Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مهر 1401

دکمه شلوار جین چگونه است؟ + دکمه فلزی چیست؟

همه چیز در رابطه با دکمه های فلزی شلوار جین

این چفت و بست ها که با نام ” پرچ شده” روی شلوارها تعبیه می شوند برای جلوگیری از پاره شدن شلوارهای جین در قسمت های درزها و شکاف ها هستند. شاید این قضیه از محل قرار گرفتن این دکمه ها در شلوار هم قابل حدس بود. ولی همه چیز این نیست. در قسمت پاسخ های یاهو به این سوال که هدف از تعبیه شدن این دکمه ها چیست می خوانیم ” وقتی شرکت Levi و سازنده ی شلوارهای جین با شکایات مردم که درباره ی پاره شدن سریع شلوارها می پرسیدند مواجه شد تصمیمی گرفت و آن هم گذاشتن این دکمه ها در این مکان ها بود و دلیل اینکه شلوارهای جین سال ها عمر می کند و پاره نمی شود همین است.”

این دکمه ها چیست؟

در آن سال ها بیشتر ملوانان و کارگران از شلوارهایی با جنس پارچه ی دنیم (پارچه مورد استفاده در شلوارهای جین) استفاده می کردند. اما از آنجاییکه کار آنها سنگین بود و شلوار عمر کوتاهی داشت و بخصوص از بعضی قسمت ها مانند کناره های جیب ها پاره می شد. این روند ادامه داشت تا اینکه یک روز خیاط “جاکوب دیویس” به این فکر افتاد که برای مشتری که از او خواست شلواری برای همسرش بدوزد که زود پاره نشود، در این نقاط مشخص از دکمه های ریز به نام میخ پرچ استفاده کند تا استحکام شلوار را بالاتر ببرد! شاید آن زمان کمتر کسی می توانست حدس برند که این خلاقیت و ایده یک خیاط می تواند دنیای تولید شلوارهای جین را متحول کند!

خیاط دیویس پس از مدتی به این نتیجه رسید که بهتر است از میخ پرچ در نواحی‌ ای که بیشترین فشار را متحمل می‌شوند یعنی “گوشه‌ های جیب‌ ها” و “پایین زیپ” استفاده کند. او به لطف طرح پر بازده خود توانست به موفقیت برسد. از این رو آقای دیویس به یک شریک تجاری نیاز داشت تا بتواند آن را به تولید انبوه برساند. وی با “لوی استراوس” ارتباط گرفت که در آن روزها تاجر بود. “آقای دیویس” و “لوی استراوس” توانستند گواهی ثبت اختراع را در سال ۱۸۷۳ میلادی به نام خود ثبت کنند. دیری نپایید که شلوارهای مجهز به میخ پرچ به تولید انبوه رسید و در اوایل دهه ۶۰ میلادی هم با نام “جین” به بازار عرضه شد.شلوارهای دنیم تا سال‌ ها پیش از معرفی میخ پرچ به بازار عرضه می‌شد اما همین طرح کوچک ولی خلاقانه بود که باعث شد شلوار لی حتی همین امروز هم تا این اندازه طرفدار داشته باشد.

نکته جالب دیگر در مورد شلوار جین، جیب کوچک داخل جیب اصلی است که به آن «جیب ساعت» گفته می‌شود. این جیب نه تنها مخصوص آقایانی تعبیه شد که ساعت جیبی داشتند بلکه استفاده‌های دیگری نیز داشت. به گفته لِوی استرائوس: «اولین شلوارجین چهار جیب داشت. تنها یک جیب در عقب، دو جیب در جلو به اضافه یک جیب ساعت برای گذاشتن سکه، کبریت، بلیط و غیره». قدیمی‌ترین جیب ساعت موجود در آرشیو لی‌وایز مربوط به سال ۱۸۷۹ است.

دکمه فلزی فانتزی

همان طور که توضیح داده شد با مراجعه به بازار می توان نمونه های بسیار مختلف از دکمه را پیدا کرد و دکمه فلزی فانتزی از انواع دکمه های فلزی با طرح و در رنگ های بسیار خاص می باشد که بسیاری از افراد برای این که جلوه ای بیشتر به انواع لباسهای خود بدهند از این نوع دکمه استفاده می کنند. دکمه فلزی فانتزی معمولا در شکل و با طرحهای بسیار شکیل و زیبا در اندازه های مختلف تولید می شود و می توان انواع این کالا را در شکل های دایره ای یا مربع و مستطیل و حتی به صورت مثلث حتی نمونه های کودکانه این کالا را با اشکال انواع حیوانات در اندازه های کوچک و بزرگ در بازار یافت. معمولا انواع دکمه فلزی فانتزی با انواع کیفیت تولید می شوند ولی این کالا در تمام نمونه ها دارای ماندگاری می باشد و بسیاری از طرحهای این نوع دکمه را با اطمینان از کیفیت و رنگ ثابت می توان تهیه و در تمام مدتی که از لباس استفاده می کنید با همان کیفیت ابتدایی استفاده نمود. دکمه فلزی فانتزی از علاقه مندی های بسیاری از آقایان و بانوان به عنوان دکمه سرآستین می باشد لذا می توان نمونه های بسیار جذاب از این نوع دکمه را با انواع طراحی های خاص و ویژه در بازار پیدا کرد. دکمه های فلزی دارای نمونه های بی شماری هستند و می توان با انتخاب رنگ و ترکیب مناسب از نمونه های این کالا به انواع لباس ها از جمله لباس مجلسی ترکیبی جذاب و دوست داشتنی داد. بهتر است زمان خرید دکمه به اندازه و رنگ و طرح روی دکمه دقت کنید تا در این صورت بتوانید بهترین نمونه را انتخاب کنید. تمام متقاضیان و مشتریان می توانند از نمونه های تولید شده دکمه فلزی فانتزی در بازار استفاده نمایند و یا حتی اگر کالایی را به صورت کاملا اختصاصی نیاز دارند به تولید کنندگان سفارش دهند تا بتوانند دکمه خاص و مورد سلیقه خود را با همان طرح و اندازه و رنگ مطلوب و مورد نظر خود دریافت نمایند

دکمه های فلزی در سر آستین 

به طور کلی انواع مختلفی از دکمه ها یکی از قسمتهای مهم لباس هستند که علاوه بر کارایی به عنوان اتصال دهنده دو قسمت لباس، برخی از آنها مثل دکمه های فلزی سرآستین جنبه تزئینی هم دارند. انتخاب دکمه برای انواع لباس به طرح و رنگ و همچنین جنس آنها و کاربردی که دارند بستگی دارد. مثلا دکمه هایی که برای لباسهای زمستانی که ضخیم هستندهمچون کاپشن چرم استفاده می شود با دکمه های مصرفی در لباهای تابستانه متفاوت است و بزرگتر می باشند. اگر لباس از پارچه ای ساده باشد می توان با استفاده از دکمه های طرحدار و براق آنها را از سادگی درآورد. دکمه های فلزی جزء دسته دکمه هایی هستند که با اکثر جنسهای پارچه و مدلهای مختلف لباس همخوانی دارند و قابل استفاده هستند. دکمه های فلزی علاوه بر انواع پرسی دارای مدلهای پایه دارد هم هستند که بر روی لباس دوخته می شوند و ببراای لباسهای ضخیم کاربرد زیادی دارند. یکی از مزایایی که این دکمه ها دارند این است که می توان از هر پارچه ای بر روی فلز استفاده کرد و پرس نمود و بعد آنرا به لباس وصل کرد. دکمه های فلزی دارای انواع مختلفی هستند همچون انواع قابلمه ای، 4 پارچه و سر دست

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست