Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مرداد 1403

راه های تقویت مو چیست؟ + مو را چگونه تقویت کنیم

اولین گام برای تقویت مو و داشتن مو سالم و درخشان، رعایت مراقبت‌های صحیح است. این مراقبت‌ها به شما کمک می‌کنند تا از موهایتان در برابر عوامل آسیب‌زا مانند آلودگی و استرس محافظت کنید.

شامل شستشوی منظم با شامپوهای ملایم، استفاده از نرم‌کننده، و اجتناب از استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی است.

علاوه بر این، تغذیه مناسب نیز نقش کلیدی در تقویت و حفظ سلامت مو دارد. به خوردن غذاهای غنی از پروتئین و ویتامین‌ها توجه کنید تا موهایی قوی و زیبا داشته باشید.

تقویت مو

شستشوی مو با شامپوی مناسب

برای حفظ سلامت و زیبایی موهایتان، انتخاب شامپو بر اساس نوع مو ضروری است. افرادی که موهای خشک دارند باید از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنند تا رطوبت مورد نیاز موها را تأمین کرده و از خشکی آن‌ها جلوگیری نمایند.

از سوی دیگر، شامپوهای مخصوص موهای چرب می‌توانند ترشح چربی را کنترل و به حفظ تعادل پوست سر کمک کنند. استفاده از شامپوی مناسب نه تنها به پاکسازی موها کمک می‌کند بلکه زمینه‌ساز درخشندگی و سلامت آن‌ها نیز می‌شود.

راه‌های تقویت مو


  1. تقویت مو با کاهش درجه حرارت سشوار

سشوار، اتوی مو، بیگودی داغ یا هر وسیله دیگری که حرارت دارد، می‌تواند به موهای شما آسیب وارد کند؛ به خصوص اگر موهای شما نازک، خشک یا مستعد شکستن باشد.

گرمای بیش از حد باعث تضعیف موهای شما و در نتیجه آسیب دیدن یا وز شدن آن‌ها می‌شود.

محققان می‌گویند برای خشک کردن موهایتان، سشوار را در فاصله 15 سانتی از موهایتان نگه دارید و آن را حرکت دهید؛ یعنی سشوار را روی یک نقطه نگه ندارید. بهتر است حداکثر 3 بار در هفته از سشوار استفاده کنید؛ چرا که استفاده بیشتر، باعث آسیب به موهایتان می‌شود.

همچنین توصیه می‌شود سشوار و سایر ابزارهای حالت‌دهنده مو را روی دمای کمی تنظیم کنید تا احتمال آسیب به مو، کاهش یابد.


  1. تقویت مو با مصرف ویتامین

موهای شما برای سالم بودن، به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. منابع معتبر تحقیقاتی می‌گویند ریزش مو با کمبود موادمغذی مرتبط است. ویتامین‌ها و موادمعدنی موردنیاز برای رشد و تقویت مو عبارتن از:

ویتامین A: سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدوتنبل، اسفناج، شیر، تخم‌مرغ و ماست

ویتامین B (به ویژه بیوتین): زرده تخم‌مرغ، جگر، ماهی قزل‌آلا، آووکادو، آجیل، دانه‌ها و محصولات لبنی

ویتامین C: مرکبات، توت فرنگی و فلفل دلمه‌ای

ویتامین D: ماهی‌های چرب، زرده تخم‌مرغ، غذاهای غنی‌شده مانند شیر و آب پرتقال

ویتامین E: تخمه آفتاب‌گردان، بادام، اسفناج و آووکادو

آهن: صدف دریایی، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، عدس و اسفناج

روی: صدف دریایی، گوشت گاو، دانه کدو تنبل و عدس

 

عمده استایل پوشاک فروشگاهت را با ضمانت فروش و قیمت تضمین می‌کند 

اگر نمی‌توانید این موادمغذی را از غذاها دریافت کنید، از مولتی ویتامین‌های حاوی ویتامین و مواد معدنی کمک بگیرید. اما فراموش نکنید قبل از مصرف هرگونه مکمل، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

  1. تقویت موی سر با استفاده کمتر از شامپو

تمیز نگه‌داشتن مو بسیار مهم است. اما اکثر شامپوها حاوی موادی هستند که چربی طبیعی موها را از بین می‌برند. بنابراین بهتر است به جای استفاده روزانه از شامپو، دو تا سه بار در هفته موهایتان را بشویید. شستن بیش‌ازحد موها ممکن است باعث خشک شدن و ضعیف شدن ساقه مو شود.

آکادمی پوست آمریکا می‌گوید در هر بار حمام رفتن، از مقدار کمی شامپو استفاده کنید. شما فقط به اندازه یک دایره کوچک (با قطر 5/2 سانتی‌متری) از شامپو نیاز دارید تا موهایتان را کامل بشویید.


  1. تقویت مو با ماساژ پوست سر

افزایش گردش خون در پوست سر، ممکن است به تقویت مو کمک کند و همچنین جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش دهد. طبق مطالعه‌ای که در سال 2016 انجام شد، ثابت شد که ماساژ روزانه پوست سر به مدت 4 دقیقه، می‌تواند باعث افزایش ضخامت و استحکام مو شود

علل ریزش مو

  سابقه خانوادگی (وراثت). شایع ترین علت ریزش مو یک بیماری ارثی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. به این حالت آلوپسی آندروژنیک ، طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زن گفته می شود.
معمولاً به تدریج و با الگوهای قابل پیش بینی اتفاق می افتد – کاهش خط مو و نقاط طاس در مردان و نازک شدن موها در طول تاج سر در زنان نمونه ای از این حالت است.
  تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی. شرایط مختلف می تواند باعث ریزش موی دائمی یا موقت شود ، از جمله تغییرات هورمونی ناشی از بارداری ، زایمان ، یائسگی و مشکلات تیروئید.
شرایط پزشکی شامل آلوپسی که با سیستم ایمنی بدن مرتبط است و باعث ریزش موی تکه تکه ، عفونت های پوست سر مانند کرم حلقوی و اختلال کشش مو به نام تریکوتیلومانیا 
  داروها و مکمل ها. ریزش مو می تواند عوارض جانبی برخی از داروها باشد ، مانند داروهای مورد استفاده برای سرطان ، آرتریت ، افسردگی ، مشکلات قلبی ، نقرس و فشار خون بالا.
  پرتودرمانی سر. موها ممکن است مانند قبل رشد نکنند.
  حوادث بسیار استرس زا. بسیاری از مردم چندین ماه پس از شوک جسمی یا احساسی دچار نازک شدن عمومی موها می شوند. این نوع ریزش مو موقتی است.
  مدل مو و درمان.
مدل موی بیش از حد یا مدل موهایی که موهای شما را محکم می کند ، مانند دم اسبی ، می تواند باعث نوعی از ریزش مو شود که آلوپسی (کچلی) کششی نامیده می شود. کراتیتینه کردن، اتو زدن دائو مو و … نیز می تواند باعث ریزش مو شود. در صورت ایجاد اسکار ، ریزش مو می تواند دائمی باشد.

عوامل خطر برای ریزش مو

  • سابقه خانوادگی طاسی در طرف مادر یا پدر
  •   سن
  •   کاهش وزن قابل توجه
  •   برخی بیماری ها مانند دیابت و لوپوس
  •   فشار عصبی
  •  تغذیه نامناسب 

تشخیص ریزش مو

قبل از تشخیص ، پزشک احتمالاً یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و در مورد رژیم غذایی ، روال معمول مراقبت از مو و سابقه پزشکی و خانوادگی شما سوال می کند. همچنین ممکن است آزمایشاتی مانند موارد زیر داشته باشید:
  آزمایش خون. بررسی میزان عناصر و موادی  که می تواند باعث ریزش مو شود.
  تست کشیدن. پزشک شما چند ده مو را به آرامی می کشد تا ببیند چند مو بیرون می آید. این به تعیین مرحله فرآیند ریزش کمک می کند.
تقویت مو
  بیوپسی پوست سر. پزشک نمونه هایی را از پوست یا چند تار موی بریده شده از سر بریده تا ریشه موها را زیر میکروسکوپ بررسی کند. این می تواند به تعیین اینکه آیا عفونت باعث ریزش مو می شود کمک کند.
  میکروسکوپ نوری.
پزشک از ابزار خاصی برای بررسی موهای کوتاه شده در قاعده آنها استفاده می کند. میکروسکوپ به کشف اختلالات احتمالی ساقه مو کمک می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user