Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 مرداد 1401

روانشناسی رنگ لباس خود را بدانید!

روانشناسی رنگ‌ها موضوعی جذاب و بحث برانگیز است. گرگوری سیوتی یکی از نویسندگان حوزه‌ی روانشناسی است که این مساله را اینطور توضیح می‌دهد: «اغلب گفت‌وگوهای امروز پیرامون رنگ‌ها و آثار آن براساس شواهد به دست آمده است.

 

احساسات هر فرد نسبت به هر رنگ با تجربیات او ارتباط دارد و همین موضوعع باعث شده که امکان دسته‌بندی رنگ‌ها و احساسات وابسته به آن‌ها به صورت عمومی دشوار باشد.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل: عمده استایل جایی برای رونق و شکوفایی شما . کافیست حتی برای یک بار هم شده به عمده استایل یک سر بزنید زیرا عمده استایل با ضمانت پس از فروش برای شما، خریدی به صرفه و قابل اعتمادی را فراهم می‌کند !

 

احساسات وابسته به رنگ‌ها را می‌توان به صورت کلی و زمینه‌ای دسته‌بندی کرد اما وقتی در مورد سایه‌ی آن‌ها، یعنی ارتباط احساسات یک فرد و رنگ‌ها، صحبت می‌کنیم موضوع متفاوت می‌شود و نمی‌توان از آن الگوی تکرار شونده‌ی زمینه‌ای استفاده کرد.

 

با تمام این توصیفات باز هم رنگ‌ها در نقاط مختلف جهان پیغام‌های مختلفی را با خود به همراه دارند و حتی به عنوان علامت رویدادها‌ی مهم از آن‌ها استفاده می‌شود. مثلا در هند رنگ قرمز رنگ سنتی عروسی است.

 

هندی‌ها معتقدند این رنگ نشان‌دهنده‌ی رفاه، پاکی، شور و قدرت است. همچنین رنگ مشکی در اغلب فرهنگ‌ها برای عزاداری استفاده می‌شود. البته در بعضی از فرهنگ‌های آسیای شرقی رنگ سفید برای عزاداری انتخاب می‌شود زیرا آن‌ها معتقدند مراسم مرگ یک فرد جشنی برای زندگی است

 

 

از رنگ‌ها برای جنبش‌های مختلف و انتقال پیام این جنبش‌ها در مراسم عمومی استفاده می‌شود. مثلا یک بار ستارگان سینما در مراسم گلدن گلوب لباس سیاه پوشیدند تا همراهی خود را با جنبش #MeToo نشان دهند.

 

همچنین زنان سیاهپوست مشهور با پوشیدن لباس‌های زرد رنگ به بهتر دیده شدن جنبش حمایت از زنان سیاهپوست کمک می‌کنند. دکتر داون کارن، روانشناس رنگ، در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته گفته است: « پوشیدن رنگ زرد توسط زنان سیاهپوست نشان‌دهنده‌ی جسارت آن‌ها است چون با انتخاب این رنگ کاملا زمینه‌ی رنگ را تغییر می‌دهند.»

 

رنگ عاملی است نیرومند که می تواند احساسات و درونیات ما را تحریک کند یا تسکین بخشد، به هیجان آورد و آرامش بخشد. احساسی از گرمی و سردی، شادی و غم، سرعت و سکوت ایجاد کند، درست مانند موسیقی که می تواند در لحظاتی خوشایند و در لحظاتی هم ناخوشایند باشد.

 

 

تاثیر رنگ لباس

ما به صورت فیزیکی به رنگ ها عکس العمل نشان می دهیم. رنگ ها در واقع انواع طول موج ها هستند و در این میان قرمز بلندترین و آبی کوتاه ترین طول موج را دارد. بنابراین رنگ ها دارای انرژی هستند و می توانند تاثیرگذار باشند. رنگ لباس های درون کمد ما نشان دهنده پیام هایی هستند که ما به افراد اطرافمان منتقل می کنیم

 

تاثیر رنگ لباس بر دیگران و محیط اطراف

قرمز :باعث افزایش فشار خون می شود چیزی که باعث ماندگاری در ذهن می گردد. بنابراین وقتی که می خواهیم امری را ارائه کنیم می توانیم رنگ قرمز را در لباس های خود بگنجانیم.

 

قرمز می تواند منجر به تکانشگری شود به همین دلیل بهتر است در موارد زیر از آن استفاده نکرد:هنگام انتقال اخبار ناگوار، در مقابل مخاطبان سخت و طبقات متخاصم یا هنگام جمع آوری هزینه ها.

 

کروات قرمز نشانگر جسارت، اراده و قدرت می باشد.

 

 

مشکی : این رنگ کمد لباس بسیاری از خانم ها را اشغال کرده است با این طرز تفکر که این رنگ فرد را لاغر تر نشان می دهد، که البته صحت ندارد. مشکی رنگی شهری و شیک است. کاستی ها را می پوشاند ولی در لاغر نشان دادن نقشی ندارد و از طرفی ممکن است باعث حس ناهنجاری شود.
کروات مشکی نشانگر قدرت، وقار، کمال و سردی است.

 

 

زرد : رنگ جلب توجه که نمی توان آن را نادیده گرفت. برجسته ترین رنگ در طبیعت، گرم و ساطع کننده مثبت اندیشی. رنگی پر انرژی بالا که به همین علت خیلی مناسب محیط کار نمی باشد. به طور کلی زرد برای کودکان پر جنب و جوش مناسب نمی باشد. ترکیب زرد و مشکی هشدار دهنده و ترسناک است. در طبیعت نیز استفاده از این رنگ ها نشانگر خطر می باشد.

 

کروات زرد پیام علاقه، هوشیاری، مثبت اندیشی، اعتماد به نفس و برونگرایی را منتقل می کند.

 

نارنجی : رنگ شادی، انرژی و حرارت، مناسب رویداد های ورزشی و فعالیت های خارج از اداره. رنگی قوی که در طولانی مدت منجر به حس نامطلوب می شود و به همین دلیل برای محیط کاری مناسب نیست.

 

کروات نارنجی پیام شادی، گرما و باز بودن را با خود به همراه دارد

 

صورتی : رنگی که افراد را جوان تر از سن شان نشان می دهد و موجب می شود که افراد بلافاصه به شما نزدیک شوند. صورتی رنگ آرامش بخش است و برای وقتی که می خواهید پیام های سخت را منتقل کنید بسیار مناسب می باشد.

 

اگرچه یک رنگ زنانه به حساب می آید ولی امروزه آقایان نیز از آن استفاده می کنند که این باعث می شود پیام های سخت مردانه ملایم تر شده و ارتباط با آنها متوازن شود، امری که استفاده از صورتی را برای آقایان راحت تر می کند.
کروات صورتی آرامش بخش، اجتماعی و روان است.

 

آبی : رنگی بی انتها در دنیای کار. ساطع کننده اطمینان و وفاداری، تمرکز و تعهد. ثبات حس تسلط. آرامش بخش و نشانگر مهارت. رنگی مناسب برای تصویر برداری که به همین علت سیاستمداران معمولا ترجیح می دهند از آن استفاده کنند.
کروات آبی پیام اطمینان، ذکاوت، صداقت و تسلط را منتقل می کند.


قهوه ای :
 رنگی کاربردی که به افراد کمک می کند با واقعیت ارتباط بر قرار کنند. رنگ مناسب کار مخصوصا کار با دست که به همین دلیل در دنیای مشاغل مردانه چندان رایج نیست. خانم ها می توانند از طیف های روشن آن استفاده کنند.

کروات قهوه ای پیام “می توان اطمینان کرد”، در دسترس بودن، ثبات و صبر را به همراه دارد

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل: اگر دوست داری خریدی مطمئن و درجه یکی داشته داشته باشی و بوتیک لباس فروشیت رو همیشه پر از جنس های با کیفیت داشته باشی، حتما حتی شده یک بار عمده استایل رو تست بزنید

 

بنفش : رنگی که معمولا بار معنوی دارد، طیف های روشن بر قراری ارتباط با دیگران را ساده تر می کنند. طیف های تیره تر نشانگر ارزش و پیچیدگی می باشند. مناسب افراد درمانگر چرا که باعث کاهش اظطراب شده و آرامش بخش است.
کروات بنفش تیره نشانگر شیکی و پیچیدگی همراه با افکاری باز است.

 

سبز :رنگ تازگی و طبیعت، طیف های روشن آن نشانگر افکار نوین هستند. سبز رنگی است که حس آرامش و لذت را تداعی می کند. امری بسیار هماهنگ در آن وجود داردذ.
کروات سبز پیام سکوت، آرامش، هماهنگی و تاثیر را تداعی می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست