Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 مهر 1401

تیز کردن قیچی خیاطی چگونه است؟ + نحوه بر طرف کردن کند شدن قیچی خیاطی!

همه چیز در رابطه با تیز کردن قیچی کند شده

استفاده مداوم از همه قیچی ها در نهایت می تواند باعث کند شدن لبه های آن شود و دیگر نمی توانید آن تیزی لبه های قیچی که از همان روز اول خریده بودید را احساس کنید.

تیز شدن قیچی

اگر با برش توسط این قیچی های کند مشکل پیدا کرده اید، ممکن است دلتان بخواهد یک عدد قیچی جدید تر بخرید.

بله برخی از افراد ترجیح دهند قیچی کهنه را دور بیندازند و یک قیچی نو بخرند در صورتی که به راحتی می توان تیغه های قیچی را در خانه تیز کرد

:تیز کردن قیچی با فویل آلومینیومی 

 1.  یک تکه فویل آلومینیومی آماده کنید. حدود 10 الی 15 سانتی متر آن را از طول تا کنید و چند بار این کار را انجام دهید تا فویل آلومینیومی ضخیم شود. هرچقدر که لایه های فویل آلومینیومیِ تا زده شده زیادتر باشد ، قیچی تیز تر خواهد شد.

 2. فویل را قیچی کنید. حالا فویل آلومینیومی را از طول برش دهید. به طوری که کل قیچی با فویل برخورد داشته باشد و از پایین تا بالای فویل را قیچی کنید. بسته به پهنای برش هایی که می زنید ، قیچی شما تیز تر می شود.

3.  در این مرحله قیچی را تمیز کنید. دوباره با استفاده از مقداری آب گرم و حوله کاغذی و یا همان دستمال آغشته شده به آب گرم، لبه های قیچی را تمیز کنید تا آلودگی های مربوط به آلومینیوم از روی آن برداشته شود.

تیز کردن قیچی با کاغذ سنباده 

 1. یک تکه کاغذ سمباده را بردارید. اگر می خواهید لبه قیچی نرم تر و روان تر باشد، کاغذ بزرگ تری را انتخاب کنید و سپس کاغذ سمباده را از وسط تا بزنید، به طوری که لبه های سفت و خشن آن بیرون بزند و سپس از قسمت همان لبه های کاغذ که بیرون زده است شروع به قیچی کردن کنید.

 2. در جهت طول کاغذ سنباده با قیچی حرکت کنید، حدود 10 الی 20 بار این کاغذ را به صورت طولی برش بزنید. قطعا متوجه تیزی لبه های قیچی خواهید شد. اجازه دهید که کل لبه های قیچی با کاغذ برخورد داشته باشد. این روش برای قیچی هایی مناسب است که میزان کندی آن ها معمولی است و به شدت کند نشده است.

 3. حالا باید روی قیچی را تمیز کنید. لبه های قیچی را با استفاده از یک حوله کاغذی مرطوب تمیز کنید تا تکه های کاغذ سنباده از روی آن برداشته شود و بتوانید از تیزی قیچی لذت ببرید.

باطری قلمی

در این روش تیز کردن قیچی به جای سوزن میتوانید از یک باطری قلمی که شارژ آن تمام شده هم استفاده کنید. به این صورت که باطری را نوک قیچی بسته بین تیغه ها قرار دهید. قیچی را روی بدنه باطری به سمت داخل دهانه قیچی تا انتها بکشید که قیچی باز شود. مجدد قیچی را ببندید طوری که باطری نوک قیچی بین دو تیغه باشد. چند بار این کار را انجام دهید.

کند شدن و سفت شدن قیچی

از مهم ترین علل کند شدن قیچی می توان به استفاده از یک نوع قیچی برای انجام کارهای مختلف اشاره کرد. به عنوان مثال، برای برش ورق های فولادی باید از قیچی ورق بر و حلب بر استفاده کرد. یا به عنوان مثال، دیگر نباید از قیچی خیاطی برای برش کاغذ استفاده کرد.

سفت شدن قیچی نیز می تواند علل مختلفی نظیر سفت بودن پیچ اتصال، کثیف و چسبناک بودن قسمت های تخت تیغه و مواردی امثال آن داشته باشد.

تیز کردن تیغه با سنگ مخصوص

در اکثر آشپزخانه ها یا کارگاه ها از سوهان یا سنگ برای تیز کردن چاقو استفاده می کنند. برای تیز کردن قیچی با این روش ابتدا باید پیچ اتصال تیغه ها را باز کنید، سپس تیغه ها را به طور کامل از یکدیگر جدا نمایید. بهتر است جهت روان کاری، مقداری روغن مخصوص و در صورت عدم وجود روغن، مقداری آب بر روی سنگ اسپری کنید.

در ادامه، لبه داخلی قیچی (قسمت تخت تیغه) را بر روی سنگ قرار دهید و در یک جهت معین آن را بر روی سنگ بکشید. چندین بار این کار را انجام بدهید. سپس همان کار بالا را برای لبه باریک تر قیچی که وظیفه برش را برعهده دارد، انجام دهید. در مرحله بعد این مراحل را برای تیغه دیگر تکرار کنید.

در مرحله آخر، تیغه ها را به یکدیگر متصل کنید. ممکن است بعد از تیز کردن با این روش، ذرات ریز سنگ بر روی قیچی باقی می ماند. برای از بین بردن این ذرات لازم است با استفاده از قیچی یک تکه کاغذ را برش بزنید تا این ذرات از بین برود.

کلام آخر… 

قیچی خیاطی یکی از پرکاربردترین وسایل خیاطی است. استفاده مداوم از قیچی باعث میشود لبه های آن کند شود و مثل روز اول کارایی نداشته باشد. اگر قیچی شما کند شده و می‌خواهید آن را دور بیاندازید دست نگه دارید. خرید قیچی و تعویض قیچی کند شده راه حل مشکل شما نیست! شما می توانید با چند راهکار خیلی ساده تیز کردن قیچی در خانه را انجام دهید. در این مقاله به شما یاد دادیم چگونه قیچی را در خانه به راحتی تیز کنید. در حین انجام این راهکار های تیز کردن قیچی در خانه مراقب باشید و بسیار احتیاط کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست