Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مهر 1401

تعمیر کردن زیپ لباس چگونه است؟ + روان کردن زیپ چیست؟

همه چیز در رابطه با روان کردن و تعمیر کردن زیپ لباس

گیر کردن زیپ خیلی کلافه کننده است، بخصوص وقتی که تویکاپشن‌تان گیر می‌افتید و تا زیپ باز نشود نمی‌توانید خلاص شوید. بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از یک مداد سیاه معمولی است. گرافیت نوک مداد را روی دندانه زیپ بمالید و این کار را آن قدر ادامه دهید تا زیپ آزاد شود.

اگر این روش جواب نداد، می‌توانید از یک ماده روان کننده کمک بگیرید. مایع شیشه شور (اصطلاح رایج برای مایع شیشه شوی) برای این کار مناسب است چون پایه روغنی ندارد و لباس شما را لک نمی‌کند. ولی شما می‌توانید از صابون یا وازلین نیز برای این کار استفاده کنید. ماده روان کننده را ذره ذره روی دندانه‌های زیپ بریزید و زیپ را کمی بکشید، دوباره کمی مایع روان کننده بریزید و همینطور ادامه دهید تا زیپ کاملاً آزاد شود. این روش به خصوص در مواقعی که پارچه لای زیپ گیر کرده به کار می آید

دندانه‌های زیپ جفت نمی‌شوند

یکی از رایج‌ترین مشکلات زیپ، در رفتن و جفت نشدن دندانه‌های آن است. دلایل مختلفی باعث این اتفاق می شوند. گاهی استفاده از نوک مداد یا صابون که در روش قبلی گفته شد دندانه‌ها را به اندازه کافی روان می‌کند تا دوباره درست کار کنند.

اگر این روش اثر نکرد، ممکن است زیپ دچار ایراد شده باشد. در این حالت باید موارد زیر چک شوند:

چک کنید که پارچه یا نخ لای زیپ گیر نکرده باشد.

دندانه‌ها را وارسی کنید. اگر هر یک از دندانه های زیپ خم شده بود، با انبردست آن را صاف کنید. سر زیپ را چک کنید. گاهی به مرور زمان سر زیپ شل شده و دندانه‌ها را خوب جفت نمی‌کند. با انبردست دهانه سرزیپ را تنگ کنید تا دندانه‌ها را خوب نگه دارد.

تعمیر زیپ را چگونه انجام دهیم

تعمیر زیپ شلوار جین کمی سخت‌تر است. ممکن است لازم باشد بست فلزی انتهای زیپ را با کمک یک وسیله نوک تیز جدا کنید و به کمک چند کوک انتهای زیپ را بدوزید تا دندانه‌ها بهتر جفت شوند. اگر قسمتی از دندانه‌های زیپ افتاده اند، زیپ را تا آن قسمت بدوزید. این باعث می‌شود که زیپ از آن قسمت به بعد بدون مشکل باز و بسته خواهد شد. در غیر این صورت باید زیپ به کلی عوض شود.

زیپ باز می‌ماند

یکی از مشکلات رایج شلوار، باز شدن زیپ آن است. متاسفانه این زیپ را نمی‌توانید تعمیر کنید ولی می توانید موقتاً مشکل را حل کنید. یک حلقه جاکلیدی را از زیپ رد کنید و آن را به دکمه شلوارتان محکم کنید. این کار جلوی پایین آمدن زیپ را می‌گیرد. برای انعطاف پذیری بیشتر می‌توانید از کش پلاستیکی نیز استفاده کنید.

از روان کننده برای درست کردن زیپ گیر کرده خود استفاده کنید تا مشکلتان حل شود 

زمانی که زیپ کاپشن یا کیف تان تکان نمی خورد ، روان کننده می تواند آن را به حرکت در آورد. گرافیت را روی دندانه های زیپ بمالید تا روان شود. توجه داشته باشید که مداد را در امتداد دندانه های زیپ بالا و پایین بکشید بعد سر زیپ را به آرامی بالا و پایین بکشید.

شستن زیپ و روان کننده آن برای تعمیر زیپ معیوب

ممکن است کثیفی و آلودگی باعث خرابی و گیر کردن زیپ کیف، کاپشن و … شما شده باشد. پس اگر گرافیت و صابون لباسشویی کارساز نبود، باید وسیله تان را بشورید و مجدد تلاش کنید. گاهی شستن آن باعث درست شدن زیپ گیر کرده کاپشن یا شلوارتان می شود. بعد از شستن آن، از روان کننده بیشتری استفاده کنید و وسیله مورد نظرتان را به تنهایی بشورید.

استفاده از صابون شستشو برای تعمیر زیپ خراب

اگر گرافیت کارساز نبود، از یک تکه صابون لباسشویی برای تعمیر زیپ خراب کیف استفاده کنید. صابون روان کنندگی بیشتری به زیپ تان می دهد. برای روان کردن زیپ گیر کرده خود مراحل زیر را انجا دهید:

  • مقدار کمی صابون مایع یا پودر صابون را در ظرف کوچکی بریزید.
  • مقدار کمی آب به آن اضافه کنید.
  • پارچه یا اسفنج را در محلول صابون قرار داده.
  • پارچه خیس شده را به آرامی به دندانه های زیپ گیرکرده بمالید.
  • سپس زیپ را به آرامی باز و بسته کنید. ممکن است زیپ کمی تکان بخورد. اگر این اتفاق افتاد، تلاش کنید تا سر زیپ را در جهت اصلی اش قرار داده و کار را تکرار کنید.

نحوه جا انداختن سر زیپ

برای حرکت دادن زیپ گیر کرده باید نیروی زیادی صرف کنید. اگر از انبر به عنوان اهرم استفاده کنید باید مراقب باشید که زیپ بیش از حد آسیب نبیند. یادتان نرود که شما به طور کامل به دندانه های زیپ دسترسی ندارید و نمی توانید سر زیپ را بدون از بین بردن گیر آن بررسی کنید.

روش درست کردن سر زیپ

بعد از تعمیر یا جایگزینی سر زیپ، باید آن را درون دندانه های زیپ باز گردانید. وقتی سر زیپ را تعویض کردید مطمئن شوید که :

  • از زیر سر زیپ، آن طرفی که مربع هست را تعیین کرده اید.
  • دندانه های بالای زیپ را داخل سر زیپ کنید.
  • اگر لازم باشد، از یک پیچ گوشتی برای وارد کردن دندانه ها به درون شکاف استفاده کنید.
  • سر زیپ را تکان و فشار دهید تا زمانی که به انتهای زیپ برسد.

گیره استوپ بزرگ تری به زیپ گیر کرده وصل کنید

با قرار دادن یک گیره تازه و بزرگتر، قادر خواهید بود دندانه های مورد نیاز را به طور کامل پوشش دهید. بنابراین، زیپ به طول معمول عمل خواهد کرد و دیگر خراب نخواهد شد.

  • گیره های استوپ زیپ با میلیمتر اندازه گیری می شوند که با اندازه گیری عرض زیپ بسته شده انجام می گیرد.
  • پوشاک را به سمت بیرون آن برگردانید.
  • دندانه های چنگک مانند گیره استوپ زیپ را درون پارچه ، مستقیما بالای استوپ های قبلی فشار دهید – استوپ جدید دندانه های زیپ خراب شده توسط قبلی را می پوشاند.
  • لباس را به پشت برگردانید و چک کنید که استوپ دقیقا عمود بر زیپ باشد.
  • چنگال ها را با استفاده از یک انبر دست ببندید.

تعمیر زیپی که گیر کرده است با بیرون کشیدن پارچه

۱- زیپ را بررسی کنید. به پشت و جلوی زیپ نگاه کنید که پارچه‌ای مسیر آن را نبسته باشد. ابتدا و انتهای مانع را بیابید.

۲- سعی کنید پارچه را از مسیر زیپ خارج کنید. سعی کنید پارچه را محکم و به آرامی شل کنید. ابتدا به آرامی مانع را بکشید و تا پائین پارچه‌ای که گیر کرده است، این کار را انجام دهید.

۳- زیپ را باز و بسته کنید. برای رفع کردن مانع شاید نیاز به حرکت دادن زیپ کافی باشد. سعی کنید زیپ را به آرامی باز کرده و همزمان، پارچه را نیز به بیرون بکشید. دقت کنید که محکم نکشید وگرنه پارچه‌ی ‌لباس آسیب دیده و پاره می‌شود.

۴- موقعیت را مجدداً ارزیابی کنید. اگر نمی‌توانید پارچه را شل کنید و یا تغییری مثبت در عملکرد زیپ ایجاد نمائید، شاید نیاز باشد راه دیگری را امتحان کرده و یا کلاً زیپ را جایگزین کنید. در ادامه، روش‌های دیگری نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید پیش از جایگزین کردن زیپ، امتحان کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست