Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
21 آذر 1401

تعیین سایز پابند چگونه است؟ + پابند چیست؟

پابند چیست و چه خواص و مفاهیمی دارد؟

پابند طلا یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی است که اغلب خانم‌ها و تعداد محدودی از آقایان در سال‌های اخیر زیاد استفاده می‌کنند. این وسیله زینتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ئ از جنس‌های متفاوتی تهیه و عرضه می‌شود.

 

برخلاف تصور برخی از مردم، پابند به هیچ عنوان یک مد جدید نیست و از دوران باستان در میان مردم از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

 

قرن‌هاست که دختران هندی خلخال به پا می‌بندند. این آذین پا در زبان هندی به نام‌های «نُپور» و «پاتیلو» شهرت دارد.

 

در کشوری همچون آمریکا، از دهه ۱۹۳۰ میلادی تا اواخر قرن بیستم، پابند در طرح‌های رسمی و غیررسمی مورد استفاده زنان و دختران قرار می‌گرفت و وسیله‌ای زینتی بشمار می‌رفت.

 

همچنین زنان مصری نیز از دوران «ما قبل تاریخ مصر» از پا بند برای زینت پاهای خود بهره می‌گرفتند. پابندها در مصر باستان از مواد متنوع و در اشکال متفاوت ساخته می‌شدند. از فلزات بسیار گران‌قیمت همچون طلا که محبوب ثروتمندان بوده تا نقره و آهن که بیشتر مورد استفاده طبقه پایین و طبقه متوسط جامعه قرار داشته است.

 

البته شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه زنان مصری پا بند به پا نمی‌بندند زیرا در دین اسلام استفاده از خلخال در انظار عمومی گناه محسوب می‌شود.

 

برای اینکه از زیبایی پابند، این وسیله زینتی بهره‌مند شوید، باید سایز درست و مناسب آن باید را بدانید. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان سایز درست پابند را اندازه‌گیری کر، روش زیر را امتحان کنید.

 

اندازه استاندارد پابند برای زنان

۲۱.۵ سانتی‌متر / ۸.۵ اینچ (خیلی کوچک)

۲۳ سانتی‌متر / ۹ اینچ (کوچک) – رایج‌ترین سایز

۲۴.۱۵ سانتی‌متر / ۹.۵ اینچ (متوسط) – بسیار رایج

۲۵.۵ سانتی‌متر / ۱۰ اینچ (بزرگ)

 

بر اساس اصول راهنمای انتخاب سایز پابند، باید بدانید که پا بند باید کمی پایین‌تر از قوزک آویزان باشد. برای مشخص کردن اندازه دقیق و درست پابند نباید از کش یا بندهایی که کش می‌آیند استفاده کنید. متر پارچه‌ای، یا نوار (غیر کشی) را به‌گونه‌ای دور مچ بگیرید که کمی از قوزک پا پایین‌تر قرار بگیرد.

 

البته می‌توانید دور مچ را بدون اینکه آویزان باشد هم اندازه بگیرید و سپس به اندازه ۷ تا ۱۴ میلی‌متر به آن اضافه کنید. این میزان به این بستگی دارد که دوست دارید پابند چقدر از مچ پاهایتان آویزان باشد.

 

به طور مثال، اگر مچ پاهای شما ۲۱.۶ سانتی‌متر از باید پابند اندازه ۲۲ تا ۲۳ سانتی‌متر را انتخاب کنید.

 

پابندهای فلزی دو نوع متفاوت دارند:

  • انعطاف‌پذیر: این مدل‌ها در کشور هند به «پایال» مشهور هستند و اغلب از حلقه‌های زنجیر تشکیل شده است. به این زنجیرها، زنگوله‌های کوچکی هم متصل می‌شود تا وقتی فرد راه می‌رود صدای جالب‌توجهی ایجاد شود.

 

  • غیر قابل انعطاف: این پابندها اغلب از فلزهای مسطح و صاف که به حلقه تبدیل شده‌اند، ساخته می‌شوند. همان‌طور که از نامشان پیداست، ثابت هستند و انعطاف ندارند. بنابراین استفاده آسانی هم نخواهند داشت.

 

پابند از زمان باستان استفاده می‌شود

بعضی تصور می‌کنند که پابند یک نوع اکسسوری جدید است که استفاده از آن به تازگی رواج پیدا کرده و در قدیم استفاده از زیورآلاتی به این عنوان چندان مرسوم نبوده است. اما حقیقت با این تصور ذهنی تفاوت زیادی دارد.

پابند از زمان باستان استفاده می‌شود

پابند از دوران باستان از اهمیت زیادی در میان دختران و زنان برخوردار بوده است. حتماً نام خلخال هندی را شنیده‌اید؟ خلخال هندی هم یک نوع پابند محبوب و پرطرفدار در هند است که از قرن‌ها پیش توسط زنان و دختران هندی مورداستفاده قرار می‌گرفت. 

استفاده از این نوع زینت به هند ختم نمی‌شود. پابند از دهه ۱۹۳۰ در میان زنان و دختران آمریکایی رواج داشته است. در مصر هم زنان علاقه زیادی به استفاده از نوعی زینت برای پای خود داشتند و احتمالاً بیشترین تنوع در ساخت پابند را می‌توان به دوران ماقبل تاریخ مصر نسبت داد.

پابند طلا، نقره، مس و حتی پابند آهنی در اشکال مختلف و با طراحی‌های متنوع از محبوب‌ترین نوع اکسسوری در مصر باستان بود.

از انواع پابند و طراحی آن‌ها

این روزها محبوب‌ترین پابندها یا از جنس نقره و طلا هستند و یا در طراحی‌شان از یک آویز یا مهره طلا استفاده شده است. البته پابندهای دیگری هم از جنس چرم، پلاستیک، پابندهای بافت و پابندهای پارچه‌ای وجود دارد که نمونه‌های ارزان‌تری برای اضافه کردن این اکسسوری به استایل شخصی افراد هستند.

قبل از هر اقدامی برای خرید پابند بد نیست مسئله‌ای را در مورد پابندهای فلزی برای خود حل کنید. چه مسئله‌ای؟ این مهم است که بدانید انتخاب شما کدام نوع پابند فلزی است. فرم زنجیری و منعطف یا فرم حلقه‌ای و غیرمنعطف.

پابندهای فلزی معمولاً به دو شکل زنجیر و یا حلقه‌ای ساخته می‌شوند. انواع زنجیری کاربرد ساده‌تری دارند و معمولاً با آویزهایی تزئین می‌شوند. انواع حلقه‌ای این نوع پابند هم انعطاف ندارند و در نتیجه استفاده از آن‌ها کمی سخت‌تر از انواع زنجیری پابند است. انتخاب با شماست که کدام مورد را برای استفاده می‌پسندید.

روش صحیح در تعیین سایز پابند چیست؟

برای اینکه پابند به خوبی زینت‌بخش پای شما باشد باید در انتخاب سایز آن دقت کنید. تعیین سایز پابند اصلاً کار سختی نیست به شرط اینکه چند نکته را در این باره بدانید.

اندازه استاندارد پابند برای زنان بین ۸ تا ۱۰ اینچ و برای مردان حدود ۹ تا ۱۲ اینچ است. البته این اعداد می‌تواند برای افراد مختلف از این محدوده هم خارج شود. این محدوده تنها به عنوان استانداردترین اندازه‌ها در مورد انواع پابند مطرح است. حالا اگر می‌خواهید مناسب‌ترین سایز پابند را برای خودتان اندازه‌گیری کنید. کافیست مطابق توضیحاتی که در ادامه به شما می‌گوییم عمل کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست