Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 مهر 1401

در مسافرت چه بپوشیم؟ + لباس مناسب سفر را بدانید!

همه چیز در رابطه با لباس پوشیدن در سفر

از مهم ترین مواردی که پیش از سفر ذهن ما را مشغول می کند، لباس‌هایی ا‌ست که باید با خود ببریم. انتخاب لباس مناسب سفر می تواند متناسب با هدف از سفر، مقصد سفر، وسیله سفر، فصل سفر و مواردی از این دست متفاوت باشد. اما قصد داریم به بررسی برخی از این موارد بپردازیم.

 این که لباس ها، بخش مهمی از پوشش ما هستند اما فراموش نکنیم که وسایلی مانند عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه هم بخشی از پوشش هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند.

آن چه اهمیت دارد این است که متناسب با زمان ها و مکان های گوناگون نوع لباس هم تغییر می کند. اما ببینیم چه لباس هایی برای انواع سفر مناسب هستند؟

لباس مناسب سفر تابستان چیست؟ 

سفر در تابستان هم ملزومات خودش را دارد. ساعت ‌ها و روز های گرم و گاهی مرطوب آن، نیاز دارد تا پیش بینی های لازم را برای آن انجام دهیم. در تابستان اغلب ترجیح می دهیم لباس های روشن، گشاد، نازک و نخی بپوشیم. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پیشنهاد می شود لباس های پوشیده و به ویژه آستین بلند استفاده کنید.

لباس‌هایی با رنگ ها و طرح های شاد برای سفر که احتمال کثیف شدن و یا لک شدن لباس است، مناسب تر هستند. برای سفر تابستان، شاید لازم باشد برای هر روز یک دست لباس، داشته باشید. لباس زیر هم به تعداد کافی همراه داشته باشید. گرما موجب عرق سوز شدن می شود و انتخاب لباس زیر مناسب به ویژه برای هوای گرم و شرجی اهمیت بسیاری دارد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در برخی از شهرها اختلاف دما میان روز و شب بسیار زیاد است. بنابراین لازم است لباس مناسبی برای شب‌ های خنک در نظر گرفته شود. مورد دیگر این که در اغلب مواقع، در شهر ها هوا گرم تر از اطراف شهر و جاذبه های طبیعی است. به همین دلیل همراه داشتن کت، ژاکت سبک در این مواقع می تواند کاربردی باشد.

همچنین کفش هایی که هم مناسب پیاده روی باشند و هم خنک، برای سفر تابستان فراموش نکنید. صندل یا کفش های پارچه ای بهترین گزینه هستند.

لباس مناسب سفر در هواپیما کدامند؟ 

سفر هوایی هم مقتضیات خودش را دارد. سفر هوایی ممکن است یک ساعت و یا چندین ساعت به طول بینجامد. لباس مناسب سفر با هواپیما، راحت و سبک است. دمای داخل کابین تا حدودی قابل تنظیم و کنترل است، اما ممکن است افراد مختلف تجربه متفاوتی داشته باشند. برخی سرمایی تر و برخی هم گرمایی باشند. در فصل سرما همراه داشتن یک ژاکت سبک می تواند خیلی کاربردی باشد.

لباس‌هایی که دارای جیب های زیپ‌دار هستند و یا کیف های کمری هم بسیار مفیدند. برای مدارک شناسایی از قبیل کارت پرواز، کارت شناسایی، پول نقد یا کارت بانکی و غیره که می خواهیم به راحتی در دسترس مان باشند و در عین حال امنیت هم داشته باشند می توانیم از لباس هایی با جیب زیپ دار و کیف کمری استفاده کرد.

همچنین کفش سبک و تخت به ویژه در سفر های طولانی و سفرهایی که پرواز غیر مستقیم دارند، ضروری است. برای راه رفتن طولانی در فرودگاه ها و سالن‌ های پرواز، با وجود وسایلی که همراهمان است، لازم است کفشی راحت داشته باشیم.

ساق شلواری، بیس و جوراب ‌شلواری در پروازهای طولانی زمستانی، پوششی بسیار مناسب است که هم پا را گرم نگه می دارد و هم از متورم شدن آن جلوگیری می کند. ضمنا در انتخاب نوع پوشش خود، راحتی آن در استفاده از سرویس بهداشتی را هم در نظر داشته باشید. لباس های سرهمی برای مسیر های طولانی، انتخاب مناسب و راحتی نیستند.

شلوار جین مسافرت

شلوار جین تقریبا برای سفر به هر منطقه ای مناسب است. اگر هوایی سفر می کنید می توانید به طور معمول شلوار جین خود را برای سوار شدن در هواپیما بپوشید. در سفرهای زمینی و دریایی هم همینطور عمل کنید. بنابراین مجبور نیستید آن را در چمدان بگذارید و جا برای لباس و وسایل دیگر بیشتر است. اگر در سفر خود از یک کارخانه یا یک منطقه روستایی دیدن می کنید یا از یک مکان گردشگری که افراد محلی در آنجا شلوار جین پوشیده اند، پس پوشیدن شلوار جین امری عادی است. البته شلوار جینی که می پوشید باید اندازه اش مناسب و صاف و مرتب باشد. حتی بهتر است از رنگ آبی تیره یا مشکی استفاده کنید. شلوارهای بگی، پاره و زاپ دار، و حتی جین کشی تنگ در خارج از آمریکا آنچنان مرسوم نیست.

مانتو در سفر

برای سفر سراغ مانتو های مرسوم خود که در محل کار، خرید یا مهمانی می‌پوشید، نروید. مانتوهای بلند یا گشاد انتخاب خوبی برای یک سفر تابستانی نیستند. شما احتیاج به مانتویی آزاد ولی نه گشاد، سبک و خنک دارید. مانتوهایی که مدل پیراهن مردانه هستند، انتخاب راحت و خوبی محسوب می‌ شوند. یک مانتوی راحت و اسپرت با رنگ شاد می‌ تواند مقدمه سفر شاد و انرژی‌بخش شما باشد.  برای مقصد سفر نیز می توانید از مانتوهایی که جنس پارچه آنها کمتر چروک می شود استفاده کنید. سعی کنید مانتو و روسری های خود را در کاوری جداگانه از چمدان بسته بندی کنید.

پیراهن های تابستانه، مناسب ترین لباس برای سفر در تابستان

لباس های تابستانه با پترن های گلدار و برگ های بزرگ و یا با طرح های هاوایی ایتم بسیار مناسبی است. می توانید این لباس ها را در چمدانتان داشته باشید. اینگونه شما با طبیعتی که سفر کردید به خوبی همخوانی دارید. این لباس به خاطر داشتن سبک بوهو برای هر نوع فرم اندام مناسب است.

پیراهن هایی از الیاف طبیعی که فوق العاده راحت هستند و سبک کژوال دارند را می توانید با اکسسوری های مختلف نظیر یک دستمال گردن ، گردنبند یا گوشواره های بزرگ بپوشید و استایل متفاوتی با سلیقه ی خودتان برای تعطیلات داشته باشید.

پوشاک مخصوص هوای بارانی چیست؟ 

بــارش نابهنگام می‌تواند در هر موقعیت و در هرجایی اتفاق بیفتد و یک بارش کوتاه، اما شــدید نیز می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کند. بهترین پوشــاک در این مواقع آن‌هایی هستند که از مواد قابل‌تنفس و ضدآب ساخته‌شده‌اند. این مواد اجازه خروج رطوبت را از داخل به خارج می‌دهد. در چنین هوایی، همیشــه تجهیزات مخصوص باران را به همراه خود داشــته باشید و مطمئن شوید که در مواقع ضروری می‌توانید سریعاً به آن دسترسی پیدا کنید. راحتی و ناراحتی شما در سرعت دسترسی به تجهیزاتتان است.

لباس هایی که در سفر نباید بپوشید کدامند؟

سعی کنید لباس هایی که شما را به خاطر راحت نبودن خسته می کنند، هرگز نپوشید . مثل شلوار جین تنگ اگرچه ظاهر شیکی دارد اما اصلا مناسب سفر نیست . جامپ سوئیت یا سرهمی انتخاب مناسبی در هنگام سفر با هواپیما نیست در عوض شلوار های کتان و خنک که کمی گشاد هستند، با جیب های زیاد بیشتر به کارتان می اید . لباس هایی با پارچه های زبر و خشن نپوشید بعد از چند ساعت شما را اذیت می کند . کفش های پاشنه دار در چمدان سفر شما ضروری نیستند . سعی کنید از عطر های تند و غلیظ استفاده نکنید در فضای بسته در طولانی مدت ممکن است خودتان و دیگران را اذیت کند.

در هوای ســرد چی بپوشیم؟ 

بایــد توجه خاصی بــه لایه‌های لباس‌های خود داشــته باشــید. از یک‌لایه زیرین بســیار سبک اســتفاده کنید که فقط رطوبت بدن شما را جذب کند. لایه‌های متعدد عایق و گرم را روی لایه زیرین بپوشید و در آخرین لایه، پوشاکتان بادگیر و ضد آب باشــد. نکته مهــم در این لباس‌ها آن اســت که وقتی دما تغییر می‌کند، بتوانید تعداد لایه‌ها را تغییر دهید.

تذکر: پلیور و البسه‌ای ازاین‌دست، حتی در زمستان، پوشاک مناسبی برای سفر نیستند.

نکات پوشاک سفر

  • لباس‌هایی را که برای سفر انتخاب کرده‌اید را به ترتیبی که احتمال می‌دهید آن‌ها را بپوشید از بالا به پایین در چمدان خود قرار دهید.
  •  شما در سفر نیازی به وسایل تزییناتی (مخصوصاً خانم‌ها) ندارید. همراه داشتن اشیاء زینتی در سفر، صرفاً برای شما بار روانی خواهد داشت.
  • اگر راهی یک سفر هفت‌ روزه‌اید، شما برای هرروز یک دست لباس نیاز ندارید، می‌توانید غیر از لباس‌هایی که بر تن دارید، 2 دست لباس اضافه همراه خود ببرید، در صورت کثیف شدن، می‌توانید خودتان آن‌ها را بشویید.
  • سعی کنید در سفرهای‌تان به طبیعت با لباس‌هایی روشن و شفاف باشید.
  • بسته به سفر خود لباس بردارید، ممکن است در یک سفر یک‌روزه به دلیل اینکه در مسیر رودخانه دارید و امکان خیس شدنتان زیاد است نیاز به دو دست لباس داشته باشید، اما در سفر دوروزه‌ای که به جنگل دارید، یک دست لباس اضافه نیز کافی باشد.
  • اگر سفرتان رسمی و تجاری نیست، هیچ‌گونه نیازی به لباس‌های رسمی ندارید، علاوه بر اینکه این‌گونه لباس‌ها زودتر در چمدان شما چروک می‌شوند.
  • سعی کنید در طبیعت کلاه به سر داشته باشید.
  • اگر اقامت‌تان در هتل است، شما می‌توانید به‌راحتی لباس‌های خود را بشویید و نیازی به حجم بالای لباس ندارید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست