Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 آبان 1401

تاریخچه کاپشن چیست؟ + ویژگی های یک کاپشن گرم چیست ؟

همه چی درباره تاریخچه و ویژگی کاپشن!

قرن‌ها پیش در مناطق نزدیک قطب شمال مردم موسوم به اسکیمو لباس‌هایی از جنس پوست فک دریایی تهیه می‌کردند که شباهت زیادی به کاپشن‌های امروزی داشت. این لباس بیشتر توسط مردانی که به شکار می‌رفتند استفاده می‌شد تا آنان را از سرمای طاقت فرسای مناطق یخ زده شمالی حفظ کند. این کاپشن‌های پوستی کلاه داشتند و کاملا ضدآب بودند و قطعات مختلف پوست یک فرم گشاد را برای پوشش بدن به وجود آورده بود. این لباس‌ها را می‌توان اولین کاپشن‌های مردانه به شمار آورد.

 

اما کاپشن‌های امروزی مردانه هم ماند خیلی دیگر از لباس‌های مردانه ریشه در جنگ و ارتش دارد. در دهه 1940 و بحبوحه جنگ جهانی دوم کاپشن‌های بادگیر و ضدآب که بسیار ضخیم بودند توسط نیروی ارتش انگلستان مورد استفاده قرار گرفتند. بلندی این کاپشن‌ها، داشتن یقه خز و ضدآب کردن آن‌ها با روغن ماهی کمک کرد تا سربازان از سرمای مهلک مناطق شمالی جان سالم به در ببرند.

 

همانطور که گفته شد،  با توجه به آغاز فصل زمستان و سردتر شدن هوا، نیاز به یک کاپشن و پوشش مناسب بیشتر حس میشود. یک لباس زمستانی مناسب، یک کاپشن یا پالتوی مناسب بهترین همراه شما در  فصل زمستان است. اگر برای زمستان امسال قصد خرید کاپشن مناسبی را دارید در ادمه با ما همراه باشید. انتخاب یه کاپشن مناسب میتواند زمستان گرمیرا برای شما رقم بزند.

 

بخاطر داشته باشید که یک کاپشن مناسب تا سال‌ها همراه شماست و نیازی به تعویض آن ندارید. شاید هنگام خرید کاپشن مجبور باشید به نسبت دیگر لباس‌ها پول بیشتری برای آن هزینه کنید، اما مطمئن باشید تا چند سال خیالتان از لباس زمستانی راحت است. برای خرید یک کاپشن خوب باید نکات خاصی را در نظر داشت

عایق پارچه و جنس داخل کاپشن

موقع خرید کاپشن حتماً دقت نمایید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک وجود داشته باشد. در واقع همین عایق است که می‌تواند شما را در روزهای سرد زمستان، گرم نگه‌ دارد. کرک بهترین عایق گرمایی است. کرک یا پر از عایق‌هایی است که سال‌هاست در لباس‌های زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  نوجه داشته باشید، کاپشن‌هایی که دارای عایق پر هستند در صورت خیس شدن باید به خوبی خشک شود تا دوباره بتواند شما را به خوبی گرم کند.

سایز و تن‌خور کاپشن

اولین نکته برای انتخاب یک کاپشن مناسب اندازه و سایز کاپشن است.  همانطور که اشاره کردیم بهتر است اندازه کاپشن را مقداری بزرگتر از سایز فعلی خود بگیرید تا بتوانید در سال‌های آینده نیز از آن استفاده کنید و علاوه بر اینکه می‌توانید چند لایه لباس زیر آن بپوشید، به دلیل فضای اضافه، لایه عایقی ایجاد می‌گردد که باعث گرم کردن بیش‌تر بدنتان می‌گردد. بخاطر داشته باشید همه برندها سایزهای یکسان ندارند. هنگام امتحان کردن لباس این موضوع را هم در نظر بگیرید که زیر آن لباس‌های دیگر هم  ممکن است بپوشید؛ پس با توجه به آن اندازه مناسب کاپشن خود را انتخاب کنید.

 

ضد آب و باد: کمترین انتظاری که از کاپشن خود باید داشته باشید ضد آب و ضد باد بودن آن است. این ویژگی مربوط به رویهٔ کاپشن است که معمولاً از جنس نایلون یا پلی‌استر است. بعضی از برندها از فناوری نانو در ضد آب بودن کاپشن استفاده می‌کنند. البته همین جنس نایلونی کاپشن را در برابر آتش حساس می‌کند. پس اگر کنار آتش هستید مراقب کاپشن خود باشید.

 

محافظ زیپ: در بعضی از کاپشن‌ها تکه پارچه‌ای جلوی زیر قرار دارد که معمولاً با دکمه بسته می‌شود. این تکه پارچه جلوی نفوذ باد و سرما را می‌گیرد. دقت کنید که زیپ کاپشن محافظ داشته باشد تا باد از لابه‌لای آن نفوذ نکند.

 

جیب: شاید کمی پیش پا افتاده و ساده باشد، اما جیب‌های کاپشن بخش مهمی از آن است. کاپشن‌ باید جیب به نسبت بزرگ و گرمی داشته باشد تا در سرمای زمستان بتواند دستان شما را گرم نگه دارد. از طرفی جیب‌های بیشتر برایتان مزیت محسوب می‌شود تا وسایل بیشتری را در کاپشن خود جای دهید.

 

طول کاپشن: هرچقدر کاپشن‌تان بلندتر باشد شما را بیشتر گرم می‌کند. معمولاً کاپشن‌ها کوتاه هستند و برای لباس گرم بلند از پالتو استفاده می‌شود. اما کاپشن‌های، مخصوصاً از نوع زنانه، نیز رایج شده است. اگر خیلی سرمایی هستید و یا در مناطق سرد زندگی می‌کنید، کاپشن‌های بلند بیشتر در گرم نگه‌داشتن شما بهتان کمک می‌کند.

 

درزها: درز کاپشن باید به خوبی دوخته و مهر و موم شده باشد. دوخت‌ها نباید به آستر و عایق برسند. حواستان باشد که موقع باد شدید همین درزها ممکن است باعث دردسر شما شود. همیشه موقع خرید رویه ودرزهای کاپشن را خوب بررسی کنید تا ایراد و شکافی نداشته باشد.

اما آخرین گروه از کاپشن‌های زمستانی، همان کاپشن‌های ضخیم و سنگین است، که معمولا به نام پارکا از آن‌ها یاد می‌شود. درواقع این کاپشن از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین لباس‌هایی است که در زمستان‌های سرد و سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های پارکاها می‌توان به وزن بالا، حفظ گرمای زیاد به دلیل استفاده از پارچه عایق‌ و در بسیاری از موارد ضد آب بودن آن اشاره کرد. همانطور که گفتیم، موارد استفاده از این نوع کاپشن در سرمای بسیار شدید، به‌خصوص در قطب‌هاست.

معمولا در قسمت کلاه کاپشن از خز استفاده شده تا علاوه بر زیبایی ظاهری، گرمای فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. اگر قصد دارید، برای مدت‌زمان طولانی بیرون از خانه و در فضای باز آن هم در هوای بسیار سرد باشید، پارکاها بهترین گزینه هستند. اکثر پارکاها ضدآب با قابلیت تنفس بالا هستند که از مهم‌ترین فاکتور‌ها در یک کاپشن ایده‌آل و مناسب است.

عایق کاپشن:

عایق کاپشن از سه نوع عایق تشکیل شده است: پر، الیف مصنوعی و الیاف ترکیبی. بدون توجه به نوع عایق بندی، عملکرد آن‌ها یکسان است، آن‌ها حرارت بدن شما را در خود محبوس می‌کنند تا به وسیله‌ی آن، شما را گرم نگه دارند.هر چه ضخامت و کیفیت این عایق بیشتر باشد، گرم‌تر خواهید ماند.

پر، مدت‌های مدیدی است که به عنوان یک عایق محبوب شناخته می‌شود و هنوز هم استانداردی طلایی برای پوشاک زمستانی محسوب می‌شود. در صورت مراقبت درست، این الیاف می‌تواند کیفیت خود را طی سال‌ها حفظ کند، همچنین پر سبک است و در ابعاد کوچکی فشرده می‌شود. تنها نقطه‌ی ضعف پر، هنگام خیسی آشکار می‌شود که عملکرد ضعیفی در این موقعیت دارد، کیفیت عایق بودن خود را از دست می‌دهد.

این مدل برای بازگشتن به سطح کیفی مورد انتظار، باید کاملا خشک شود. به همین دلیل، تولید کنندگان پوشاک زمستانی ، الیاف پر را با لایه های ضدآب قوی می‌پوشانند. در هنگام خرید پوشاکی از جنس پر، از جنس و کیفیت رویه‌ی آن، مطمئن شوید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست