Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
21 آذر 1401

دکمه سرآستین پیراهن چیست ؟ + دکمه سردست آستین!

همه چی درباره دکمه سردست!

دکمه‌های سرآستین از متنوع‌ترین نوع دکمه‌های پوشاک هستند. دکمه‌های سرآستین در آغاز ویژه طبقه اشراف و ثروتمندان بود. یکی از مدل‌های اصلی دکمه سرآستین یک دایره خیلی کوچک است که به وسیله یک میله فلزی به دایره تزئینی بزرگتری متصل می‌شود.

 

قسمت پشت بعضی از دکمه‌های سرآستین به شکل لولایی و متحرک است، این مدل از سایر انواع دکمه سرآستین مرسوم‌تر است.

 

دکمه سر‌دست چیست؟

دکمه سر‌دست یکی از اکسسوری‌های مردانه است که شاید در نگاه اول بسیار کوچک باشد اما می‌تواند جلوه خاصی به پیراهن و همچینین استایل شما ببخشد.

 

دکمه سر‌دست بر خلاف دکمه ثابت قابل جدا شدن است و می‌توانید در مواقع غیرر ضروری آن را جدا کنید اما دکمه اصلی از آن جهت که به پارچه دوخت شده است قابل جدا شدن نیست.

 

دکمه سر‌دست انواع و شکل و رنگ‌های بسیار متفاوتی دارد و معمولا متناسب با رنگ کت و شلوار یا کراوت دکمه سر‌دست مناسب را انتخاب می‌کنند. دکمه سر‌دست را می‌توان با هر سبک پوششی ست کرد اما بسیاری از آقایان ترجیح می‌دهند از آن در مراسم‌های خاص و با سبک کلاسیک استفاده کنند.

 

ساختار دکمه سردست

دکمه سردست از سوراخ های سرآستین پیراهن عبور کرده و با نگه داشتن دو طرف سرآستین در کنار هم (با بکارگیری قفل یا اجزای برجسته خود)، آستین را می بندد.

 

اغلب دکمه های سردست یک سر بزرگ و حجیم دارند که دارای ظاهری تزئین شده و زیبا است. همچنین یک پایه، طرف بزرگ را به انتهای آن متصل می کند. در حقیقت این پایه است که از سوراخ های سرآستین عبور می کند.

 

در انتهای دکمه سردست نیز معمولا یک قسمت متحرک (قفل) وجود دارد که با باز کردن آن، دکمه سردست در جای خود ثابت می شود.

 

در هنگام عبور دادن دکمه سردست باید قسمت متحرک را جمع کنید تا در راستای پایه قرار گرفته و به راحتی از داخل سوراخ ها عبور کرده و از طرف مقابل بیرون بیاید. وقتی قسمت متحرک از تمام سوراخ ها عبور کرد، آن را باز می کنید (قفل می کنید) تا از برگشتن و بیرون آمدن جلوگیری شود.

 

این کار باعث می شود تا دکمه سردست در جای خود ثابت شده و قسمت زیبا و تزئین شده آن، سوراخ های سرآستین را بپوشاند.

 

دلایل استفاده از دکمه سردست

چرا به دکمه سردست نیاز داریم و مزیت استفاده از دکمه سردست چیست؟ این روزها تمرکز طراحان به سمت جزئیات رفته و شما قرار نیست در دنیای فشن به دنبال یک آیتم جدید بگردید. امروزه توجه بیشتر روی ست کردن و استفاده از اکسسوری‌های مختلف ( یا همان لوازم مد)، درست و به جا است.

 

به عبارتی انواع اکسسوری‌ها، چه اکسسوری‌های زنانه و چه اکسوری‌های مردانه بسیار مهم شده‌ و به هیچ عنوان نباید اهمیت آن‌ها را در خوش‌پوشی نادیده گرفت.

 

دکمه سرآستین از آن جزئیاتی ست که بسیار نادیده گرفته می‌شود، اما می‌تواند تأثیر زیادی بر خوش‌پوشی شما داشته باشد.

 

مردان زیادی کت‌وشلوار پوشیده یا حتی کروات و پاپیون می‌زنند و حتی وسواس زیادی در انتخاب کمربندشان به خرج می‌دهند، اما دکمه سردست اغلب فراموش می‌شود؛ بنابراین اگر از آن استفاده کنید، استایل خود را متفاوت کرده‌اید. دکمه سردست برای خاص‌پسندان، افرادی که دوست دارند برای خود یک امضای استایلی بسازند، بهترین گزینه است.

 

نحوه بستن دکمه سردست

حالا که توضیح دادیم دکمه سردست چیست، نوبت آموزش شیوه استفاده از آن می‌رسد. روش‌های مختلفی برای بستن دکمه سرآستین وجود دارد. اصلی‌ترین روش یا کلاسیک‌ترین روش شامل سه گام زیر است:

 

  1. گیره را بخوابانید تا روی میله قرار بگیرد.
  2. میله را به صورت هم‌زمان از داخل هر دو جای دکمه رد کنید.
  3. گیره را باز کنید تا دکمه روی لباس بسته شود.

 

بهترین روش بستن دکمه سردست چیست؟ هیچ  را نمی‌توان به عنوان بهترین روش در نظر گرفت و شما بسته به سلیقه خودتان و نوع پیراهنی که دارید، می‌توانید از هر کدام از این روش‌ها استفاده کنید. اما دو روش دیگر نیز برای بستن دکمه سردست وجود دارد که در ادامه با این روش‌ها هم آشنا می‌شوید.

 

نحوه بستن دکمه سردست

 

آیا از دکمه سردست می‌توان در هر لباسی استفاده کرد؟

لباس مخصوص دکمه سردست چیست؟ آیا این لباس باید ویژگی‌ یا شکل خاصی داشته باشد؟ خیر. در واقع دنیای مد و فشن پر از احتمالات است و شما می‌توانید دکمه سردست را با هر طرح پیراهن مردانه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید.

 

اما شکل آستین این لباس متفاوت است. در پیراهن‌های مردانه معمولی قسمت آستین از یک بخش دکمه و بخش جادکمه تشکیل شده است. دکمه در جادکمه بسته می‌شود و تمام! اما اگر می‌خواهید از دکمه سرآستین استفاده کنید، باید در هر دو طرف آستین جادکمه وجود داشته باشد.

 

قسمت‌های اصلی دکمه سردست

بیایید کمی قسمت‌های فنی دکمه سردست‌ها را بررسی کنیم. شناخت کامل آن‌ها به شما کمک می‌کند تا عملکرد و استفاده از آن‌ها را راحت‌تر درک کنید و همچنین در خرید آن‌ها بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

  1. قسمتی رویی؛ بالایی‌ترین قسمت دکمه سردست است که می‌تواند اشکال و طرح‌های متفاوتی داشته باشد و یا از مواد خاص مانند سنگ‌های قیمتی یا فلزات باارزش داشته ساخته شده باشد.
  2. قسمت پایه؛ قسمتی است که از جادکمه‌های آستین شما عبور می‌کند و به قسمت رویی و ضامن متصل می‌شود.
  3. قسمت ضامن؛ قسمت انتهایی دکمه سردست است که توانایی چرخش ۹۰ درجه دارد تا به راحتی در جای خود قفل شود. این قسمت دکمه سردست مانع از لیز خوردن دکمه‌ها از جادکمه‌ی آستین می‌شود.

 

برخی از مدل‌های دکمه سردست‌ها، مانند مدل زنجیری، توپی شکل و مدل گره‌ای دارای پایه صاف و ضامن نیستند و به عنوان جایگزین می‌توانند زنجیر یا یک میله‌ی منحنی داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست