Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 مرداد 1401

جلیقه چیست و چه کارایی دارد؟

درگذشته جلیقه جز جدایی ناپذیر کت و شلوار بشمار میرفت، بمرور نقش آن بویژه برای جوانترها کمرنگ شد و جلیقه جایی در استایل حتی رسمی آنان نداشت. چندسال هست جلیقه با متد روز دوباره پا به دنیای مد گذاشته است و آقایان جنتلمن حتما از آن چه با کت و شلوار و چه بدون کت استفاده میکنند. اما اینکه چگونه جلیقه را با سایر لباسها ست کنیم و بروز بنظر برسیم نیاز به رعایت نکاتی دارد تا با انجام آنها هنگام استفاده از جلیقه حس خوبی داشته باشید و از استایل خود لذت ببرید. برای آموزش این نکات باادامه این مقاله همراه ما باشید

تعریف جلیقه:

جلیقه درواقع همان نیمتنه میباشد در برخی کشورها ازجمله انگلیس یاایران به جلیقه مشهور است. ازنظر لغوی جلیقه نوعی پوشش برون آستین است که روی پیراهن و یا زیر کت می‌پوشند.

جلیقه مردانه رسمی:

همه ما وقتی از مراسم رسمی سخن به میان می آید ناخودآگاه به دنبال پوشیدن کت و شلوار مردانه رسمی مشکی بهمراه جلیقه مشکی هستیم و این کاملا درست است. بعبارت دیگر بهترین و درست ترین انتخاب برای استایل رسمی باجلیقه همین است کت و شلوار و جلیقه مشکی بهمراه پاپیون یا کراوات اما توجه داشته باشید که درمراسم رسمی که قصد پوشیدن جلیقه را دارید از کت و شلوار مشکی بهمراه جلیقه مشکی استفاده کنید نه رنگ های دیگر حتما باید کت و شلوار و جلیقه همرنگ باشند، توجه کنید که جلیقه اندازه بدن شما باشد تنگ و چسبان و یا گشاد و همینطور کوتاه نباشد باید تمام بدن شما را بپوشاند. بااین سبک حتما از پاپیون باریک استفاده کنید و سعی کنید اکسسواری هایتان همچون ساعت کمربند عینک و… دریک طیف رنگی باشند‌

ویژگیهای یک جلیقه مناسب:

۱-جلیقه باید کامل سایز بدن شما باشد یعنی بصورت کامل روی بدن شما نشسته باشد.

۲-دور گردن و سرشانه های جلیقه باید کاملا فیت باشند و اگردراین قسمت برآمدگی دارد یعنی برای شما بزرگ است.

۳-پیراهن زیر جلیقه باید کاملا صاف و بدون چروک بایستد اگر جمع شده و صاف نیست یعنی جلیقه برای شما کوچیک است.

۴-دکمه جلیقه باید کامل بسته شود و درآن احساس راحتی کنید نباید به بدن شما فشار بیاورد.

جلیقه خاکستری رنگ:

درزمانهایی که میخواهید تیپ سروسنگین ولی نه لزوما رسمی داشته باشید ست کت شلوار و جلیقه خاکستری بهترین انتخاب است. این ست برای آقایونی که میخواهند همواره حتی در طول کارهای روزمره شیک و رسمی بنظر بیاد گزینه بسیار خوبی است. دراین استایل اگر از پیراهن ، کفش و کمربند مشکی استفاده کنید میدرخشید. حتی میتوانید از کت در ست کردن لباس استفاده نکنید و فقط جلیقه و شلوار بپوشید مطمعنا جلیقه خاکستری بشما ابهت لازم و شیک پوشی کافی رو ارائه میدهد‌

جلیقه تک سینه:

این مدل از جلیقه دارای چهار یا پنج دکمه بصورت عمودی میباشد و یکی از پرطرفدارترین نوع جلیقه بشنار میروند در واقع دنباله رو سبک کلاسیک هست.

جلیقه دو سینه:

این مدل از جلیقه دارای دو ردیف از دکمه به تعداد چهار یا پنج عدد روبروی هم میباشد که برای مراسم رسمی بسیار خوب بنظر می آیند.

جلیقه یقه هفت و گرد:

جلیقه ها هم انواع یقه دارند جلیقه های یقه هفت باعث میشود مقدار بیشتری از پیراهن مشخص باشد و تیشرت های یقه گرد طرفداران بیشتری دارند.

جلیقه با کمربند خوب است یا ساسبند؟

کمربند و ساسبند در بسیاری از مواقع با جلیقه همراه هستند. اگر یادتان باشد گفتیم که یکی از کاربردهای مهم جلیقه پنهان‌کردن همین بندها بوده است!

ازآنجاکه کمربند باعث می‌شود حجم قسمت کمر و شکم افزایش یابد و جلوه‌ای ناخوشایند پیدا کند، آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر حس می‌کنید اندام‌تان طوری است که کمر شلوار محکم نمی‌ایستد، حداقل از ساسبند استفاده کنید.

نکات مهم هنگام پوشیدن جلیقه را به یاد داشته باشید:

۱-هنگام پوشیدن جلیقه توجه به این نکته که دکمه های جلیقه باز نباشند بسیار مهم است.

۲-توجه به فیت و اندازه بودن جلیقه با فرم بدن شما.

۳-مراقب باشید پیراهن گشاد زیر جلیقه نپوشید چون چروک میشود و منظره ناخوشایندی ایجاد میکند.

۴-شما میتوانید جلیقه را همراه یا بدون کت بپوشید اما انتخاب رنگ آن و تناسب با سایر لباسها نکته مهمی است که نباید فراموش شود.

۵-در مراسم های غیررسمی ست کردن جلیقه با یک شلوار جین تیره بسیار عالی بنظر میرسد.

۶-در مورد پوشیدن جلیقه های غیررسمی نیاز نیست جلیقه کاملا اندازه بدن شما باشد اگر دو سه سانت کوتاهترم باشد مشکلی دراستایل غیررسمی شما ایجاد نمیکند.

۷- حتما زیر جلیقه خود پیراهن بپوشید حتی میتوانید دراستایل های غیررسمی با تا زدن آستین های پیراهن جذاب تر بنظر برسید.

۸-دوخت خط شانه جلیقه باید حتما روی سرشانه شما قراربگیرد درغیراینصورت بمعنای بزرگ یا کوچک بودن جلیقه است

۹-اندازه قد جلیقه معمولا تا روی خط کمر میباشد ، مگر در تیپ های غیررسمی ک کوتاهی تا دو الی سه سانتی متری آن مشکلی ایجاد نمیکند.

۱۰-دربرخی جلیقه ها روی قسمت کمر آن سگکی تعبیه شده است برای تنظیم پهنای جلیقه، موقع استفاده حتما بند آن را بکشید تا کاملا فیت بدن شما شود.

۱۱-کراوات جز جدایی ناپذیر جلیقه است سعی کنید بخصوص در مواقعی که جلیقه یقه باز به تن دارید از کراوات دراستایل خود بهره ببرید.

۱۲-سعی کنید از جلیقه های مخملی یا پارچه ای استفاده کنید چون بخوبی روی تن شما مینشیند.

۱۳- جنس جلیقه های تابستانی و زمستانی کاملا بایکدیگر متفاوت است در زمستان از جنس پارچه های فتوترک، مخمل و کشمیر استفاده میشود.

چند نمونه استایل با جلیقه را یاد بگیرید:

-جلیقه و شلوار مشکی با پیراهن سفید همراه با کراوات ساعت و کفش در طیف قهوه ای.

-جلیقه طوسی بهمراه پیراهن سفید و کراوات طوسی و شلوار جین سورمه ای برای استایل غیررسمی.

–جلیقه و شلوار چهارخانه درهررنگی با پیراهن مشکی

-جلیقه و کراوات کرم با شلوار چهارخانه قهوه ای و پیراهن سفید

–جلیقه و‌شلوار طیف قهوه ای بهمراه پیراهن سفید و کراوات و کفش و کمربند کرم.

-پیراهن و شلوار مشکی بهمراه جلیقه طوسی با کراوات چهارخانه طوسی و مشکی.

اینها نمونه ای از چنداستایل پرطرفدار با جلیقه بود که ذکر گردید شما با توجه به سلبقه شخصی و استایلیست خود میتوانید آن را تغییر دهید.

به انتهای مطلب رسیدیم. حالا شما برای ما بگویید معیار انتخاب‌تان برای پوشیدن جلیقه چیست؟ آیا دوست دارید از سبک کلاسیک پیروی کنید یا ظاهر مدرن‌تر را می‌پسندید؟

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست