Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آذر 1401

تاریخچه کوله پشتی چیست؟ ویژگی کوله پشتی!

همه چی درباره تاریخچه کوله پشتی !

جالب است که تا سال ها کوله پشتی برای کوهنوردی و طبیعت گردی استفاده می شد و دانش آموزان کتاب هایشان را با دست حمل می کردند.

 

کوله پشتی، می تواند برای افراد گوناگون کاربرد داشته باشد، از کارمندان حرفه ای، مسافران، گردشگران بین جاده ها گرفته تا دانش آموزان که کوله پشتی برای آنها بیش از هر گروه دیگری کاربرد دارد.

 

نوع نسبتا جدید کوله پشتی که حدود ۴۴ سال است که از عمر آن می گذرد، تفاوت های فراوانی را در مقایسه با انواع اولیه آن پیدا کرده یعنی از نوع چرمی کوله پشتی تا مدل جان اسپرت (JanSport)  آنها. در اینجا به بررسی این می پردازیم که دانش آموزان برای حمل کتاب هایشان و با گذشت زمان چه تفاوت هایی را تجربه کرده اند.

 

دانش آموزان در ابتدا تنها با بستن بندی به دور کتاب ها که می توانست از جنس چرم یا پارچه باشد، کتاب ها را در کنار هم قرار می دادند و به اصطلاح آنها را می بستند. به کارگرفتن این بندها تا سال ها ادامه پیدا کرد.

 

به عنوان مثال در یکی از فیلم های موزیکال کلاسیک به نام The Get Dow در سال ۱۹۷۰ میلادی (۱۳۴۹ شمسی) می بینیم که یکی از شخصیت های این فیلم به نام ازکل (Ezekiel) کتاب هایی را که با خود به مدرسه می برد دقیقا با همین بندها بسته است. اما این روش به طور ناگهانی از مد افتاد.

 

در طول قرن نوزدهم، عصر انقلاب صنعتی، روش ها و متدهای جدیدی اختراع شد که برای کیف ها استفاده می شد و منجر به تولید مدل ها و طرح های جدیدی شد. در واقع جیب، زیپ، دکمه و … به مرور زمان متدهایی بود که در کیف ها استفاده می شد. سپس کیف هایی با اندازه های جدید ایجاد شد تا مسافران بتوانند وسیله هایی بیشتری در آن جای دهند و به راحتی سفر کنند.

 

در قرن بیستم مد و فشن به میان آمد و کیف دستی در همان زمان تکامل یافت. همچنین آزادی زنان موثرترین عامل در شکل گرفتن کیف دستی بود، زیرا هرچه زنان بیشتر در رفت و آمد بودند و تعداد زنان شاغل بالاتر بود، نیاز به کیف های کاربردی بیشتر شد. کیف هایی که بتواند نیازهای آنان را برای قرارگیری لوازم، برآورده کند. این امر باعث شد تا کیف های چرمی و جنس های دیگر برای مهمانی، پیاده روی و … به کار بروند و کیسه های پلاستیکی برای خرید استفاده شوند.

 

زیر و بم یک کوله پشتی خوب و بادوام

رعایت وزن یک کوله پشتی باعث پیشگیری از آسیب های جدی از جمله گردن، ستون فقرات و کمر می شود. اگر وزن یک کوله پشتی به 9 کیلوگرم یا بیشتر برسد برای سلامت بدن مشکل آفرین است و ضرر جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

 

کوله پشتی برای خانم ها

با توجه به تفاوت استخوان بندی خانم ها و آقایان حتما باید به وزن و سبک بودن یک کوله پشتی دقت حاصل شود. استخوان بندی آقایان نسبت به خانم ها تا حد معینی درشت تر است و طول و عرض پشت خانم ها نسبت به آقایان قدری کمتر است به خاطر همین امروزه برخی از سازندگان کوله پشتی ها ساختار باریک به شکل SL و استانداردی طراحی می کنند تا ضرری به سلامت و جسم فرد وارد نشود

 

کیف بهتر است یا کوله پشتی؟

بیش تر افراد به ویژه جوانان و کودکان ترجیح می دهند از کیف هایی که به آن ها کوله پشتی می گویند استفاده کنند. کوله پشتی اغلب کیفی است از جنس کتان، چرم، نایلونی که می توان آن را به پشت انداخت.

 

متخصصان روماتولوژی با توجه به اینکه قوی ترین عضلات بدن، عضلات پشت و شکم هستند، کوله پشتی استاندارد را بیش تر توصیه می کنند چون وزن آن بین دو دست تقسیم می شود و به یک طرف فشاری وارد نمی کند. یکی از علل های مهم که کمرهای جوانان امروز درد می کند استفاده از کوله پشتی های نامناسب است پس باید در خرید یک کوله پشتی مناسب دقت بیش تری حاصل شود.

 

عوارض یک کوله پشتی نامناسب

کوله پشتی سنگین باعث می شود یک کودک بیش از حد پشت را قوس دار کند یا سرو تنه را به جلو خم کند. فشار بار وزن کوله، روی عضلات و پشت گردن باعث خستگی بیش از حد و آسیب آن ها به کمر و ستون فقرات می شود.

 

در صورتی که اگر از یک بند کوله استفاده کنید باعث تقارن ستون مهره ها و اختلال در توانایی طبیعی گیرندگی ضربه ستون مهره ها رخ می دهد

 

برگانز نروژ کوله پشتی

Ole F. Bergan در حال بازگشت از یک سفر شکار به خانه بود که تصمیم گرفت به اندازه کافی کافی بود،

 

او قصد داشت قاب چوبی سنتی نروژی را با مواد نرم یک گونی ترکیب کند.

 

او به زودی متوجه شد که باید توس را که استفاده می کرد کاغذ a3 با فولاد لوله ای سبک که شکل پشت را دنبال می کرد ، جایگزین کند.

 

ثبت اختراع وی 25 سال طول کشید و در این مدت بسته های او در سراسر جهان سفر کردند

 

ویژگی های یک کوله پشتی استاندارد

به هنگام استفاده از کوله پشتی میزان فشار کمتر از انواع دیگر کیف است. به همین علت بیشتر افراد در مقایسه با بقیه مدل های کیف، به خرید کوله پشتی ‌علاقه بیشتری نشان می دهند.
حال با هم ویژگی های کوله پشتی استاندارد را بررسی کنیم:

 

۱- جنس:  کوله ها می توانند از کتان، پارچه، پلی استر، برزنت و چرم باشند. هریک از این جنس‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد؛ مثلا کوله‌های بزرنتی به دلیل سبک بودن در عین استحکام و نیز تنوع رنگ بیشتر، طرافداران زیادی دارند.

 

از سوی دیگر برخی کوله‌های کتان را می‌پسندند زیرا پارچه‌ی زیباتری دارد. برخی نیز چرم را می‌پسندند. کتان و چرم از نظر تنوع رنگ به پای برزنت و پلی استر نمی‌رسد. کوله‌های پارچه‌ای غیرکتانی نیز تنوع خوبی در طرح و رنگ دارند اما جنس آن‌ها لطیف‌تر است و ممکن است دوام دیگر جنس‌ها را نداشته باشند.

 

۲- اندازه: از ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد، ابعاد کوله پشتی است که باید متناسب با جثه فرد انتخاب شود. توصیه می کنیم در هنگام انتخاب سایز کوله پشتی دقت داشته باشید و بر اساس نیاز و متناسب با توان حمل آن را انتخاب کنید. یک کوله‌ی بزرگ، لزوما بهترین کوله پشتی برای شما نیست.

 

بهتر است افراد ریز نقش از کوله‌هایی ظریف‌تر و با بند کوتاه‌تر استفاده کنند. همچنین افراد بلندقد نباید از کوله‌هایی دارای بند کوتاه استفاده کنند. زیرا در این صورت کوله پشتی در جای صحیحی قرار نخواهد گرفت. علاوه‌براین باید به مقدار وسایلی که قصد حمل آن را دارید،  توجه داشته باشید. ویژگی‌های کوله پشتی مناسب برای کوهنوردی با ویژگی‌های کوله‌ی سفری یا کوله دانش‌آموزی و دانش‌جویی فرق دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست