Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 آذر 1401

رفع چربی بینی چگونه است؟

چرب شدن بینی یکی از مشکلات رایج بین خانم ها و آقایان است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود ؛ عوامل ژنتیکی ، هورمونی و … می تواند از دلایل چربی روی بینی باشد اما علت و راه های از بین بردن چربی روی بینی چیست؟ در ادامه این بخش مقاله ای در رابطه با چرب شدن بینی و روشهای درمان آن برای شما کاربران عزیز تهیه کرده ایم

 

درمان پوست چرب

پوست چرب برخلاف پوست خشک نسبتا ضخیم بوده و دارای منافذ فراوان و بازی است. غده‌های چربی پوست بسیار فعالند و بیش از حد معمول چربی ترشح می‌کنند و اکثرا به دلیل لایه چربی که روی پوست دیده می‌شود، براق به نظر می‌رسد.

 

این پوست مقاوم ‌تر از پوست خشک است و دیرتر دچار چین و چروک می‌شود، اما به دلیل اینکه پوست ‌های چرب مستعد جذب گرد و غبار هستند، زودتر کثیف می‌ شوند و باید چندین مرتبه در طول روز پاک گردند.

 

از بین بردن چربی صورت  

چربی زیر پوست صورت

افرادی که پوستشان مستعد جوش و آکنه است، برخی اوقات در ناحیه روزنه‌های پوستی دچار تجمع چربی می ‌شوند و جوش ‌های زیر پوستی را ایجاد می‌کنند. در چنین حالتی برای درمان جوش های زیر پوستی، پاکسازی پوست از طرف دکتران برای فرد توصیه می ‌شود.

دانه های سفید رنگ به سه صورت قابل تشخیص است افزود این ضایعات می تواند به صورت کیست ریز چربی ها زیر پوستی و یا یکسری غددی از غدد عرق است. مصرف لوازم آرایشی چرب، آفتاب و سن از جمله عوامل ایجاد ضایعات سفید رنگ زیر چشم است. برای درمان این ضایعات داروهایی گیاهی موثر نیست.

 

صابون برای پوست چرب

برخی از کسانی که پوست خشک دارند، هرگز نباید پوست صورت ‌شان را بیش از یک بار در روز بشویند و حتی در برخی موارد، شست‌وشوی روزانه صورت با صابون نیز برای این افراد نیاز نیست. برعکس در افراد دارای پوست چرب، حداقل دوبار شست‌وشوی روزانه صورت با صابون توصیه میگردد.
صابون برای پوست چرب
افرادی که پوست چرب دارند، یعنی پوستشان بیش از حد چربی طبیعی تولید می‌کند، بیشتر مستعد بروز آکنه یا جوش هستند. این افراد می ‌توانند از صابون‌ های مخلوط با داروهای ضد آکنه و ضد میکروب یا صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کنند. صابون های دارویی ضد آکنه حتی برای افرادی که پوستشان مستعد آکنه است نیز مفیدند. تالگو پاریس با ارائه بهترین خدمات زیبایی و پوستی در خدمت شما عزیزان می باشد.

داروی گیاهی برای پوست چرب

برای بهبود پوست چرب به روش های طبیعی و گیاهی می توان از موارد زیر نیز استفاده کرد. روزانه یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان بخورید. مصرف روغن تخم کتان باعث تغذیه و مرطوب شدن اندام‌ ها و سیستم گوارشی بدن می ‌شود. روغن تخم کتان غنی از اسیدهای چرب امگا است و وقتی خورده شود

چند نکته برای جلوگیری از تولید بیش از حد سبوم:

  • صورت خود را هر روز با یک پاک کننده ملایم بشویید. چند بار در هفته از ماسک سفالی استفاده کنید.
  • پس از شستن صورت، مرطوب کننده و تونر بزنید تا باعث آبرسانی شده و منافذ پوستی را به حداقل برسانید.
  • آرایش سنگین نکنید و قبل از خواب آرایش را پاک کنید.
  • آرایش بدون روغن را انتخاب کنید که چربی اضافی به صورت شما اضافه نکند.
  • برای از بین بردن سلولهای مرده پوست و جلوگیری از خشکی، پوست خود را لایه برداری کنید.
  • از محصولات مراقبت از پوست مقوی و معطر که باعث رطوبت طبیعی صورت می شود، خودداری کنید.
  • مصرف غذاهای پر ادویه را محدود کنید.
  • صورت خود را لمس نکنید. سبب انتقال روغن از دستان به بینی میشود.

 

چه عواملی باعث چربی بینی شما می شود؟

  1. هوای گرم و مرطوب برای برخی افراد محرک است. پوست در این شرایط سبوم ( ترکیباتی که توسط غدد سبابه یا غدد مولد چربی به سطح پوست رانده میشود) بیشتری تولید می کند.
  2. هورمون ها می توانند به یک غده فعال کمک کنند. سطح تستوسترون در مردان بیشتر از زنان است و تمایل به داشتن پوستی چرب تر دارند. برخی از خانمها نیز در حدود زمان تخمک گذاری متوجه افزایش سبوم می شوند.
  3. برنامه فعلی مراقبت از پوست شما می تواند باعث چربی بینی شود. اگر به اندازه کافی پوست را مرطوب نکنید، پوست کم آب میشود چربی بیشتری تولید میکند.
  4. پاک سازی بیش از حد یکی دیگر از فاکتورها است زیرا می تواند صورت شما را از چربی های طبیعی پاک کند، همانطور که صورت را با آب بسیار داغ شستشو می دهید.
  5. گاهی اوقات، علت چربی بینی به دلیل عوامل محیطی نیست، بلکه ژنتیک است. اگر منافذ بزرگتری به ارث برده اید، باید انتظار داشته باشید که پوست شما چربی بیشتری داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز