Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 مهر 1401

تفاوت سویشرت با هودی در چیست؟ + ست کردن لباس هودی چگونه است؟

همه چیز در رابطه با تفاوت سویشرت و هودی

سویشرت و هودی دو مدل لباس گرم مناسب بهار و پاییز هستند که طی چندین سال گذشته در طرح و رنگ‌های متفاوت، مورد توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان در تمام سنین قرار گرفته است. با این حال بسیاری از مردم تفاوت و نام صحیح این دو لباس را نمی‌دانند و به اشتباه نام می‌برند.

هودی با به همراه کت یا ژاکت به تن کنید

ترکیب استایل زمستانه مردانه و زنانه متنوع‌تر از استایل فصل‌های دیگر است، چرا که شما می‌توانید یک لباس رسمی یا نیمه رسمی را به همراه یک لباس کژوال سِت کنید و متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید.
اگر می‌خواهید یک لباس گرم و جذاب در سرمای زمستان به تن کنید، ترکیب هودیِ کژوال و یک کت یا ژاکت رسمی، استایل شما را متمایز می‌کند. در این صورت شما باید تعادلی در رنگ هودی و کت ایجاد کنید.
کت و هودی وزن نسبتا سنگینی دارند. در این صورت بهتر است کت چرم سبکی انتخاب کنید، چرا که چرم به تنهایی جنس گرمی دارد.
اگر رنگ هودی شما خاکستری، طوسی یا یک رنگ خنثی است، می‌توانید یک شلوار مشکی کتان یا شلوار جین آبی انتخاب کنید و از اکسسوری‌های متفاوت استفاده کنید تا رنگ استایلتان یکنواخت نشود.

هودی را به همراه کاپشن به تن کنید

یکی از مرسوم‌ترین استایل‌های زمستانی که در میان جوان از محبوبیت بسیاری برخوردار است، ترکیب هودی و کاپشن است. هودی و کاپشن یک استایل کژوال و شهری است که دانشجویان می‌توانند با یک کوله‌پشتی اسپرت این ترکیب را کامل و جذاب کنند. ترکیب هودی و کاپشن، یک استایل کلاسیک نیست و ابتدا مورد توجه علاقمندان به استایل رپ قرار گرفت.
اگر می‌خواهید استایل خود را جذاب و چشمگیر کنید، یک هودی به رنگ کلاسیک، مانند طوسی یا مشکی انتخاب کنید و آن را با کاپشن مورد علاقه‌تان بپوشید. شما می‌توانید در انتخاب رنگ کاپشن، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد، قرمز و سرمه‌ای کاپشن، انتخاب متمایزی است.
علاوه بر این شما می‌توانید استایل خود را با یک شلوار جین مشکی یا آبی و یک جفت کفش اسپرت دخترانه یا پسرانه، جذاب کنید که در نتیجه یک استایل مدرن و گیرا خواهید داشت.

فرق هودی با سویشرت

برای درک بهتر تفاوت هودی و سویشرت ابتدا به معرفی اجمالی هودی و سویشرت می پردازیم. با ما همراه باشید.

هودی نوعی از پوشاک است که در رده لباس های زمستانی قرار می گیرد زیرا یک کلاه پشت لباس متصل است که ویژگی بارز آن می باشد. معمولا برای پوشاندن سر در برابر باد سرد یا برف استفاده می شود. همچنین دارای یک جیب یکسره در جلوی لباس می باشد. جنس هودی ها معمولا نخ یا پنبه می باشد و در بین نوجوانان و جوانان خیلی محبوب است و در انواع مختلفی وجود دارد که می تواند در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع هودی: 

  • هودی جلو بسته
  • هودی زیپ دار
  • هودی بلند
  •  هودی کوتاه
  • هودی اور سایز
  • هودی تو کرکی

هودی جلو بسته پر طرفدار ترین نوع هودی است که با لباس های مختلفی ست می شود و برای پوشیدن زیر کاپشن هم کاربرد دارد.
هودی برای اولین بار در دهه 1930 در نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ظاهر شد و به منظور مجهز کردن کارگران سردخانه در آن زمان به لباس کار، به دلیل ویژگی های راحت و گرمی که دارد مورد توجه ورزشکاران قرار گرفت و به زودی در بین دختران راگبی و ستاره های موسیقی محبوب شد و به تدریج به عنوان اولین انتخاب برای جوانان در ورزش های خیابانی تبدیل شده اند.

چه لباس هایی را با هودی و سویشرت ست کنیم؟

از آنجایی که هودی لباسی کاملا پوشیده است پس نمی توان آن را با پیراهن یقه دار پوشید زیرا هودی جایی برای آن ارائه نمی دهد. هودی معمولا با شلوار جین و مام استایل، زاپ دار، راسته ست می شود که جذابیتی بیشتری را ارئه می دهند. همچنین میتوان هودی را با دامن کوتاه پوشید که ظاهری دخترانه و راحت را به شما می دهد. از پوشیدن هودی بهمراه کت جین هم غافل نشوید.

در نهایت، برای ست کردن هودی شجاع و راحت باشید، به دلیل اینکه سبک این نوع لباس ها راحت و آزاد است به شما این اجازه را می دهد که مطابق سلیقه خود آنها را ست کنید.

ویژگی های کلی سویشرت و هودی

سویشرت در حقیقت یک پلیور آستین بلند است و دقیقاً مانند یک ژاکت کلاه دار قسمت بالای بدن و بازوها را می پوشاند. ماده اولیه پارچه های مورد استفاده برای تولید این دو نوع لباس ویژگی های کلی یکسانی دارند. بسته به نوع تولید کننده، این پارچه ها معمولاً دارای بافت کلاسیک تری فرانسوی یا سایر بافت های تریکو بوده، و معمولاً از الیاف نخی، پلاستیکی و غیره ساخته می شوند. اما وقتی پای مواد اولیه به میان می آید؛ می توان گفت که هیچ تفاوت شاخصی بین پارچه های مورد استفاده برای ساخت هودی و سویشرت وجود ندارد. یقه سویشرت را می توان به تنهایی و با یک لباس اضافی، مانند یک پیراهن یا یک تی شرت پوشید. از این نظر سویشرت شبیه هودی است؛ اما در مورد هودی نباید چیزی در زیر آن بپوشید که از بالا قابل مشاهده باشد (در ادامه مقاله در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد). جزئیات سویشرت معمولاً فاقد دکمه، گیره یا زیپ است؛ به همین دلیل لباس ساده تری محسوب می شود. از طرف دیگر، هودی نه تنها دارای یک کلاه اضافی است، بلکه دارای رشته های ریسمان مانندی است که از کلاه بیرون آمده و آن را محکم می کنند. برخی از هودی ها دارای زیپ هستند؛ بنابراین می توان آنها را به صورت باز پوشید. یکی دیگر از اختلافات جزئی که در طراحی هودی ها به چشم می خورد این است که هودی ها دارای یک جیب کانگروئی در جلو هستند؛ در حالیکه معمولاً چنین چیزی در سویشرت ها مشاهده نمی شود.

شرایط آب و هوایی سرد و بادی هم هودی و هم سویشرت برای روزهای سرد زمستان مناسب هستند؛ چون آنها به دلیل تشکیل شدن از پارچه های سنگین مانند پارچه های پنبه ای تری فرانسوی و دارا بودن بند در میان تنه و آستین ها، به خوبی بدن فرد را عایق بندی گرمایی می کنند. اما هودی به دلیل اینکه کلاه دار بوده، و از سر و گوش ها در برابر سرما محافظت کرده و آنها را گرم نگه می دارد، بیشتر به چشم می آید. اما حتی اگر کلاه هودی پوشیده نشود؛ باز هم به خوبی گردن فرد را گرم نگه می دارد. به همین دلیل هودی در چنین شرایط سختی، قطعاً یک سر و گردن بالاتر از سویشرت یقه گرد است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست