Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 تیر 1402

جلوگیری از بوی بد دهان!

اگر بهداشت دهان و دندان به طور کامل و اصولی رعایت شود اما بوی بد دهان هنوز برطرف نشده بود، احتمالا باید به دنبال دلایل دیگری باشیم تا ببینیم چرا دهانمان هنوز بو می دهد. یکی از مقصرهای احتمالی در این خصوص ابتلاء به بیماری ها یا اختلالات پزشکی خاص است است. برخی بیماری ها هستند که نه مستقیماً، اما با تحت تاثیر قرار دادن لثه و دندان ها می توانند موجب نامطبوع شدن مزه و بوی دهان می شوند. برخی از این بیماری ها عبارتند از:

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

  • دیابت
  • نارسایی کبد
  • نارسایی مزمن کلیه
  • غلظت بالای اوره
  • سینوزیت
  • ذات الریه
  • برونشیت
  • ریفلاکس معده و عوامل دیگری نیز باشد .

چگونه برای همیشه از شر بوی بد دهان خود خلاص شویم؟

قبل از اینکه بخواهیم راه حل های برطرف کردن بوی نامطبوع دهان را بررسی کنیم باید به یک نکته اشاره کنیم. و آن نکته این است که ما هیچوقت نمی توانیم به صورت 100 درصد و برای همیشه این مشکل را درمان کنیم. این شدنی نیست.

ما حتی اگر هیچ مشکلی نداشته باشیم و بهداشت دهان و دندان را به شکلی اصولی رعایت کنیم باز هم دهانمان به صورت طبیعی در برخی مواقع بو می دهد. مثلاً یکی از این مواقع، زمانی است که از خواب بیدار می شویم. کمتر کسی را سراغ داریم که بعد از بیدار شدن از خواب دهانش بو ندهد. اگر غیر از این بود چه لزومی به مسواک زدن بعد از بیدار شدن داشتیم؟

سالی 2 بار به دندانپزشکی مراجعه کنید

به طور منظم معمولا دو بار در سال برای معاینه و تمیز کردن دندان ها یا پروتزهای خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید. خوبی این مراجعات این است که در صورت بروز هر مشکلی سریع درمان را شروع می کنید و از پرداخت هزینه های دندانپزشکی سرسام آورد در آینده مصون می مانید. همچنین در طی این جلسات آموزش های اصولی برای پیشبرد بهداشت دهان و دندان دریافت می کنید.

ارتودنسی کنید

اگر دندان هایتان کج است یا فک هایتان در موقعیت نامناسبی قرار دارد هرچقدر هم سعی کنید نمی توانید دندان هایتان را به خوبی منظم کنید. در این مواقع مرتب کردن دندان ها راه حلی برای تسهیل در مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها است. با یک متخصص ارتودنسی صحبت کنید و طرح درمان خود جهت منظم شدن دندان ها را آغاز کنید.

رفع بوی بد دهان در صبح

  • زبانت را پاک کن

اگر قبلاً دو بار در روز مسواک می زنید، حداقل روزی یک بار از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید، حتماً زبان خود را نیز تمیز کنید. زبان شما – به خصوص پشت – حاوی مقادیر زیادی باکتری های ایجاد کننده بو است. مسواک زدن زبان شما کار می کند، اما یک زبانه خراش تخصصی این کار را حتی بهتر انجام می دهد.

 

  • هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی آب. آب به شستشوی سیستم شما، افزایش تولید بزاق، کاهش باکتری ها و جلوگیری از تنفس صبحگاهی کمک می کند. و به یاد داشته باشید: فقط آب، آب است. این شامل نوشیدنی‌های طعم‌دار مانند قهوه، چای، نوشابه، آبمیوه یا الکل نمی‌شود.

رفع بوی بد دهان در طب سنتی

استفاده از برخی مواد غذایی می‌تواند در رفع بوی بد دهان موثر باشد، برای مثال جویدن چند دانه میخک و رازیانه به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی، به رفع بوی بد دهان کمک می‌نماید. همچنین استفاده از چای سبز و یا خوردن یک تکه لیمو یا پرتقال نیز برای رفع بوی بد دهان کمک‌کننده است. می‌توانید در طول روز یک تا چند عدد سیب مصرف کنید که به تولید بزاق و کنترل بوی بد دهان کمک می‌نماید. همچنین مصرف ماست و یا جویدن جوانه تازه جعفری، ریحان و نعنا نیز در از بین بردن نفس بد کمک می‌کند. همچنین می‌توان با استفاده از سرکه سیب یا جوش شیرین نیز برای رفع بوی بد دهان اقدام کرد.

برای استفاده از سرکه سیب یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب سرد حل کرده و برای رفع بوی بد دهان در صبح و شب آن را غرغره کنید.

برای استفاده از جوش شیرین نیز می‌توانید یک و نیم قاشق چای‌خوری از آن را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و دهان خود را شستشو دهید و یا دندان خود را با مقدار کمی جوش شیرین مسواک بزنید و نفس بد خود را از بین ببرید.

از بین بردن بوی بد دهان ناشی از حلق

برای رفع بوی بد دهان ناشی از حلق باید به پزشک مراجعه کرده و وضعیت لوزه‌های خود را بررسی کنید. همچنین وجود عفونت در گلو و حتی در دندان‌ها و بینی می‌تواند سبب ایجاد بوی بد در دهان شود. در اغلب موارد برای رفع بوی بد دهان که به دلیل عفونت ایجاد شده باشد، پزشک آنتی بیوتیک و یا داروی مناسبی تجویز می‌کند؛ اما هیچگاه خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها استفاده نکنید، زیرا سبب ایجاد مقاومت دارویی می‌شود. با استفاده از آب نمک می‌توانید برای کاهش عفونت گلو و همچنین از ماساژ دادن نمک بر روی لثه برای افزایش سلامت آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user