Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 آبان 1401

تاریخچه گوشواره چیست ؟ اکسسوری گوشواره!

همه چی درباره تاریخچه گوشواره!

تاریخچه گوشواره برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. چون گوشواره از جمله جواهرات محبوب انسان‌ها از زمان‌های گذشته تا به امروز است که در فرهنگ‌های مختلف با هدف‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. جالب است بدانید که این وسیله‌ی زینتی اول مختص مردها بوده. اما به مرور زنان نیز به استفاده از گوشواره روی آورده‌اند.

 

نگاهی کوتاه به انواع گوشواره و کاربرد آنها

گوشواره یکی از قدیمی‌ترین و درعین حال پرطرفدارترین مصنوعات زینتی محسوب می‌شود که مردم با فرهنگ‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. در گذشته از گوشواره با سه هدف اصلی شامل قدرت، بردگی و زینت استفاده می‌شده است. اما امروزه فقط جنبه‌ی زینتی دارد.

 

 

 

گوشواره با مواد گوناگونی ساخته می‌شود و فلزات مختلفی هم برای ساخت آن استفاده می‌شود. از طلای ۱۸ عیار و پلاتین گرفته تا تیتانیوم، مس و نقره استرلینگ. اما فارغ از جنس گوشواره، این وسیله‌ی زینتی انواع مختلفی هم دارد که به طور مختصر در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

 

  • گوشواره کلیپسی (Clip-on): یک کلیپس محکم که گوشواره به آن چسبیده، لاله گوش را می‌گیرد و در جای خود ثابت نگه می‌دارد.

 

  • گوشواره میخی (Stud): پین (میخ) آن در پشت نرمه گوش قفل می‌شود. این نوع گوشواره معمولاً کوچک است.

 

  • گوشواره حلقه ایی (Hoop): درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد و دور نرمه‌ی گوش حلقه می‌شود.

 

  • گوشواره آویز (Drop): می‌توانند تماماً فلزی یا ترکیبی از فلز و جواهر باشند.

 

  • گوشواره آویز چندشاخه (Chandelier): طرحی پیچیده‌تر و شلوغ‌تر از آویزهای معمولی دارد.

 

  • گوشواره رشته‌ای (Threader): طراحی زنجیرمانند و ساده‌ای دارد. از پشت گوش آویزان می‌شود. این گوشواره‌ها قفل ندارند.

 

  • گوشواره هاگی (Huggie): دو انتهای گوشواره به هم می‌رسند و اصطلاحاً همدیگر را در آغوش می‌کشند.

 

  • دکمه گوش (Ear Cuff): همانند گوشواره‌های کلیپسی به سوراخ گوش نیاز ندارند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از گوش بیرونی آویزان شوند.

 

گوشواره در زمان های قدیم

ممکن است این سخن شما را شگفت زده کند که بدانید در زمان های قدیم گوشواره ها بیشتر توسط مردان استفاده می شد تا زنان. محبوبیت این زینت مردانه به بیش از ۷۰۰۰ سال در آسیای باستان باز می گردد. اعضای طبقه بالاتر از گوشواره ها به عنوان نمادی برای نشان دادن تعلق آنها به ثروت استفاده می کردند. اما در حالی که داشتن طبقه اجتماعی بالاتر با استفاده از گوشواره در آسیای باستان، در روم باستان و سایر مناطق رواج داشت، در بسیاری از مناطق دیگر نیز از گوشواره ها تنها به هدف زینت دادن گوش استفاده می کردند.

 

گوشواره ها سال ها قبل از میلاد مسیح

تاریخچه گوشواره های مناسب جهت گوش های سوراخ دار، اولین بار در خاورمیانه از اوایل ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته و بیان شدند. و هدف آنها ارائه سرنخ سریع و آسان از جوامع اولیه و در مورد هویت مذهبی، سیاسی یا قبیله ای پوشنده های گوشواره بوده است. گوشواره ها همچنین شاخصی از وضعیت اجتماعی افراد در جامعه بود و توسط افرادی که قدرت را در اختیار داشتند، در مقابل افرادی که به عنوان برچسب حقارت و شرم گوشواره را توسط کسانی که آنها را به بردگی گرفته بودند به گوش می کردند، به عنوان وسیله تفاخر پوشیده می شدند.

 

گوشواره ها در طول قرون وسطی

گوشواره در اصل از فلزاتی ساخته می شد که می توانستند خم شوند، صاف شوند و به صورت طرح ها و حلقه های منحصر بفرد پیچیده شوند. در قرن دوم میلادی با معرفی انواع سنگ های قیمتی، گوشواره ها با ظرافت بیشتری ارائه شدند. در طی قرون وسطی در اروپا، هیجان گوش های شیک پوش با استفاده از گوشواره های زیبا، که با حضور نخبگان جامعه روبرو شده بود، استفاده از این سبک مد، به طور کامل هرگونه تزئینی را که از لاله گوش فرد آویزان شود یا باعث قرار گرفتن آن در زیر کلاه و گیر کردن به تار های مو شود را رد می کرد.

 

گوشواره های امروزی

امروزه گوشواره ها از طیف وسیعی از فرهنگ ها و سبک های مختلف در میان زنان و مردان، مورد توجه هستند. انواع مختلفی از گوشواره ها وجود دارد و همچنین روش های مختلفی برای اتصال یا آویزان کردن آنها به گوش وجود دارد. از گذشته تا حال، طراحی گوشواره مسیری طولانی را طی کرده است، و یک طراح بزرگ هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی بهترین جواهرات، همیشه نوع و کیفیت سنگ قیمتی، فلز بکار رفته و اندازه هر سنگ را در نظر می گیرد خرید گوشواره طلا با کیفیت خوب به این معنی است که گرچه سنگ های قیمتی بکار رفته در این گوشواره تمام زیبایی و جذابیت آن را نشان می دهند، شما می توانید از پوشیدن آن لذت ببرید و با استفاده متناسب با مدل مو و در کنار دیگر اکسسوری ها، جلوه زیباتری به آن ببخشید.

 

اندازه گوشواره ها

در این دوره با افزایش محبوبیت صنعت مد، در گوشواره ها جذابیت بیشتری ایجاد شد و زیورآلات گوش بالاترین محبوبیت خود را به دست آوردند. زنان در هر سنی به دنبال یادگیری نحوه استفاده از گوشواره برای تقلید از سبک ها و گرایش های ستاره های مورد علاقه خود هستند. اندازه گوشواره ها در هر مکانی متفاوت است، به طور مثال گل میخ های فلزی یا نگین دار می توانند به اندازه نصف نوک پاک کن ته مداد تا سایز های بزرگ باشند و فضای بین پایین لوب های گوش تا بالای شانه ها را پر کنند. در تمدن های ابتدایی تر، مانند مناطقی از آفریقا، به طور متوالی گوشواره های سنگین تری برای گوش های دختران جوان استفاده می شود تا لوب های گوش آنها برای مدتی کشیده تر شود تا بر طبق فرهنگ و سلایقشان، زیبایی زنانه حاصل شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست