مهم­ترین بخش از معرفی هودی در این قسمت از پیدایش آن بوده است زیرا از این طریق به شناخت نشان تجاری خود در سطح بین ­المللی کمک کرده‌­اند و هر برندی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

افزایش تولید هودی

همان­طور که تمدن و فرهنگ هیپ ­هاپ نیویورک در سطح جهانی مشهور و محبوب شد. هودی هم به مرور زمان به طور فزاینده‌­ای طرفداران زیادی پیدا کرد و در سطح جهانی عده زیادی خواستار این نوع پوشش شدند. در ابتدای پیدایش هودی در نیویورک هنرمندان گرافیست در حالی که به صورت غیرقانونی بر روی ساختمان­های عمومی یا دیوارهای مترو نقاشی می‌­کردند با پوشیدن هودی هویت خود را از پلیس مخفی می­‌کردند. حتی گفته می‌­شود امروزه برخی از دوره‌گردها بر اساس اندازه کلاه هودی­ های مورد نظر خود را انتخاب می­کنند و از آنجایی که در اوایل دهه 70 اغلب مجرمان خرده ­پا برای فرار از مامور از هودی استفاده می­‌کردند گاها پوشیدن هودی جنبه منفی داشته است.

بعد از اکران فیلم مکتب راکی در سال 1976 به دلیل پوشیدن هودی بر تن نقش اصلی این فیلم، هودی جایگاه نسبتا خوبی به دست آورد زیرا بازیگر اصلی در اکثر صحنه­‌های تمرینی خود در حالی که با بوکسور آماتور تا قهرمان سنگین وزن در حال مبارزه است یک هودی خاکستری رنگ بر تن دارد.

از چه پارچه های برای تولید هودی استفاده میشود؟

در هر تولیدی نسبت به سلیقه ی تولید کننده و نیاز بازار، نوع پارچه در تولید هودی متفاوت است، حتی هودی های زنانه و مردانه جنس پارچه  تفاوتی یا هم دارند. در هودی های زنانه و دخترانه ژرکا از پارچه انواع سویت و میکرو دوخته میشود که با شلوار  ست آن به فروش میرسد زیرا بیشترین دغدغه خانم ها ست کردن هودی با شلوار و لباس هایشان است، تولیدی مانتو ژرکا این مشکل را حل نموده و توانسته ست های زیبایی رو به بازار ارائه دهد.

فرق هودی با سویشرت چیست؟

معمولا، هودی ‌ها و سویشرت ‌ها، هر دو ساده هستند و یا گاهی اوقات با لوگوی یک سازمان در ناحیه سینه یا پشت دیده می‌شوند. هر دو مدل از این سبک های لباس، میتوانند جیب هایی داشته باشند. جدای از این شباهت ها، هودی دارای بند دور کمر است که برای کیپ تر شدن لباس مورد استفاده قرار میگرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست