Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 آبان 1401

تمیز کردن عینک چگونه است؟ + نحوه تمیز کردن شیشه عینک!

همه چی درباره تمیز کردن عینک!

تمیز کردن شیشه عینک به طور روزانه، بهترین روش برای زیبا نگه داشتن عینک و جلوگیری از خراشیده شدن لنزهای آن است. اما در مورد شیوه درست تمیز کردن عینک یک راه درست وجود دارد و انبوهی از رو‌ش‌های نادرست.

 

برای تمیز کردن شیشه عینک و فریم آن، از روش‌های مطرح‌شده در این مقاله کمک گرفته و عینک خود را در شرایط عالی نگه دارید. هوم پلاس در این مقاله بهترین روش‌ها برای شستشوی عینک آفتابی و طبی و روش از بین بردن لکه روی شیشه عینک و شستن شیشه عینک با الکل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

علت کثیف شدن شیشه عینک

کثیف یا کدر شدن شیشه عینک می‌تواند چند دلیل مختلف داشته باشد؛ ممکن است شیشه عینک در اثر تماس با دست به لکه‌های چربی آلوده شده باشد، یا به دلیل نشستن بخار تنفس روی شیشه، به تدریج کدر شود. علت کثیف شدن شیشه عینک هر چه که باشد، راه حل آن ساده است: تمیز کردن شیشه عینک به شیوه صحیح.

 

اگر شیشه عینک شما هنگام حرکت بین محیط‌های گرم و سرد (یا در زمان استفاده از ماسک) دچار مه گرفتگی شود، تمیز کردن لنز عینک با استفاده از یک دستمال مرطوب یا اسپری ضد بخار می‌تواند گزینه خوبی برای بازگرداندن شفافیت به شیشه عینک شما باشد.

 

روش‌های شستشوی عینک آفتابی و طبی

برای تمیز کردن شیشه و قاب عینک خود، از دستورالعمل زیر استفاده کنید. روش زیر برای تمیز کردن شیشه عینک دودی، عینک ایمنی و عینک ورزشی نیز به خوبی کار می‌کند:

 

  1. دستان خود را شسته و خشک کنید

قبل از تمیز کردن عینک، دستان خود را کاملا شسته و خشک کنید. برای این کار از یک صابون بدون لوسیون و یک حوله تمیز و بدون پرز استفاده کنید.

 

  1. عینک را زیر جریان آرام آب شیر آبکشی کنید

با این کار، گرد و غبار و ذرات ریزی که می‌توانند هنگام تمیز کردن شیشه عینک، سطح لنز را خراش دهند از روی عینک شسته می‌شوند. از آنجا که آب داغ به پوشش محافظ برخی از عینک‌ها آسیب وارد می‌کند، برای آبکشی عینک از آب سرد استفاده کنید.

 

  1. بر روی هر لنز یک قطره مایع ظرفشویی بدون لوسیون بریزید

از آنجا که بیشتر برندهای مایع ظرفشویی بسیار غلیظ هستند و پاک کردن آن‌ها از شیشه عینک در پایان مراحل شستشو، بسیار وقت گیر و دشوار است، توصیه ما استفاده از مایع ظرفشویی هوم پلاس است. این مایع ظرفشویی به دلیل غلظت مناسب خود، سریعا و به راحتی از روی شیشه عینک پاک شده و اثری از آن بر روی لنزها باقی نمی‌ماند.

 

چرا تمیزی شیشه و فریم عینک اهمیت زیادی دارد؟

اگر از جمله افرادی باشید که زیاد از عینک استفاده می کنید و اصطلاحا همیشه آن را به چشم می زنید، حتما بارها و بارها با کثیفی زودهنگام شیشه های آن روبرو شده اید. عینک شما در طول روز در معرض انواع چربی ها، گرد و غبارها، مایعات مرطوب و مواردی از این دست قرار دارد و احتمال آلودگی آن بسیار بالا است. نکته ای که وجود دارد اینکه اگر عینک خود را به موقع تمیز نکنید، شیشه ها تار شده و دیدتان را با مشکل روبرو می سازد.

 

از سوی دیگر، به کار بردن روش های غیر استاندارد در هنگام تمیز کردن عینک، به شیشه های این وسیله آسیب وارد می کند و روی آنها خط و خش می اندازد. خط و خشی که روی شیشه های می افتد عملا برگشت ناپذیر است و به مرور زمان از کیفیت بینایی شما پشت عینک کم می کند. از این رو نه تنها نظافت عینک اهمیت بسیار بالایی دارد، بلکه استفاده از روش های استاندارد در هنگام نظافت نیز یک امر ضروری است.

 

چطور شیشه عینک را به طور حرفه ای تمیز کنیم؟

  • اولین قانون برای تمیز کردن لکه‌ های جزئی در طول روز این است که همیشه پارچه میکروفایبر نرم (که یک عینک پاک کن عالی است و برای شستشو با مواد نانو نیز بسیار کاربردی است) به همراه داشته باشید. در قدم بعدی به توصیه هایی که در ادامه مطلب نوشته ایم توجه کنید.

 

  • هرگز برای پاک کردن عینک از آمونیاک یا مواد شوینده شامل سفید کننده استفاده نکنید. همچنین استفاده از شیشه پاک کن‌ ها و سرکه نیز توصیه نمی‌شود. این مواد کاور لنز عینک را از بین می برند.

 

  • توجه کنید که دستمالی که عینکتان را با آن خشک می کنید، باید کاملا تمیز باشد و هیچ گرد و غباری نداشته باشد. ذرات گرد و خاک می توانند خش های متعددی را بر روی شیشه های عینک ایجاد کنند.

 

  • اگر تا کنون با گوشه لباستان عینک را تمیز می کردید، همین امروز آن را متوقف کنید. زیرا الیاف لباس ساینده هستند و روی شیشه خط می اندازند.

 

  • برای تمیز کردن عینک از دستمال کاغذی نیز استفاده نکنید. چون علاوه بر جا گذاشتن پرز روی عینک، شیشه را خش دار می‌کند.

 

  • در پایان مراحل تمیز کردن عینک طبی، مطمئن شوید که مایع ظرفشویی به طور کامل از روی لنزها پاک شده باشد، در غیر این صورت احتمال لکه شدن شیشه ها وجود دارد.

 

  • برای تمیز کردن بخش‌ های کوچک عینک که خیلی در دسترس نیستند (مثل پدهای بینی) از مسواک استفاده کنید. البته مراقب باشید که دندانه ‌های مسواک با عدسی عینک برخورد پیدا نکند و روی آن خش ایجاد نکنند.

 

شستن عینک با الکل ممنوع!

همین ابتدای امر تکلیف را روشن می‌کنیم. شما نباید برای تمیز کردن عینک خود از الکل استفاده کنید.

 

شستن عینک با الکل و نیز بسیاری دیگر از پاک‌کننده‌هایی که در ترکیبات آن‌ها الکل وجود دارد، می‌تواند به شیشه عینک آسیب بزند.

 

همچنین ممنوع است شوینده‌های شیمیایی یا طبیعی که در آن‌ها ترکیبات اسیدی وجود دارد.

 

مواد شیمیایی معمولا دارای آمونیاک و سفیدکننده هستند. تأثیر این مواد شدید است.

 

همین تأثیر را می‌توان در مواد طبیعی با اسید بالا (مثل آبلیمو و سرکه) هم یافت که همگی برای شیشه‌ی حساس عینک مضر و مخرب هستند.

 

شاید در وهله‌ی اول نتیجه‌ای که از الکل و سایر مواد پاک‌کننده می‌گیرید، رضایت‌بخش باشد زیرا ظاهرا لکه‌ها برطرف شده، اثری از چربی و غبار نیست و اتفاقا شیشه‌ی عینک به خوبی می‌درخشد.

 

اما دفعه‌ی بعد آلودگی با سرعت بیشتری روی شیشه می‌نشیند و کار به جایی می‌رسد که احساس می‌کنید طی روز باید به دفعات عینک خود را تمیز کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست