Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
25 آذر 1401

تونر پوست چیست ؟ نحوه استفاده از تونر!

مراقبت از پوست دغدغه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها است. دغدغه‌ای که قطعاً نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از تونر است که برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته مانده است

 

. در ادامه به سوالات پرطرفدار ” تونر چیست “، “چرا باید از تونر استفاده کنیم” و  “چگونه بهترین تونر را انتخاب کنیم” می‌پردازیم.

 

تونر صورت محصولی است که با هدف کاهش منافذ پوست، محکم کردن بافت پوست و از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه‌ی سطح پوست طراحی شده است. تونرها، با توجه به انواع مختلف پوست، در سه دسته‌ی زیر تولید می‌شوند:

 

  • تونر پوست چرب
  • تونر پوست خشک
  • تونر پوست مختلط یا معمولی

 

جالب است بدانید که قدرت پاک‌کنندگی تونر چندین برابر پاک‌کننده‌های معمولی است و به همین دلیل پس از مدتی استفاده از آن می‌توانید تغییرات چشم‌گیری در پوست صورت خود مشاهده کنید. در زمان انتخاب تونر باید به نوع پوست خود توجه کنید و اگر پوست حساسی دارید به سراغ تونرهای بدون الکل بروید.

 

کاربرد تونر پوست چیست و چگونه عمل می‌کند

تونر مخصوص افراد خاصی نیست و بهتر است همه از آن استفاده کنند. اگر جزو افرادی هستید که پوست‌تان همیشه چرب و روغنی به نظر می‌رسد، استفاده از تونر را حتما در برنامه بهداشت فردی خود قرار دهید چون تونر کمک می‌کند چربی بیش از حد و مزاحم پوست از بین برود

 

. اگر می‌خواهید در مورد کاربرد تونر بیشتر بدانید و با عملکرد این محصول آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

استفاده از تونر با کیفیت و تاثیر آن بر روی پوست صورت

اگر می‌خواهید تاثیرات مثبت تونر را روی پوستتان مشاهده کنید باید آن را با توجه به نوع پوست خود و نیازهای پوستی‌تان تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که حتما تونری را انتخاب و خریداری کنید که حاوی ترکیبات مفید و باکیفیت باشد و در آن مواد مضر به کار نرفته باشد

 

فواید استفاده از تونر صورت

در ادامه این مقاله همه فوایدی که تونر برای پوست شما خواهد داشت را توضیح می‌دهیم:

 

بسته شدن منافذ پوست

یکی از فواید استفاده از تونر، بسته شدن منافذ باز پوست صورت است. کافی ست کمی تونر روی یک پنبه‌ یا پد آرایشی ریخته و آن را بر روی پوست خود بکشید. این کار کمک می‌کند چربی‌های اضافی پوست‌ پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند. منافذ باز پوستی مکان مناسبی برای تجمع باکتری و آلودگی است.

 

این تجمع باعث بازتر شدن منافذ خواهند شد. علاوه بر این اگر منافذ باز داشته باشید، این منافذ هنگام آرایش کردن پوست شما را شبیه به پوست پرتقال نشان خواهد داد. پس تمیز کردن و انجام کارهایی که منجر به کوچک شدن منافذ باز می‌شوند را جدی بگیرید.

 

تنظیم کننده سطح PH پوست

پوست انسان اسیدی است اما صابون‌های شست و شوی صورت قلیایی هستند. پس زمانی که پوست خود را می‌شویید، تعادل آن بهم می‌خورد. در نتیجه بعد از شست و شو، پوست باید همه تلاش خود را کند تا به حالت عادی برگردد، اما اگر از یک تونر خوب استفاده کنید، پوست سریع به حالت تعادل برمی‌گردد.

 

 

دقت کنید که برای شستن صورت از شوینده محصوص همین کار استفاده کنید. صابون‌هایی هستند که چربی مفید پوست را از بین برده و در نتیجه پوستی خشک و قرمز برای شما به جا می‌گذارند.

 

مرطوب سازی پوست

فایده بعدی تونر این است که پوست شما را بیشتر آبرسانی کرده و باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. تونرها باعث جذب بهتر مرطوب کننده به عمق پوست می‌شوند

 

دقت کنید که تونر جایگزینی برای شستشو صورت نمی‌شود و به‌عنوان یک میان مرحله در روتین مراقبت از پوست مفید است. تونرها برای هدف قرار دادن مجموعه‌ای از نگرانی‌های پوستی از درمان آکنه گرفته تا جلوگیری از خشکی و پیری پوست، استفاده می‌شوند. تونرهای پوست چرب ترکیبی از اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک هستند درصورتی‌که تونرهای پوست خشک حاوی مواد آبرسان و حتی ترکیبی از سرم و لوسیون­های نرم‌کننده هستند

 

از بین بردن آکنه

آکنه بر روی پوست‌هایی به وجود می‌آید که دارای چربی زیادی بوده و منافذ آن‌ها بسته است. از آنجا که در تونرها از مواد شیمیایی همچون نیاسینامیدها، گلیکولیک ها و … استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانند مشکلات پوست چرب را حل کنند. زمانیکه از این محصول استفاده می کنید، به مرور آکنه ها کمتر شده و پوست شما روشن تر و شفاف تر خواهد شد.

 

 مرطوب کردن پوست

جذب رطوبت و حفظ آن یکی دیگر از مزایای استفاده از تونر پوست می‌باشد. این محصول با قدرت آبرسانی بالای خود،‌ برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، بسیار مفید است. تونرها بقایای آرایش را تمیز نموده و باعث می‌شوند تا رطوبت در پوست به دام بیفتد. لذا اینگونه پوست‌ها عموما مرطوب و سبک هستند.

 

محافظت کردن از پوست

محافظت کردن از پوست را می‌توان از دیگر مزایای استفاده از تونر صورت دانست. اگر شما بتوانید فضای خالی بین سلول‌های پوستی را به گونه‌ای پر کنید تا آلودگی وارد پوست نشود، توانسته‌اید بیشترین کمک را به مراقبت از پوست خود کنید. تونر می‌تواند از عهده این کار به خوبی برآید و مواد مضر پوست را به راحتی از بین ببرد.

 

معایب و عوارض جانبی تونر پوست

افرادی که عادت به استفاده از تونر صورت دارند، معمولا دو بار در روز، صبح ها و شب‌ها از آن استفاده می‌کنند. استفاده بیش از اندازه از تونرها باعث ایجاد حساسیت و التهاب می‌شود زیرا مواد تشکیل دهنده تونر می‌توانند به عنوان لایه بردار نیز عمل کنند.

 

از دیگر معایب استفاده از تونرها می‌توان به خشکی پوست اشاره کرد. این عارضه عموما در افرادی بروز می‌کند که پوست حساسی دارند.

 

لذا هر زمان که احساس کردید استفاده از تونر باعث کشیدگی و خشکی پوست شما شد، باید استفاده از آن را قطع کنید و در مقابل از نرم کننده‌ها و محصولات مناسب پوست خشک استفاده کنید.

 

گاها مشاهده شده است که افراد پس از استفاده از تونر، دچار قرمزی و خارش پوست می‌شوند. در این شرایط می‌توان از ژل‌های مخصوص و ضد التهاب بهره برد.

 

به طور مثال آلوئه ورا یکی از ژل‌های تاثیرگذار در این خصوص است. البته اگر مشاهده کردید که قرمزی و التهاب پوست شما زیاد است، لازم است تا سریعا صورت خود را با آب گرم شستشو داده و از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید. در موارد حاد قرص آنتی هیستامین نیز می‌تواند مفید باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست