Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 آذر 1401

تاریخچه مدلینگ چیست؟ + شرایط مدلینگ !

همه چی درباره تاريخچه مدلنیگ !

دارندگان برند های مختلف برای تبلیغات خود نیازمند افرادی هستند که از تناسب ظاهری خوبی برخوردار باشند تا تبلیغاتشان جلوه ی بیشتری داشته باشد.مدلینگ یک حرفه است برای نمایش لباس، کفش، ساعت، لوازم آرایشی و.. .

 

مدلینگ یک شغل پر درآمد است که هر روزه در کشور های مختلف محبوب تر می شود و افراد زیادی در این حرفه فعالیت می کنند که به واسطه ی این شغل از معروفیت و محبوبیت خوبی برخوردارند.

 

تاریخچه ی مدلینگ

مدلینگ به عنوان یک حرفه ابتدا در سال 1853 توسط خیاطی معروف به اسم فردیک ورث که با عنوان پدر خیاطی لباس هم شناخته می شود، ابداع شد.

 

او از همسرش درخواست کرد تا لباس هایی را که می دوزد بپوشد و در نمایش مدل لباس به همه نشان دهد.

 

در ابتدای این حرفه شرایط خاصی از نظر قد، استایل، سایز و وزن وجود نداشت و هرکس علاقه داشت وارد این حرفه می شد.

 

مدل کیست ؟ و چه کسی می تواند مدل باشد؟

مدل (به انگلیسی: Model) فردی ست که برای نمایش و تبلیغ محصولات تجاری نقش بازی می کند و از تناسب اندام، استایل، ظاهر مناسب، قد بلند و استعداد در این حرفه برخوردار است.

 

به افرادی که در این حرفه مشهوریت بیشتری دارند سوپر مدل می گویند.

 

جدای صنعت پوشاک افرادی که در زمینه ی هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه سازی، آرایش و عکاسی الگوی دیگران می شوند هم مدل می گویند.

 

که در اینجا منظورما همان مدل لباس میباشد. از مدل های اسپرت ، لش ، گنگ تا کلاسیک ، رسمی و ….

 

هنر مدل معمولاً به معنی پوشیدن و نمایش لباس‌های جدید طراحی شده توسط طراحان لباس و شرکت‌های تولید پوشاک است.

 

جالب است بدانید که شبکهٔ فرانسوی فرانس ۲۴ بیشترین مدعیان فشن در ایران را دخترانی معرفی کرده‌است که فقط برای گرفتن «لایک» و کسب شهرت، به رایگان جلوی دوربین عکاسان می‌روند.

 

شرایط وارد شدن به حرفه ی مدلینگ

• تناسب اندام و ورزش روزانه. داشتن یک بدن روی فرم از اصول اولیه این حرفه است.

 

 مراقبت از پوست و سلامت بدن. یک مدل بیشتر تایم خود را باید روی حفظ ظاهر خود صرف کند.

 

• در صنعت مد آموزش های لازم را ببینید.

تا جایی که می توانید از کتاب ها، فیلم ها، وبلاگ، مقالات و کلاس های آموزشی استفاده کنید و اطلاعات خود را در عرصه ی مدلینگ بالا ببرید.

 

این کار به افزایش مهارت و آگاهی شما در این حرفه کمک می کند.

 

• موقعیت کاری خود را به طور حرفه ای بشناسید.

• اهداف مدلینگ را با فرم بدن خود تطبیق دهید. می توان در زمینه های مختلف در عرصه ی مدلینگ فعالیت داشت برای مثال مو، ناخن، پا، لباس ، اکسسوری، سایز بزرگ، استیج، عکاسی و..

 

به طور مثال فروشگاه پوشاک سامان لعیا در زمینه ی مدلینگ لباس نیز فعالیت میکند و همانطور که میبینید تصاویری که در این مطلب از آنها استفاده کرده ایم همگی مختص این مجموعه ی بزرگ میباشد.

 

همانطور که شما مخاطبان و همراهان همیشگی سامان لعیا میدانید با افتخار به صورت انحصاری در زمینه ی تولید و پخش پوشاک فعالیت میکنیم.

 

عکاسی مدلینگ چیست؟

عکاسی مدلسنگ یکی از شاخه های بسیار پرطرفدار عکاسی می باشد که در آن عکاس از مدل های مختلف که برای به نمایش گذاشتن استایل های مختلف و یا طراحی لباس ها و زیور آلات استفاده می کنند و واقع عکاس برای نشان دادن طرح های لباس ، زیورآلات و کیف و کفش یک طراح و یا یک برند از یک مدل استفاده می کند تا بهتر بتواند آن محصول را معرفی کند .از این عکس ها در تبلیغات و بازار کار استفاده می شود .

 

معمولا طراحان ماهر و برندهای معروف لباس ، عکاس مدلینگ دارند تا بتوانند به راحتی کارهای خود را به نمایش بگذارند .برندهای مختلف پوشاک از مدل های معروف و مشهور برای تبلیغات برند خود استفاده می کنند. که خود عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی مدلینگ نیز محسوب می شود.

 

تاریخچه عکاسی مدلینگ

عکاسی مدلینگ هم مانند هر چیز دیگری شروعی دارد .عکاسی مدلینگ و نخستین عکسی که از یک مدل به عنوان نمایش یک محصول استفاده شد در سال 1839 بود که توسط شخصی به نام رابرت کارنلیس صورت گرفت.این شاخه از عکاسی تا اوایل قرن 20 به عنوان یک شاخه در بین مردم ناشناخته بود.
کم کم با گسترش مد در میان مردم این شاخه از عکاسی هم گسترش پیدا کرد .

 

شرایط وارد شدن به حرفه ی مدلینگ

• تناسب اندام و ورزش روزانه. داشتن یک بدن روی فرم از اصول اولیه این حرفه است.

 مراقبت از پوست و سلامت بدن. یک مدل بیشتر تایم خود را باید روی حفظ ظاهر خود صرف کند.

• در صنعت مد آموزش های لازم را ببینید. تا جایی که می توانید از کتاب ها، فیلم ها، وبلاگ، مقالات و کلاس های آموزشی استفاده کنید و اطلاعات خود را در عرصه ی مدلینگ بالا ببرید. این کار به افزایش مهارت و آگاهی شما در این حرفه کمک می کند.

• موقعیت کاری خود را به طور حرفه ای بشناسید.

• اهداف مدلینگ را با فرم بدن خود تطبیق دهید. می توان در زمینه های مختلف در عرصه ی مدلینگ فعالیت داشت برای مثال مو، ناخن، پا، لباس، سایز بزرگ، استیج، عکاسی و..

انواع مختلف مدلینگ چیست؟

مانند هر حرفه دیگری، انواع مختلفی از مدلینگ مد وجود دارد. مدل برای عکاسی و چاپ کاتالوگ یکی از رایج‌ترین انواع مدلینگ است. مدل‌هایی که برای رسانه‌های چاپی مانند مجلات و کاتالوگ‌ها کار می‌کنند، با پوشیدن لباس‌های مختلف و یا در حال استفاده محصولات آرایشی در مقابل دوربین عکاسان ژست می‌گیرند. در بیشتر مواقع، از آن‌ها خواسته می‌شود که چندین ژست مختلف را برای مدت طولانی نگه دارند و در یک حالت بی‌حرکت بمانند.

 

مدلینگ زنده یکی دیگر از انواع محبوب مدلینگ مد است. در این نوع مدلینگ مدل‌های زنده معمولاً باید در حالی که مثلاً لباس‌های یک مجموعه را پوشیده‌اند، راه بروند و آن‌ها را جلوی تماشاگران زیادی به نمایش بگذارند.

 

برخی از مدل‌های زنده حتی ممکن است نیاز به تعامل با وسایل خاص در محیط خود نیز داشته باشند. برخی از مدل‌ها ممکن است فقط با قسمت‌های خاصی از بدنشان مانند دست‌ها یا پاها مدلینگ کنند. مثل مدل‌هایی که از دستشان برای نمایش دادن یک انگشتر استفاده می‌شود.

 

چطور وارد حرفه مدلینگ شویم و یک مدل شویم؟

هیچ شرایط تحصیلی خاصی برای مدل شدن وجود ندارد، اما برای ورود حرفه‌ای به این صنعت بهترین راه شرکت در کلاس‌های مدلینگ است. البته که کلاس‌های مدلینگ هرگز تضمین نمی‌کنند که فرد درنهایت به‌عنوان یک مدل حرفه‌ای مشغول به کار شود اما راه را برای یک مدل تمام عیار تسهیل می‌کند. در مدرسه مدلینگ، مدل‌های مشتاق اغلب مهارت‌های مختلفی را یاد می‌گیرند که می‌تواند برای حرفه‌ای شدن در مدلینگ برای آن‌ها مفید باشد.

 

به‌عنوان مثال، اکثر مدارس مدلینگ به مدل‌ها نحوه لباس پوشیدن و رفتار کردن را آموزش می‌دهند. در حین حضور در مدرسه مدلینگ، برخی از افراد کم‌کم اعتمادبه‌نفس لازم برای تبدیل شدن به یک مدل موفق را به دست می‌آورند.

 

اکثر مدل‌ها معمولاً با آژانس‌های مدلینگ کار می‌کنند. این نوع نمایندگی‌ها به‌عنوان واسطه‌ای برای مدل‌ها و مشتریان احتمالی عمل می‌کنند. درواقع، بسیاری از طراحان مد، مدلی را استخدام نمی‌کنند، مگر اینکه توسط آژانس‌های مدلینگ نمایندگی شوند. یک مدل همچنین می‌تواند به‌جای کار با آژانس مدلینگ، به‌صورت فریلنس کار کند که البته برای موفقیت کار سخت‌تری در پیش خواهد داشت.

 

اهمیت شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید!

این‌روزها شبکه‌های اجتماعی کار را برای دیده شدن استعدادها بسیار سریع‌تر و قابل دسترس‌تر کرده‌اند. بسیاری از جویندگان استعداد در آژانس‌های مدلینگ اهمیت زیادی به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تیک‌تاک می‌دهند.

 

اگر مدل شدن حرفه رویایی شما است صفحه اینستاگرام خود را جدی بگیرید و به آن به صورت یک پورتفولیو نگاه کنید که برای آینده شغلی شما بسیار مهم و کلیدی است.

 

واقع‌بین باشید

قبل از ورود به این حرفه جنجالی باید بدانید که در این صنعت رقابت بسیار تنگاتنگ است. این توهم را که در بدو ورود می‌توانید با برندهای بزرگ و مطرح کار کنید را از ذهن خود بیرون کنید.

 

تمام مدل‌هایی که امروز برای شما مثل اسطوره هستند روزهای آغازین سختی داشته‌اند و برای دیده شدن سال‌ها تلاش مستمر کرده‌اند. پس سعی کنید راه موفقیت را پله پله طی کنید و برای شروع سخت‌گیر نباشید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست