Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
11 آذر 1401

راه های جلوگیری از سر خوردن شال و روسری چگونه است؟

همه چی درباره روش های جلوگیری از سر خوردن شال و روسری!

روسری هایی از جنس ساتن یا ابریشمی که بسیار ظریف و نازک هستند، بیشتر سر می خورند. پس پوشیدن روسری هایی که لیز نباشند، اولین و مهمترین راهکار برای جلوگیری از سر خوردن روسری است. روسری هایی با جنس نخی و یا روسری های ضخیم برای پوشش های روزمره بهتر هستند و روی سر مرتب و ثابت می مانند.

 

روسری خود را شل سر نکنید

بسیاری از خانم ها روسری های خود را شل سر می کنند و این کار سبب می شود که روسری آنان بیشتر سر بخورد و دائم در حال مرتب نمودن روسری خود باشند. گره زدن روسری یکی از راه حل ها برای جلوگیری از سر خوردن روسری است.

 

در این روش شما می توانید از گره تنهایی استفاده کنید و یا روسری را به کمک کلیپس، سنجاق و گیره سفت نموده و سپس آن را گره ای محکم بزنید.

 

موهای خود را بالا ببندید

اگر موهایتان را نبندید و رها کنید، به خصوص اگر دارای موهای لخت و بلند باشید ، روسری شما بیشتر سُر خواهد خورد. برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و شال ابتدا موها را با کلیپس و کش ببندید تا به نگهداری روسری کمک کند. اگر مو ها را بالا ببندید تاثیر آن در ثابت ماندن روسری بیشتر است.

 

از گیره، سنجاق و کلیپس روسری استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و شال این است که از گیره ها و کلیپس های روسری استفاده کنید. برای ثابت کردن بهتر روسری و شال روی سرتان از کلیپس و گیره هایی که سخت تر باز می شوند، استفاده نمایید.

 

گیره های دوبل کتابی سیاه رنگ برای ثابت نگه داشتن روسری روی سر مناسب است. شما می توانید با سنجاق روسری را به هد و یا کلاه حجاب محکم کنید اما حتما برای این کار از سوزن و سنجاق های نازک و تیز استفاده کنید که روسری شما نخ کش نشود.

 

استفاده از کلیپس و سنجاق‌های روسری

سعی کنید برای ثابت کردن روسری و شال روی سرتان از گیره‌ها و کلیپس‌های روسری استفاده کنید. هنگام خرید این اکسسور‌های حجاب نیز به این نکته توجه کنید که کلیپس و گیره‌هایی که سخت‌تر باز می‌شوند، روسری‌ها را بهتر نگه می‌دارند. البته برخی از خانم‌ها برای ثابت نگه داشتن روسری روی سرشان از گیره‌های دوبل کتابی سیاه رنگ استفاده می‌کنند. گیره‌های کتابی را می‌توانید به راحتی از کتابفروشی‌ها تهیه کنید.

استفاده از هد یا کلاه حجاب زیر روسری

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از سر خوردن شال و روسری استفاده از یک هد یا کلاه حجاب نخی زیر آن هاست. اگر کلیپ‌های آموزش بستن روسری را با دقت دیده باشید، همه افراد آموزش دهنده در این فیلم‌ها از یک کلاه حجاب استفاده می‌کنند که مانع از سر خوردن می‌شود.
این کلاه و هدبند‌های حجاب مدل‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را از روسری فروشی‌ها و فروشگاه‌های حجاب تهیه کنید.
طلق

استفاده از طلق های مخصوص هم باعث میشه جلوی روسریتون خوش فرم باشه و هم از سر خوردن شال و روسری جلوگیری می کنه. طلق را میتونین از فروشگاه بخرین یا خودتون در خونه درست کنین.

 

بستن مو‌ها

مو‌ها مخصوصا مو‌های بلند و لخت باعث افتادن شال و روسری می‌شود و راه جلوگیری از سر خوردن روسری، محکم بستن مو‌ها پشت سر با یک کش یا کلیپس سر است. اگر مو‌ها را بالا ببندید تاثیر آن در ثابت ماندن روسری بیشتر است
.

موها را بالا ببندید

افرادی که دارای موهای لخت هستند، بیشتر نسبت به سایر خانم ها از سر خوردن روسری شکایت دارند، زیرا موهای لخت دارای حالت نرم می باشد که روسری را به سمت ساقه موها هدایت می کند. 
برای ثابت ماندن روسری از آزاد گذاشتن موها خودداری کنید و تا حد امکان موها را به وسیله کش مو یا کلیپس در بالا ببندید. 

روسری را محکم ببندید

اغلب خانم ها عادت کرده اند که روسری را شل گره بزنند یا حتی یک لایه از روسری را روی شانه می اندازند، این امر سبب سر خوردن سریع روسری می شود و همواره بایدبا روسری برای منظم بودن روی سر درگیر باشید. 
از بهترین راه های جلوگیری از سر خوردن روسری این است که روسری را زیر چانه با استفاده از گیره مخصوص روسری ببندید و سپس دور گردن گره بزنید. 
بستن این مدل روسری علاوه بر اینکه سبب ثبات و مرتب بودن روسری می شود، همچنین جلوه ای بسیار زیبا دارد. 

شامپوهای نرم کننده

زمانی که از شامپوهای نرم کننده مو استفاده می کنید، موها بسیار نرم و لطیف می شوند و روسری به راحتی سر می خورد، پس بهتر است تا حد امکان برای ثبات روسری از نرم کننده استفاده نکنید. 

استفاده از اکسسوری های روسری

به گیره، سنجاق، کلیپس، گیره دوبل و… اکسسوری روسری می گویند که از زمان گذشته تا به امروز برای مرتب و منظم بودن روسری خانم ها از آن ها استفاده می کنند. 

کلاه حجاب و هد و توربان

از دیگر راه هایی که برای جلوگیری از سر خوردن روسری می توانید بهره مند گردید، استفاده از کلاه حجاب و هد می باشد که به صورت کامل زیر روسری مخفی می شوند و بافت ضخیمی که دارند از سر خوردن روسری جلوگیری می کنند.

ایده های جلوگیری از سر خوردن روسری در خانم های چادری

با توجه به متفاوت بودن سلایق، چگونگی پوشش ها نیز متفاوت می باشد. به طوری که در جامعه ی خودمان شاهد هزاران نوع پوشش هستیم، اما اصلی ترین تقسیم بندی و تفاوت در چادری بودن و یا نبودن خانم ها است. هنوز هم شاهد حضور پوشش چادر در تعدادی از خانم ها هستیم که آنها نیز به همین شکل از سر خوردن روسری خود شاکی هستند.

 

 

این دسته از عزیزان نیز باید علاوه بر دقت در انتخاب و خرید روسری مناسبف باید در انتخاب چادر خود نیز توجه داشته باشند. چادرهایی با جنس سر استفاده نکنندف به خصوص اگر از روسری های ساتن، و یا حریر بهره می برند. اگر روسری نخی باشد کمتر چادر سر می خورد.

 

 

و اما راه حل ساده ای که می توان پیشنهاد داد و البته اغلب با آن آشنایی دارند. دوختن کش به چادر از قسمت داخل می باشد. نکته: انداه کش را قبل از دوختن بر روی سرتان اندازه گیری کنید، به گونه ای که نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت. سپس بر روی چادر بدوزید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست