Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 آذر 1401

تاریخچه کفش کابویی چیست؟ ویژگی کفش کابو!

همه چی درباره کفش کابویی و تاریخچه آن !

کفاشی و ساخت کفش جزو آن دسته از هنرهای دستی است که پیدایش آن به حداقل ۳۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد؛ با این حال مرور تاریخچۀ کفش های غرب وحشی که بصورت بوت یا همان چکمه های کابوی ها بوده اند از جذابیت خاصی برخوردار است.

 

در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای وبسایت نیازکو آماده شده است، مروری بر تاریخچه پیدایش بوت ها و چکمه ها خواهیم داشت، با ما همراه باشید!

 

تاریخچه ساخت بوت

صنعت کفش و به طور خاص ساخت کفش بوت، مطابق افسانه  به زمان سنت کریسپین، St. Crispin، باز می‌گردد؛ وی پدر صنعت کفش سازی به شمار می‌آید.

 

کریسپین در قرن سوم و در یک خانوادۀ ثروتمند رومی متولد شد که خیلی زود به دین مسیحیت روی آورد. از آنجایی که این شیوۀ زندگی برای یک رومی اصیل مورد قبول نبود، از طرف خانوادۀ خود طرد شد. به همین دلیل کریسپین مجبور شد که به اصل خود بازگردد و یک کفاش شد.

 

سنت هوگ، St. Hugh، همتای انگلیسی کریسپین نیز پسر ارویراگوس، Arviragus (پادشاه Powisland) بود و با پرنسس کریستین، Christian، ازدواج کرد. همسر او موجب شد تا هوگ به دین مسیحیت روی آورد و مشابه داستان زندگی کریسپین، او نیز در نهایت به یک فرد فقیر کفاش تبدیل شد

 

. ظاهراً Hugh و همسرش در سال ۳۰۰ به دلیل ظلم و ستم از دنیا رفتند. پس از مرگ Hugh (که به دار آویخته شد)، دوستانش بدن او را از چوبۀ دار به پایین کشیدند و استخوان‌هایش را خشک کردند و به عنوان ابزاری برای ساخت کفش مورد استفاده قرار دادند؛ به طوری که چندین سال بعد نیز جعبۀ ابزار سازندگان کفش به استخوان‌های سنت هوگ، St. Hugh، نام‌گذاری شده بود.

 

موضوع مشترکی که در مورد این داستان‌ها و بسیاری دیگر از داستان زندگی سازندگان کفش صادق است، اصالت خانوادگی ایشان است. در واقع اولین اطلاعاتی که در مورد استفاده از کفش‌های پاشنه بلند موجود است مربوط به اسب سواری آقایان است. در حقیقت این اسب سواران توصیف کنندۀ قبایل مغول بودند که در حملات خود کفش‌های با پاشنۀ چوبی قرمز روشن می‌پوشیدند.

 

از آنجایی که داشتن اسب و مراقبت از او نیازمند ثروت است و به این دلیل که مردان سوار بر اسب معمولاً بالاتر از سایر افراد دیده می‌شدند، سوارکاران و در نتیجه کفش پاشنه بلند به ابزاری برای معرفی اصالت خانوادگی افراد مبدل شد؛ بنابراین امروزه نیز برای توصیف افراد ثروتمند یا اشرافی در زبان انگلیسی از اصطلاح well-heeled استفاده می‌شود.

 

شوالیه‌های استوارت، Stuart،  که در طول دورۀ Cromwellian به آمریکا مهاجرت کردند؛ این سوارکاران چکمه های پاشنه بلند خود را که تا ران پا بالا می آمد نیز با خود به آمریکا بردند. قبل و بعد از جنگ‌های داخلی بسیاری از مردم جنوب به تگزاس مهاجرت کردند و یا به غرب رفتند تا از ویرانی‌های حاصل از جنگ فرار کنند؛ بنابراین مفهوم کفش پاشنه بلند را با خود به آن نواحی بردند.

 

در سال ۱۷۹۰ بوت‌هایی معرفی شدند که به عنوان کفش‌هایی با پاشنه کوتاه‌تر شناخته می‌شدند و با شروع قرن جدید در میان مردم و حتی بانوان بسیار محبوبیت یافتند. در سال ۱۸۱۵، Arthur Wellsley، نخستین دوک Wellington، ناپلئون را در واترلو شکست داد که در پی این پیروزی بوت‌های Wellington در میان مردم محبوب شدند. 

 

 

کابوی (Cowboy) به گاوچرانان یا گله بانان قدیمی آمریکا (غرب وحشی) در قدیم گفته می شد و از لباس و بوت های بلند مخصوصی استفاده می کردند و قدمت پوشش آنها به قرن نوزدهم بر می گردد و لازم بذکر است که امروزه نیز از این لباس و کفش ها در صنعت مد استفاده بسیاری می گردد.

 

 

لباس های یک کابوی متشکل از کلاه لبه دار، کت چرمی، کفش پاشنه دار ساق بلند مجهز به مهمیز، دستمال گردن و رو شلواری از جنس چرم بود. ساق های بلند کفش های کابوی آنها را در برابر مارهای سمی محافظت می کرد و همچنین نوک باریک این کفش ها باعث می شد تا سریعا پایشان را روی رکاب زین قرار داده و سوار اسب شوند.

 

چکمه کابوی ها معمولا از چرم طبیعی به صورت دست دوز ساخته می شد اما آنها برای جلوه دادن به این چکمه ها از پوست حیوانات دیگری مانند مار، تمساح، شترمرغ، فیل، گوزن و بوفالو نیز استفاده می کردند.

 

چکمه های کابوی ها دارای ویژگی های خاص ظاهری منحصر به خود هستند که می توان به نوک تیزی، مدل پاشنه، جنس چرم طبیعی، نقش های خاص روی چکمه و ساق های آزاد و بلند اشاره کرد.

 

  • کفش و بوت های مخصوص در استایل وسترن: بوت ها و کفش های وسترن طرح های خاصی از جمله نوک تیز بودن، مدل چرمی، مدل خاص پاشنه دارند. نقش و طرح روی کفش و ساق های بلند از ویژگی های بوت کابویی می باشد.

 

  • مدل های پانچوهای این سبک، پهلوهایشان بدون دوخت هستند و مثل یک شنل یا شال گردن میتوان بر روی شانه انداخت. بدون هیچ تردیدی،پانچوها محبوبترین و پرنفوذترین رکن اصلی در استایل کابوی امروزی می باشند. این پانچوها با شلوار اسکینی یا شورتک کوتاه و یک بوت بلند و کیف چرمی کوچک جذابیت فوق‌العاده ای را به شما می‌دهد.

 

اکسسوری‌های استایل کابویی چیست؟

طبیعتا اکسسوری‌ها در استایل کاوگرل جای ویژه‌ای دارند؛ اما نه هر اکسسوری! شما باید اکسسوری‌های متناسب با این سبک پوشش را انتخاب کنید. در اولین قدم باید به دنبال اکسسوری‌های چرمی با چاپ پوست مار یا پوست گاو باشید. البته که اکسسوری‌هایی با طرح‌های متفاوت و گلدوزی‌های منحصربه‌فرد در این استایل چشمگیرتر هستند.

 

اما از هرچیز که بگذریم در سبک کاوگرل کمربند مهم‌ترین اکسسوری شما است؛ زیرا جلوه خاصی به این سبک پوشش می‌دهد. از این رو اگر لباس شما نیاز به کمربند دارد، بهتر است به دنبال کمربند‌های چرمی با سگکی براق و طرح‌های تگزاسی باشید.

 

بهترین کفش کابوی زنانه را انتخاب کنید

از جمله چشم‌نوازترین کفش‌هایی که در استایل کاوگرل به آن نیاز دارید، چکمه گاوچرانی است. درواقع می‌توان ادعا کرد که این چکمه‌ها مهم‌ترین بخش تیپ و ظاهر کابوییتان خواهد بود. با یک جفت چکمه به سبک غربی به راحتی می‌توانید ظاهری هماهنگ و منحصربه‌فرد به سبک کاوگرل داشته باشید.

 

برای انتخابی درست بهتر است که سراغ چکمه‌هایی با طرح‌های خنثی بروید که سازگاری خوبی با انواع لباس و طبیعت اطراف خود دارد. البته برخی از چکمه‌هایی که در استایل کابوی دخترانه به وفور می‌بینیم، چکمه‌هایی با رنگ‌های پر جنب و جوش است.

 

معمولا این چکمه‌ها با خاتم‌کاری براق و طرح‌های برش خورده یا گلدوزی‌های ظریف طراحی و دوخته شده‌اند. درست است که این مدل چکمه‌ها جذابیت استایل شما را چند برابر می‌کنند، اما یادتان باشد که ست کردن چکمه‌های ساده برای شما آسان‌تر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست