Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 شهریور 1401

رنگ کردن لباس و پارچه چگونه است؟ + کدام پارچه ها رنگ میشود؟

 پارچه هایی را  که می شود رنگ کرد کدامند؟

رنگ آمیزی پارچه می تواند یک فعالیت بسیار سرگرم کننده باشد که  با انجام آن لباس یا منسوجات جدید و منحصر به فرد در اختیار شما قرار می گیرد. رنگ کردن پارچه همچنین به پارچه های رنگ پریده جان تازه ای می بخشد. اما قبل از هرچیزی برای اینکه با شکست مواجه نشوید، باید بدانید که چه نوع پارچه هایی را می شود رنگ کرد؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع پارچه با الیاف طبیعی کدام است

رایج ترین پارچه ها با الیاف طبیعی که می توان آنها را رنگ کرد، عبارتند از:

  • پنبه
  • کتانی
  • ویسکوز
  • جین
  • کتان
  • جوت
  • رامی
  • بوم
  •  ابریشم ، پشم ، ترمه و مویر (بهتر است شستشو و رنگ آمیزی این پارچه ها با دست باشد.)

در بیشتر موارد، پارچه های طبیعی بهترین گزینه برای رنگ آمیزی هستند، بنابراین می توانید پیراهن های نخی، کفش های پارچه ای و پارچه های کتانی خود را رنگ آمیزی کنید.

پارچه با الیاف مصنوعی

  • گورتکس
  • لیکور
  • نایلون
  • پلی استر
  • اسپندکس و سایر مواد مصنوعی (رنگ کردن الیاف مصنوعی باعث ایجاد سابه های روشن در لباس می شود.)

رنگرزی پارچه چیست؟

پارچه ها از دو نوع الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. پارچه هایی با الیاف طبیعی بسیار بهتر از الیاف مصنوعی رنگ می شوند. پارچه های طبیعی با رنگ دائمی بسیار سازگار هستند و اکثریت قریب به اتفاق می توانند با نتایج عالی رنگ آمیزی شوند.

انواع رنگ پارچه چه است

رنگ پارچه اساساً از رنگدانه های رنگی تشکیل شده است که با چسب امولسیون شده اند که منجر به چسبیدن رنگدانه به سطح هر پارچه می شود. این رنگ ها در اشکال مختلفی ارائه می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. رنگ پارچه بر اساس اساس آن طبقه بندی می شود: اکریلیک، الکل یا رنگ. بهترین رنگ پارچه برای یک پروژه به نوع پارچه استفاده شده و ظاهری که می خواهید بستگی دارد.

اکریلیک
رنگ بر پایه اکریلیک بهترین گزینه برای کار روی پارچه و لباس است. این رنگ ارزان است و در رنگ های متنوعی عرضه می شود. رنگ ها به صورت مایع، اسپری، نشانگر یا رنگ های ابعادی موجود هستند. رنگ های پارچه اکریلیک با افزودن رنگدانه های رنگی به پلیمر اکریلیک ایجاد می شود، سپس با ایجاد امولسیون با آب رنگ ایجاد می شود. رنگ اکریلیک پس از خشک شدن با اکثر پارچه ها پیوند دائمی ایجاد می کند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید از پوسیدگی جلوگیری می کند. رنگ‌های پارچه‌ای مبتنی بر اکریلیک زمانی که خیس می‌شوند در آب حل می‌شوند، به این معنی که ویسکوزیته رنگ با افزودن آب بدون تأثیر بر اشباع رنگ تغییر می‌کند. رنگ های اکریلیک کار با آن ها آسان است و معمولاً نتایج خوبی می دهند.

رنگ پارچه
رنگ‌های پارچه برخلاف رنگ‌های پارچه‌ای مبتنی بر اکریلیک، این رنگ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از نظر شیمیایی به یکدیگر متصل شوند تا رنگ پارچه را به گونه‌ای تغییر دهند که از نظر شیمیایی با الیاف پارچه واکنش نشان دهد. رنگ های پارچه برای انواع خاصی از پارچه ها فرموله می شوند. استفاده از رنگی که برای نوع خاصی از پارچه ساخته نشده است معمولاً نتایج ضعیفی دارد. رنگ های پارچه اغلب در رنگرزی یا تغییر رنگ لباس های اصلی استفاده می شود. استفاده از رنگ پارچه یک فرآیند چند مرحله ای است. قبل از اعمال رنگ، پارچه را معمولاً با خیساندن یا شستشو آماده می کنند. معمولاً برای گرم کردن یا شستن چندین بار حرارت لازم است تا رنگ آن تنظیم شود.

نکات رنگ کردن لباسها هارا بدانید

رنگ کردن انواع لباسها، همچون نقاشی روی پارچه کاملا به جنس پارچه مرتبط است. به طوری که بعضی از الیاف به راحتی رنگ می گیرند. در بعضی از الیاف ممکن است تغییر رنگ به خوبی انجام نشود. رنگ کردن البسه به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. اگر نمی توانید این کار را در منزل انجام دهید، بهتر است این کار را به خشک شویی بسپارید. در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که لباس های رنگ شده را با سایر لباس ها نشویید. چون ممکن است این نوع لباس رنگ دهد و لباس های دیگر را نیز خراب کند

رعایت نکات لازم قبل از رنگ کردن البسه

پیش از رنگ کردن لباس، بهتر است که رنگ فعلی آن را حذف کنید، مثلا حذف لباسهای به رنگ قرمز یا صورتی برای تبدیل به رنگ مشکی، لازم و ضروری است، از این رو داخل قابلمه ای ضد رنگ و بزرگ (قابلمه استیل) یا قوطی های بزرگ روغن که خالی می باشد را پر آب کنید به مقداری که شلوار جین کاملا در زیر آب قرار گیرد.

سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید به جوش آید، اکنون شلوار را داخل آب جوش قرار دهید و با استفاده از محلول های مخصوص رنگ لباس را حذف کنید. اگرچه استفاده از سفید کننده ها نیز می توانند موثر باشند اما بهتر است از محلول های مخصوص حذف رنگ که در رنگرزی ها استفاده می شوند، تهیه کرده و به کار برید.

سپس به هنگام رنگ زدن لباس، زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، می توانید مطابق دستور العمل روی پاکت پاک کننده رنگ، آن را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا به طور کامل حل شود، البته بهتر می باشد این کار را در محیط بسته انجام ندهید؛ مثلا می توانید در حیاط منزل، اجاق گازی را روشن کنید و همه مراحل را در آنجا انجام دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست