Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
8 دی 1401

خواص کلم بروکلی برای پوست و مو!

کلم بروکلی به‌عنوان یک سوپرفود شناخته می‌شود. زمانی که کلم بروکلی می‌خورید، مواد مغذی مختلفی را دریافت می‌کنید. این نوع سبزی غنی از ویتامین C است؛ به طوری که دو برابر پرتقال ویتامین C دارد.

 

کلسیم، سلنیوم، ویتامین B6 و ویتامین K از دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی کلم بروکلی محسوب می‌شوند‌. می‌توانید با خوردن این سبزی بدنتان را سم‌زدایی کنید. در مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم شما را با ۲۰ مورد از خواص کلم بروکلی و ارزش غذایی آن آشنا کنیم و همچنین طرز تهیه‌ی ۳ خوردنی متفاوت با این سبزی صلیبی را به شما یاد دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید‌.

 

خرید عمده پوشاک با ضمانت فروش و مرجوعی در عمده استایل دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش

کودکان و کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر بالای آهن و فولات است که باعث افزایش گلبول های قرمز خون شده و به درمان کم خونی فقر آهن در نوزادان و کودکان کمک می کند.

 

ویتامین C موجود در بروکلی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

 

بروکلی حاوی مقادیر بالای آب و فیبر بوده و به عنوان یک ملین طبیعی برای درمان یبوست و اسهال در نوزادان و کودکان مفید است.

 

جنین و زنان باردار

کلم بروکلی غنی از پروتئین، کلسیم، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، آهن و فسفر است و به عنوان یکی از بهترین مواد مغذی برای زنان باردار محسوب می شود.

 

مقادیر بالای فیبر موجود در کلم بروکلی به درمان یبوست دوران بارداری کمک می کند.

 

فولات موجود در بروکلی برای جلوگیری از نقایص لوله عصبی در جنین و درمان کم خونی در زنان باردار مفید است.

 

مردان

یک مطالعه در اسپانیا نشان داده که مقادیر بالای فولات و ویتامین A موجود در کلم بروکلی می تواند تولید اسپرم را افزایش دهد و باروری در مردان را بهبود بخشد.

 

همچنین بروکلی خطر ابتلا به سرطان مثانه در مردان را کاهش می دهد.

 

 کبد و کبد چرب

گلوکوراپامین، گلوکوناستروتین و گلوکروزآسین موجود در بروکلی برای سم زدایی از کبد و بدن مفید هستند، همچنین سولفورافن موجود در بروکلی به پیشگیری از سرطان کبد کمک می کند.

 

خوردن ۴ وعده بروکلی در هفته می تواند به درمان بیماری کبد چرب کمک کند.

 

لاغری و کاهش وزن

کلم بروکلی یکی از سبزیجات با کم کالری است که حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد و با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

 

خواص کلم بروکلی

 

ویتامین C و کروم موجود در کلم بروکلی باعث افزایش چربی سوزی می شوند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

 

کلسیم موجود در بروکلی باعث تخریب چربی های ذخیره شده در بدن می شود و از اتصال چربی ها به روده جلوگیری کرده و در نتیجه می تواند به لاغری افراد کمک کند.

 

سولفورفان موجود در کلم بروکلی باعث افزایش چربی سوزی شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

 

 ریه

سولفورافن موجود در کلم بروکلی برای پاکسازی و سم زدایی ریه ها مفید بوده و به پیشگیری از سرطان ریه به ویژه در افراد سیگاری کمک می کند.

 

 بدنسازی و بدنسازان

کلم بروکلی حاوی مقادیر کم کربوهیدرات و مقادیر بالای پروتئین و فیبر بوده و به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای بدنسازان شناخته می شود.

 

کلم بروکلی هضم غذا را بهبود می بخشد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بدنسازان می شود.

 

بروکلی یکی از سبزیجاتی است که باعث افزایش تستوسترون در بدن ورزشکاران شده و در نتیجه باعث عضله سازی و افزایش قدرت بدنی در بدنسازی می شود.

 

کلم بروکلی برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی

هرچقدر هم که مواظب پوست خود باشید، باز هم نمی‌توانید آن را از معرض پرتوهای مضر خورشید در امان نگه دارید. آلودگی، گرد‌و‌غبار و باکتری‌ها نیز در طول روز راه خود را به پوست پیدا می‌کنند.

 

این آلودگی‌ها روی سطح پوست قرار می‌گیرند و منافذ آن را می‌بندند. بسته‌شدن منافذ پوست همانا و پیداشدن سروکله جوش‌های مزاحم همانا!

 

در این زمینه نیز کلم بروکلی به کمک می‌آید. یکی از مهم ترین خواص کلم بروکلی برای پوست، خاصیت تصفیه‌ خون آن است. مصرف این سبزی خوشمزه خون را تصفیه می‌کند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

به لطف این شرایط، کلم بروکلی نقش محافظی میان پوست شما و آسیب‌های محیطی ایفا می‌کند. جالب است بدانید فایده های کلم بروکلی فقط به نکته‌‌هایی که اشاره کردیم خلاصه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص کلم بروکلی برای پوست، جلوگیری سرطان است. نور خورشید یکی از دلایل اصلی سرطان پوست به حساب می‌آید.

 

بروکلی آثار مخرب نور خورشید به پوست را کاهش می‌‌دهد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را از بین می‌برد.

کاهش چین و چروک پوست

کلم بروکلی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، ویتامین C و ویتامین A می باشد که برای پیشگیری و درمان چین و چروک پوست صورت مفید هستند.

 

ویتامین C موجود در بروکلی تولید کلاژن پوست را افزایش داده و در نتیجه به بهبود الاستیسیته و کاهش چین و چروک پوست کمک می کند.

 

2. درمان اگزما و پسوریازیس

بروکلی منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند، بروکلی برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید می باشد.

 

3. درمان آکنه و جوش صورت

ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در کلم بروکلی برای سم زدایی کبد و پوست و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

 

روی موجود در کلم بروکلی نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و درمان جوش صورت ایفا می کند.

 

4. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین C موجود در بروکلی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود که خاصیت کشسانی پوست را بهبود بخشیده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

 

5. ضد آفتاب طبیعی

خوردن بروکلی به طور منظم به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن برای محافظت پوست در برابر اشعه UV نور خورشید بسیار مفید است.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

6. پاکسازی پوست صورت

خوردن بروکلی به طور منظم به دلیل وجود گلوکوراپامین، گلوکوناستروتین و گلوکوبراسسیین موجود در آن برای سم زدایی پوست بسیار مفید بوده و به پاکسازی پوست صورت کمک می کند.

 

ماسک صورت کلم بروکلی

2 قاشق غذاخوری چای سبز سرد شده را با 1 قاشق چای خوری عسل و مقداری کلم بروکلی ریز شده ترکیب کنید و آن را بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

 

7. تقویت و افزایش رشد ناخن

بروکلی منبع خوبی از آمینو اسید سیستئین است که باعث تقویت و افزایش رشد ناخن ها می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست