Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 آذر 1401

جوش کمر چیست و چگونه ایجاد میشود؟ + درمان جوش کمر!

درمان جوش پشت کمر می تواند چالش برانگیز باشد. متاسفانه ایجاد جوش به سال های نوجوانی شما برنمی گردد؛ بلکه آکنه می تواند در هر سنی بنا به دلایل مختلف ایجاد شود.

 

جوش ها می توانند در هر قسمتی از بدن از جمله پشت کمر ظاهر شوند. این عارضه قابل درمان است و روش های مختلفی برای از بین بردن جوش های کمر وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

جوش کمر نشانه چیست ؟

جوش پشت کمر می تواند نشانه های متعددی داشته باشد که از جمله آنها می توان به بلوغ نوجوانان اشاره کرد. در صورتی که سن فرد از دوران بلوغ گذشته باشد و همچنان با جوش پشت کمر مواجه شود، باید علت آن از طریق معاینه یا آزمایش مشخص گردد.

 

به طور مثال برخی زنان هنگام تغییرات هورمونی مثل عادت ماهیانه یا دوران بارداری، جوش پشت کمر را تجربه می کنند. جوش پشت کمر می تواند نشانه ابتلا به برخی بیماری های کبدی مثل کبد چرب باشد.

 

دلایل ایجاد جوش کمر

ایجاد جوش روی شانه یا کمر همچون جوش صورت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست مرده کمر روغن طبیعی بیش‌ازحد داشته باشد و دیگر ناخالصی‌های فولیکول مو روی شانه و کمر باقی بمانند. علاوه‌براین باکتری‌ها ممکن است در منافذ باز پوست جمع شوند و جوش‌های ملتهب و دردناکی را ایجاد کنند.

 

باید بگوییم ایجاد جوش در این نقاط به دلیل این‌که عموما با لباس برخورد دارند، دردناک‌تر خواهند بود.

باید بدانید جوش‌های شانه می‌توانند بسیار دردناک باشد، چراکه منافذ موجود در این قسمت از بدن بزرگ‌تر از دیگر نواحی هستند و جوش‌ها با علائم دیگری مثل تورم و قرمزی همراه خواهند بود. عوامل داخلی و خارجی بسیاری عامل اصلی ایجاد جوش شانه و کمر هستند.

 

عمده‌ترین این علت‌ها شامل نوسانات هورمونی در بدن، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، زندگی در مناطق گرم و خشک، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت، مصرف داروهای خاص و عدم استفاده از محصولات مراقبت پوستی می‌شود.

 

در بسیاری از افراد دیده شده پس‌از لیزر، شیو یا اپیلاسیون، جوش‌های کوچک و بزرگی را روی شانه‌های خود مشاهده می‌کنند. در این بین آن‌هایی که مبتلابه دیابت، چاقی و ضعف سیستم ایمنی هستند، بیشتر مستعد ایجاد جوش خواهند بود

.

انواع جوش کمر و سرشانه

انواع زائده ها و جوش هایی که ممکن است در کمر شما ایجاد شوند، عبارتند از:

 

جوش های سر سفید

که بر اثر کامدون های بسته ایجاد می شوند. زمانی که چربی به صورت یک برآمدگی سر سفید در زیر پوست، انباشته می شود، تشکیل خواهند شد.

 

جوش های سر سیاه

زمانی که فولیکول های متصل در سطح پوست، باز شوند، جوش های سرسیاه تشکیل می شود. علت سیاهی سر جوش، بر اثر واکنش غدد چربی با هواست. و بخاطر چرک کردن یا آلودگی غدد چربی، نیست.

 

جوش های سر سیاه

 

کورک ها

جوش های برجسته که به صورت برآمدگی های کوچک صورتی رنگ در پوست پدیدار می شوند، به عنوان کورک شناخته می شوند.

 

چرک دانه ها

نوعی جوش دردناک هستند، برجستگی های پر از چرک سفید یا زرد رنگ، با پایه قرمز رنگ می باشند.

 

ندول ها

زمانی که ضایعه جوشی در ناحیه عمیق تر پوست رشد می کنند و می توانند سخت و دردناک نیز، باشند.

 

کیست ها

این عارضه بزرگتر از جوش های قبل، پر از چرک های عفونی و بسیار دردناک هستند و موجب ایجاد زخم در سطح پوست فمی شوند.

 

نکاتی کوتاه درباره‌ جوش کمر

  • پوست چرب ، جوش سرسیاه و سرسفید، جوش های کوچک قرمز رنگ، جوش های زرد چرکی و جای جوش، همگی ویژگی‌های آکنه‌ی پشت هستند.

 

  • غدد تولیدکننده‌ی چربی در افراد مستعد آکنه، به برخی هورمون‌ها حساس هستند.

 

  • درمان‌های متعددی برای جوش وجود دارد؛ از جمله داروهای موضعی و خوراکی.

 

  • اگر آکنه خفیف باشد، استفاده از داروهای بدون نسخه حتی بعد از رفع مشکل اصلی، به جلوگیری از بروز مجدد آن کمک می‌کند.

 

با راهکارهای زیر از شر جوش کمر خلاص شوید

چندین گزینه برای درمان آکنه‌ی پشت وجود دارد که می‌توانید به دلخواه از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

 

کرم‌های موضعی

معمولاً درمان به شیوه‌ی استفاده‌ی مستقیم از داروهای موضعی روی پوست صورت می گیرد. این داروها اولین راهکار برای درمان آکنه‌ی خفیف تا متوسط است.

داروهای بدون نسخه‌ی پزشک اغلب برای کسانی که فقط چند جوش دارند جوابگو خواهد بود.

 

سرم ضد جوش لافارر قادر است با جذب سریع در زمانی کوتاه، نه تنها آکنه را برطرف نماید بلکه تغییر رنگ ناشی از آثار به جا مانده از آکنه را نیز به خوبی از بین ببرد. همچنین برای نواحی مستعد آکنه نیز مناسب می‌باشد و از بروز جوش در این نواحی پیشگیری می‌کند. 

 

را باید یک یا دو بار در روز بر روی تمامی قسمت های درگیر آکنه استفاده کنید. با استفاده از این روش درمانی معمولاً ظرف مدت 4 تا 8 هفته پوست صاف و عاری از آکنه خواهید داشت.

 

قرص ها

اگر جوش شدید باشد و کیست یا ندول داشته باشید، ممکن است پزشک برایتان داروی خوراکی تجویز کند. این درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد.

 

علت جوش کمر در مردان چیست؟

جوش کمر فقط برای نوجوانان نیست. در واقع، هر کس در هر سنی ممکن است به این معضل مبتلا شود و هورمون‌ها از جمله تستوسترون مسئول بخشی از این قضیه در مردان هستند.

 

تستوسترون به دسته‌ای از هورمون‌های جنسی مردانه به نام آندروژن تعلق دارد که می‌تواند با تحریک بیش از حد غدد چربی باعث ایجاد آکنه شود.

 

این هورمون مردانه همچنین می‌تواند سلول‌های پوستی که فولیکول‌های مو را پوشانده‌اند، تغییر داده و باعث چسبندگی آن‌ها و مسدود شدن منافذ گردد. غدد ریز داخل منافذ پوست روغنی به نام “سبوم” تولید می‌کنند که باعث مسدود شدن فولیکول‌ها و تولید جوش در ناحیه کمر می‌شود.

 

تستوسترون با افزایش تولید سبوم، آن را به عامل اصلی آکنه تبدیل می‌کند. برای اکثر مردان تغییرات در سطح هورمون باعث بروز جوش کمر می‌شود که برای درمان جوش کمر هورمونی نیز لازم است آزمایشاتی توسط پزشک انجام شود

 

. مسدود شدن منافذ، گاهی اوقات باعث رشد باکتری‌ها شده و در مجموع، هر دو این مشکلات منجر به ایجاد جوش می‌شوند. علاوه بر تستوسترون بیش از حد (هورمون جنسی مردانه)، افزایش کورتیزول (هورمون استرس) نیز در مردان منجر به ایجاد جوش کمر می‌شود.

 

البته سایر هورمون‌های استروئیدی و متابولیت‌های آن‌ها نیز ممکن است در این موضوع نقش داشته باشند. تستوسترون در زنان، نقش محدودتر و در عین حال مهم‌تری ایفا می‌کند. این هورمون در زنان به تراکم استخوان، عملکرد تخمدان‌ها و احتمالاً میل جنسی کمک می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز