Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 آذر 1401

درمان جوش صورت چگونه است؟ + رفع جوش سر سفید!

بسیاری از افراد معتقدند که سروکله جوش‌ها، این زائده‌های پوستی آزاردهنده وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. اتفاقی که ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد.

نظری درباره هم‌زمانی این اتفاقات نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل‌مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.

ابتدا باید بدانید چرا جوش می‌زنیم

جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.

 

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است.

 

به‌طور کلی، این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

 

ارگانیسم‌های زنده میکروسکوپی که به‌طور معمول روی پوست وجود دارند، در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه برآمده روی پوست (که آن را جوش می‌نامیم) را ایجاد می‌کند

 

هر منفذ پوست به یک غده تولیدکننده چربی (سبوم) متصل است. وقتی سبوم بیش از حد ترشح شود، شرایط برای رشد باکتری P. acnes فراهم می‌شود و با حمله گلبول‌های سفید خون به آن قسمت، التهابی به شکل جوش شکل می‌گیرد.

 

جوش‌های سرسفید

این جوش‌ها که “کومدون بسته” نام دیگر آن است، به شکل برجستگی‌های سفید دیده می‌شوند. چرکی هستند و پوست اطراف آن‌ها معمولا قرمزرنگ، سفت و گاهی چروک به نظر می‌رسد. این نوع جوش ممکن است کمی دردناک باشد.

 

جوش‌های سرسیاه

این جوش‌ها به علت مسدودشدن فولیکول مو با چربی یا سلول‌های مرده پوست، به شکل نقاط سیاه کوچک روی پوست ایجاد می‌شوند. دردناک نیستند و پوست اطراف آن‌ها حالت طبیعی دارد. نام دیگر این جوش‌ها “کومدون باز” است.

 

پاپول‌ها

برجستگی‌های کوچک قرمز یا صورتی که زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند و محل آن‌ها معمولا سفت و برآمده است. این جوش‌ها چرکی هستند و فشاردادن آن‌ها باعث انتشار آلودگی در اطراف می‌شود.

 

پوسچول‌ها

برجستگی‌های بزرگ و قرمزرنگ با مرکز زرد یا سفید هستند. این شکل ظاهری نشان از انواع جوش‌های التهابی چرکی دارد که بیشتر مواقع در قفسه سینه، کمر یا صورت ظاهر می‌شود. علت پیدایش این نوع آکنه، آلودگی موجود در منافذ پوست یا مشکلات هورمونی‌ست.

 

ندول‌ها

جوش‌های ندولار یا ندول از انواع وخیم جوش‌ها هستند که به شکل برجستگی گوشتی، قرمز و سفت در عمق پوست ایجاد می‌شوند. دردناک و ملتهب‌اند و محل تجمع نوعی باکتری به نام کاتی‌باکتریوم محسوب می‌شوند.

 

آیا از بین بردن جوش صورت در یک روز شدنی است؟

شاید تا کنون مقالات زیادی در مورد روش‌های مختلف برای از بین بردن جوش صورت در یک روز خوانده باشید. همه ما دوست داریم وقتی عارضه‌ای مانند جوش بر روی پوستمان ایجاد می‌شود روشی معجزه‌آسا پیدا کنیم که سریعاً آن را درمان کند.

 

 

اما واقعیت این است که از بین بردن جوش صورت در یک روز واقعاً امکان‌پذیر نیست. حتی اگر محصول یا روشی برای رفع جوش صورت به شکل سریع، معرفی شد تنها جنبه تبلیغاتی داشته و نمی‌تواند منجر به از بین رفتن جوش صورت در یک روز شود.

 

بااین‌حال روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به‌صورت سریع تورم و درد ناشی از جوش، به‌خصوص جوش‌های التهابی و بزرگ را کاهش دهند و باعث شوند جوش‌ها کمتر قابل توجه باشند؛ اما به‌طورکلی درمان انواع جوش‌ها و آکنه به زمان نیاز دارد و ممکن است چند روز و یا چند هفته طول بکشد تا بهبودی کامل حاصل شود.

 

مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک جوش از بین برود، به بزرگی یا شدید بودن آن و نحوه رفتار شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، دست‌کاری یا کندن جوش ممکن است زمان بهبودی را افزایش دهد. همچنین منجر به اسکار یا جای جوش و لک خواهد شد.

 

درمان‌های پزشکی انواع جوش‌ها

اگرچه ما روش‌هایی را برای کاهش سریع علائم جوش برایتان توضیح دادیم در صورت بروز جوش‌های التهابی به‌خصوص اگر بیش از چند جوش باشد باید برای تشخیص علت زیاد شدن جوش صورت و درمان دقیق و کامل به یک متخصص پوست مراجعه کنید. روش‌های درمانی متعددی برای رفع جوش‌ها وجود دارد.

 

انتخاب نوع روش به علائم ایجاد شده، نوع جوش، تعداد جوش‌ها، شرایط سلامتی شما و نظر متخصص بستگی خواهد داشت. از مهم‌ترین روش‌های مورد استفاده برای درمان تخصصی جوش عبارت‌اند از:

 

  • پمادهای حاوی اسید سالیسیلیک
  • پمادهای حاوی بنزوئیل پراکسید
  • پمادهای حاوی رتینوئیدها
  • آنتی‌بیوتیک‌های موضعی
  • استفاده از برخی دستگاه‌های خاص مانند لیزر، میکرودرم، میکروندلینگ و غیره

 

درمان‌های موضعی می‌توانند التهاب را کاهش دهند، منافذ را باز کنند و تولید سبوم (چربی تولید شده توسط غدد زیر پوست) را کم کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از رشد باکتری‌هایی که عامل اصلی ایجاد برخی از جوش‌ها هستند جلوگیری کنند. بااین‌حال، این روش‌ها نیز نمی‌توانند منجر به از بین بردن جوش صورت در یک روز شوند و برای درمان کامل نیاز به زمان بیشتری خواهید داشت.

 

حتی در برخی شرایط ممکن است تا چهار ماه طول بکشد تا بهبودی حاصل شود. اگر آکنه یا جوش ایجاد شده با استفاده از بهترین پماد برای جوش صورت درمان نشد، ممکن است پزشک از دارو‌های خوراکی برای درمان استفاده کند. بسته به علت آکنه، رتینوئیدهای خوراکی، آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای هورمونی مانند قرص‌های ضدبارداری ممکن است به درمان جوش کمک کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز