Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 تیر 1402

جلوگیری از خونریزی چگونه است؟

نحوه جلوگیری از خونریزی :

هر گونه آسیب بدنی بر اثر ضربات شدید بر روی پوست بدن انسان زخم گفته می‌شود. این ضربه‌ها در صورت برخورد اشیا تیز و … باعث پاره شدن و ایجاد بافت عمیق می‌شود، در صورتی که اصابت جسم به بدن شدید باشد موجب صدمه به استخوان و شکستگی در بافت‌های بین پوست و استخوان بدن می‌شود.

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

انواع زخم بدن انسان

 زخم بستر که بر اثر بی تحرکی، کهولت سن ایجاد می‌شود.

 زخم عروقی که شامل زخم وریدی و زخم شریانی رگها می‌باشد.

 زخم دیابتی که معمولا پا درگیر می‌شود.

 زخم جراحی مثل باز شدن زخم مربوط به بخیه

 زخم گلوله که بر اثر اصابت گلوله ایجاد می‌شود.

 زخم سوختگی

 زخم بر اثر له شدگی، سوراخ شدگی، خراش و پارگی

برخی صدمات،‌ شرایط خاص و حتی بریدگی‌های کوچک می‌تواند منجر به خونریزی شود. این موضوع ممکن است در ابتدا با ترس و اضطراب همراه باشد، اما بدون توجه به علت خونریزی، اولین اقدام حفظ خونسردی و بند آوردن خونریزی (Stop bleeding) است.

با توجه به اینکه مهمترین مسئله در چنین شرایطی سرعت عمل است، برخی از درمانهای خانگی می‌توانند به انعقاد خون کمک کرده و خونریزی را سریعا متوقف کنند. البته در صورتی که خونریزی به دلیل نیش زدن یا گاز گرفتن حیوانات اتفاق بیفتد،‌ بریدگی یا زخم عمیق و یا بر روی صورت باشد و خونریزی پس از 15 تا 20 دقیقه متوقف نشود، فرد با خونریزی شدید مواجه است و باید علائم شوک مانند پوست سرد و نرم، نبض ضعیف، سرگیجه، ضعف،‌ افزایش ضربان قلب و از دست دادن هوشیاری در او بررسی شود.

در برخی موارد از دست دادن خون​​، ممکن است باعث احساس سبکی سر و یا حالت تهوع شود. در ادامه با برخی از راهکارهای خانگی قطع سریع خونریزی آشنا می‌شویم. در صورتی که با این راهکارها زخم درمان نشد

فشار دادن محل جراحت: فشار مداوم زخم بهترین روش برای متوقف کردن خونریزی است. می‌توان بانداژ، حوله یا پارچه تمیز و خشکی را روی زخم قرار داد و با هر دو دست به زخم فشار وارد کرد.

 

بلند کردن محل آسیب دیده: کاهش جریان خون به متوقف کردن خونریزی کمک می‌کند بنابراین محل جراحت را در صورت امکان بالاتر از سطح بدن قرار دهید. در صورتی که دست یا شانه آسیب دیده می‌توان آن را بالای سر نگه داشت. همچنین در صورتی که اندام‌های تحتانی دچار آسیب شده‌اند باید دراز بکشند و محل آسیب دیده را به بالاتر از سطح قلب بلند کنند.

 

قرار دادن یخ در محل زخم: گذاشتن یخ روی محل زخم رگ‌های خونی را منقبض کرده و اجازه می‌دهد لخته خون سریع‌تر شکل بگیرد و خونریزی متوقف شود.

 

چای: چای روش درمانی شناخته شده برای متوقف کردن خونریزی پس از جراحی دندان است و به افراد توصیه می‌شود چای کیسه‌ای که حاوی تانن است و موجب لختگی خون می‌شود را روی محل زخم قرار دهند.

 

ژلۀ پترولیوم با نام تجاری وازلین: این ماده بهترین ترکیب برای متوقف کردن خونریزی ناشی از زخم‌های عمیق است.

 

فندق افسون‌گر: فندق افسون‌گر گونه گیاهی بومی آمریکای شمالی است که خاصیت آن در متوقف کردن خونریزی شناخته شده است.

 

دئو دورانت (ضد عرق): دئو دورانت علاوه بر خاصیت ضد عرق به دلیل دارا بودن آلومینیوم کلرید رگ‌های خونی را منقبض کرده و به لخته شدن خون کمک می‌کند.

 

همچنین در موارد زیر به دنبال مراقبت های پزشکی فوری برای بریدگی یا زخم باشید:

  • زخم دندانه دار، عمیق یا خلیدگی
  •   زخم روی صورت
  •  نتیجه نیش حیوانات
  •  کثیفی وجود دارد که پس از شستن خارج نمی شود
  •   بعد از 15 تا 20 دقیقه کمک های اولیه خونریزی متوقف نمی شود

 

اگر فردی خون ریزی شدید دارد، مراقب علائم شوک باشید. طبق  تحقیقات، پوست سرد و لطیف، نبض ضعیف و از دست دادن هوشیاری می تواند نشان دهنده این باشد که فرد در شرف از دست دادن خون است. حتی در موارد از دست دادن خون متوسط ، فرد دچار خونریزی ممکن است احساس سبکی سر یا حالت تهوع داشته باشد.

جلوگیری از خونریزی

در صورت امکان، از مصدوم بخواهید تا زمانی که منتظر رسیدگی پزشکی هستید، روی زمین دراز بکشد. اگر می توانید، از آنها بخواهید پاهای خود را بالاتر از قلب خود قرار دهند. این باید به گردش خون به اندام های حیاتی در زمانی که منتظر کمک هستید کمک کند. فشار مستقیم مداوم را روی زخم تا رسیدن کمک نگه دارید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user