Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 مرداد 1403

راه های تقویت چشم چیست ؟ + مراقب از بینایی و چشم

بینایی درمانی چیست؟

برخی از پزشکان در زمینه بینایی درمانی تخصص دارند. بینایی درمانی یا تمرین بینایی، یکی از روش‌های درمانی برای تقویت چشم است. این روش شامل تمرین‌هایی برای تقویت چشم و بهبود توانایی بینایی می‌شود.

بینایی درمانی ممکن است شامل تمرینات چشمی باشد اما فقط به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی تخصصی است که تحت نظارت پزشک چشم، بینایی سنجی یا چشم پزشک انجام می شود.

هدف از بینایی درمانی می تواند تقویت عضلات چشم باشد. همچنین می تواند به بازآموزی بینایی ضعیف یا به مشکلات ردیابی چشم کمک کند.

بینایی درمانی برای افرادی که به دلایل مختلفی مانند آستانه دید پایین، مشکل دید در شب، بیماری‌های چشمی مانند کرونیک دیو و میوپی، افزایش درد سر و گردن و… با مشکلات بینایی مواجه هستند، توصیه می‌شود.

همچنین، بینایی درمانی می‌تواند به عنوان یک روش پیشگیری از مشکلات چشمی در افراد سالم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شرایطی که ممکن است با بینایی درمانی، درمان شود؛ اغلب در کودکان و گاهی بزرگسالانی است که درگیر بیماری های نظیر نارسایی همگرایی  (CI)، استرابیسم (ضربدری یا گردویی)، آمبلیوپی (تنبلی چشم) و نارساخوانی دارند. تمرین‌های بینایی شامل مواردی مانند حرکات چشم، تمرین‌های دید دور، تمرین‌های دید نزدیک، تمرین‌های دید دو چشمی و تمرین‌های تعادل بین چشم‌ها می‌شود.

این تمرین‌ها می‌توانند باعث بهبود توانایی بینایی، بهبود تعادل چشم و افزایش توانایی مغز برای تشخیص تصاویر شوند.

تقویت چشم

تاثیر رژیم غذایی در تقویت چشم

رژیم غذایی یکی از موارد مهمی است که بر سلامت چشم تأثیر می‌گذارد. غذاهایی که شامل مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید هستند، می‌توانند بهبود بینایی و کاهش خطر بروز بیماری‌های چشمی را فراهم کنند. برخی از مواردی که در رژیم غذایی می‌تواند به تقویت چشم کمک کند، عبارتند از:

  1. مصرف مقدار کافی مواد مغذی: مصرف مقدار کافی از مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، برای حفظ سلامت چشم ضروری است.
  2. مصرف مواد مغذی خاص: برخی مواد مغذی خاص مانند لوتئین و زئاکسانتین، می‌توانند به تقویت چشم کمک کنند. این مواد مغذی در مواد غذایی مانند اسفناج، کلم، ذرت، تخم مرغ و ماهی یافت می‌شوند.
  3. مصرف مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی: چشم های شما برای سالم ماندن به انواع مختلف آنتی اکسیدان مثل لوتئین، زاگزانتین، ویتامین های ، ، E، بتاکاروتن، اسیدهای چرب امگا 3، فلز روی و… نیاز دارد. مواد غذایی شامل آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند توت‌فرنگی، موز، پرتقال و تمشک، بهبود بینایی و کاهش خطر بیماری‌های چشمی را فراهم می‌کنند.
  4. رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی: رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع و مصرف متعادلی از مواد غذایی شامل میوه، سبزیجات، ماهی، گوشت، تخم مرغ، مغزها و محصولات لبنی، می‌تواند به بهبود بینایی و حفظ سلامت چشم کمک کند

استفاده از عینک آفتابی

از دیگر اقداماتی که برای تقویت چشم می توان انجام داد حفظ چشمان در برابر اشعه UVاست. برای این منظور با استفاده از عینک آفتابی مناسب می توان از چشمان در برابر اشعه UV حفاظت و در نتیجه بینایی را تقویت کرد.

دانستن نحوه عملکرد بینایی

با فراگیری نحوه عملکرد بینایی می توان فهمید که برای تقویت بینایی چه کارهایی باید انجام داد. با علم این موضوع برای تقویت بینایی باید روش همیشگی دیدن و استفاده از چشمان را تغییر داد.

استفاده از نمودار بینایی

با استفاده از یک نمودار بینایی و نصب آن بر روی دیوار می توان پیشرفت بینایی خود را اندازه گرفت.

استراحت دادن به چشمان

استراحت دادن به چشمان از دیگر روش های تقویت بینایی است برای این منظور کف دو دست خود را بر روی هم بکشید تا گرم شود سپس کف دستان خود را که گرم شده است بر روی چشمانتان بگذارید تا آنها استراحت کنند.

این کار را هر چند وقت یک بار در طول روز به ویژه زمانی که پشت رایانه نشسته اید، انجام دهید.

همچنین می توانید برای آرامش دادن به چشمانتان هر روز از کمپرس های جایگزین سرد و گرم نیز استفاده کنید.

ورزش دادن به چشمان

اگر می دانید که فعالیت ماهیچه ها باعث ورزیده تر شدن آنها می شود در آن صورت احتمالا می دانید که هر چقدر کمتر به ماهیچه ها ورزش دهید آنها را تنبل تر کرده اید. این موضوع در مورد چشم نیز صدق می کند.

ورزش های خاصی وجود دارد که می توان برای تقویت ماهیچه های چشم انجام داد و این ورزش ها به تقویت بینایی کمک می کنند.

یکی از این ورزش ها استفاده از روش 20 در 20 در 20 است. برای این منظور باید هر 20 دقیقه بر روی یک شئ که دست کم 20 فوت (600 سانتی متر) فاصله دارد برای 20 ثانیه تمرکز کرد.

با استفاده از این ورزش مشاهده می کنید که چقدر بهتر می توان دید.

یکی روش دیگر برای ورزش دادن چشم این است که انگشت شصت خود را پنج اینچ (12.7 سانتی متر) دورتر از صورت خود نگاه دارید و بر روی آن تمرکز کنید و بعد از پنج ثانیه به فاصله دورتر نگاه کنید. این کار را هر از گاهی که وقت دارید انجام دهید.

افزایش انعطاف چشم

اگر ورزش می کنید باید بدانید که بعد از هر برنامه ورزشی انجام حرکات کششی و انعطافی مهم است. اگر حرکات کششی انجام ندهید و اگر بارها و بارها از چند ماهیچه استفاده کنید و از گروه ماهیچه های مخالف استفاده نکنید در آن صورت ماهیچه ها انعطاف خود را از دست خواهند داد.

بیماری‌های مزمن را مدیریت کنید

به غیر از دیابت، بیماری‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند منجر به بیماری‌های چشم شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها عنوان می‌کند که احتمال اینکه افراد ۶۵ سال به بالا که اختلال بینایی دارند، مبتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های مزمن باشند بیشتر است. از جمله‌ می‌توانیم به عارضه‌های  زیر اشاره کنیم؛

  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • کلسترول بالای خون
  • سرطان
  • بیماری کلیوی
  • سکته
  • آرتریت
  • هپاتیت
  • آسم
  • افسردگی
  • اختلال شنوایی

بیماری MS هم می‌تواند منجر به اختلال بینایی و تغییراتی در ساختار شبکیه‌ی چشم شود. درمان به موقع بیماری‌های مزمن می‌تواند احتمال ابتلا به عارضه‌های مختلف، مثل مشکلات چشم را کاهش دهد

تقویت چشم

بهداشت را رعایت کنید

رعایت بهداشت می‌تواند تأثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به عفونت‌ها داشته باشد. قبل از اینکه چشم‌هایتان را لمس کنید یا لنز بگذارید، حتما دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

قبل از قرار دادن لنز در چشم، توصیه‌های پزشک یا تولیدکننده را با دقت دنبال کنید.

استفاده از لوازم آرایش چشم مانند ریمل و خط چشم که تاریخ انقضایشان گذشته است، می‌تواند باعث عفونت چشم شود.

 

تولیدی حمیدی، تولید کننده با کیفیت ترین پوشاک بچگانه کشور 

 

اگر دچار عفونت چشم شدید، توصیه می‌شود تمام لوازم آرایش چشم باز و استفاده شده را دور بیندازید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user